hoofdstuk 12

174 8 0
                                    

Een gevecht in mn hoofd.
Zoveel onrust, terwijl ik mezelf al zolang betere tijden had beloofd.

Mensen zijn alleen maar bezig met goed genoeg te zijn voor andere.
Terwijl ik goed genoeg probeer te zijn voor mezelf.

Iedereen geeft elkaar een cijfer en ik werk al tijden naar die 11.
Altijd haan voor net meer en perfectionistme, blijft maar klagen.

Wie ben ik nou echt?
En wat kan beter?
Zal ik altijd aan mezelf blijven vragen.





Matthy geeft het blaadje aan Robbie en speelt met zn vingers, die op zn schoot liggen. Rustig leest Robbie de woorden van Matthy. 'Nu zit je op zo'n oranje moment wat richting rood lijkt te gaan?' Matthy knikt klein. 'Ik ben trots op je schatje. Ik ben blij dat je me dit laat lezen. Weet ook alsjeblieft dat ik je ten alle tijden wil helpen, wat er ook gebeurd. Ik hou van jou en ook echt alleen van jou schat' zegt Robbie. Matthy knikt en geeft Robbie een knuffel. De deur gaat open en Raoul kijkt toe. 'Ik wil jullie niet verstoren, maar het eten is er' zegt Raoul. Robbie knikt en staat met Matthy op. Met zn 3e lopen ze naar beneden. Ze gaan aan de eettafel zitten beginnen rustig met eten. Matthy is pas halverwege als de rest al klaar is, maar de jongens zijn gewend dat Matthy wat rustiger eet en weten dan dat ze vaak nog een half uurtje moeten wachten, totdat Matthy het ook op heeft.

Als Matthy klaar is, ruimt hij meteen alles af en maakt alles schoon. Als hij dat heeft gedaan, loopt hij naar boven en zet de douche aan. Raoul wilt de jongen volgen, maar word tegen gehouden door Rob. 'Laat hem maar maatje, hij komt zo' zegt Robbie. Raoul knikt en gaat bij de rest op de bank zitten. Robbie pakt wat shotglaasjes en flessen drank met bier en cola en zet dat op tafel. 'Ik ben eventjes boven kijken wat Matthy van plan is. Jullie mogen alvast wat drinken pakken' zegt Robbie. De jongens knikken en Robbie loopt naar boven. Hij hoort de douche lopen en stapt rustig de badkamer in. 'Ik ben het schatje, niet schrikken' zegt Robbie. 'Wil je dalijk nog eventjes naar beneden of blijf je boven en ga je in bed liggen' vraagt Robbie. 'Mag ik dan bij jou zitten' vraagt Matthy. 'Dat weet je toch, altijd lieverd' zegt Robbie. Matthy zet de douche uit en pakt een handdoek. 'Zie ik je dalijk?' Matthy knikt.

Matthy stapt de woonkamer in in een kort broekje met een shirtje. Hij gaat naast Robbie zitten en krijgt een gals cola in zn handen. Hij ruikt eraan en ruikt meteen de bacardi. Hij weigert hem. 'Ik hoef geen baco' zegt hij zacht. Raoul snapt het en schenkt een normaal glas cola in. Hij geeft hem aan Matthy die er weer aan ruikt. Als hij ruikt dat er geen bacardi in zit neemt hij een slokje waarna hij glimlacht naar Raoul. Raoul knikt zachtjes. Matthy legt zn hoofd tegen de schouder van Rob en Robbie legt zn hand op de schoot van Matthy. Matthy pakt de hand en ontspant als Robbie erover heen wrijft. Als hij zn cola op heeft zet hij het glas op de tafel en gaat met zn hoofd op de schoot van Rob liggen. Hij draait zn rug naar de jongens toe en sluit zn ogen. Robbie legt zn hand in de haren van Matthy en laat de jongen rustig liggen. 'Slaaplekker schatje' zegt Robbie zacht. Matthy knikt en klamt t shirt van Robbie vast in zn handen. Robbie glimlacht en laat Matthy rustig zn gang gaan.

apocalypse||mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu