hoofdstuk 6

197 10 0
                                    

Ik ken mezelf niet meer.
Ik ben verdwaald en zoek naar wie ik moet zijn.

Ik probeer verwachtingen te voldoen.
Ik hoop dat iedereen mn geluk ziet.
Niet mn pijn.

Ik verschuil, ren weg en voel me alleen.
Het voelt niet alsof er ruimte is om mezelf te zijn.
Daarom herken ik mezelf niet meer en ontstaat het mentale probleem.







T is 2 weken later als Matthy zichzelf weer terug begint te vinden. Nachtenlang heeft hij bij Robbie gehuild en zn verdriet laten kennen, maar hij klom iedere dag weer naar het licht. Dat licht aan t einde van de tunnel. Af en toe viel hij terug in dat diepe gat, maar vandaag lijkt hij er weer uit te komen. T is alsof hij niet meer terug kan vallen. Zo ver is hij eruit. Met een glimlach stapt hij het kantoor in en begroet hij iedereen. Net als Robbie. Hij zit vanaf nu naast Matthy. Mocht er iets met Matthy zijn, had de jongen ten alle tijden zn steun en toeverlaat naast zich en kon hij hem gewoon aantikken, mocht het nodig zijn. Afgelopen video's is mabbie meer een ding geworden, waardoor Robbie het toch eens met Matthy over wou hebben. Het online zetten van hun relatie. Kunnen laten zien dat ze echt van elkaar houden en onafscheidelijk zijn. Matthy gaat zitten en begint met werken. Robbie neemt na eventjes ook plaats naast hem en begint ook met zn werk.

-

T is rond een uur of 6 als Matthy en Rob richting Eindhoven vertrekken. Matthy zit naast Rob, terwijl Robbie rijd. T was een standaard iets geworden, dat Robbie reed aan het eind van de dag. Alle jongens weten ook dat Matthy na een werkdag en vooral een opnamedag, gewoon kapot moe is en zo kan slapen. Ze nemen het hem niet kwalijk. Verre van zelfs. Ze maken zich alleen af en toe een beetje zorgen om hem. 'Als je wilt slapen nu is het oke, ik wil het thuis dalijk alleen eventjes over ons hebben' zegt Robbie. Matthy knikt klein en zakt onderuit in de stoel. Zn armen slaat hij over elkaar en zn hoofd draait hij naar Robbie toe.

'Word je wakker slaapkop' fluistert Robbie. Hij had file, waardoor Matthy geluk had en een half uurtje langer kon slapen. 'Word eens wakker' zegt Robbie. Matthy schrikt rechtop en mompelt wat, voordat hij zich weer teruglegt. 'Hey, we zijn thuis gekkie, je moet eventjes wakker worden' zegt Robbie. Matthy wrijft in zn ogen en opent ze dan. 'Thuis' vraagt hij zacht. Robbie knikt. 'We zijn inderdaad thuis' zegt Rob. Matthy knikt en stapt uit de auto. Samen met Robbie loopt hij naar boven. 'Ga je lekker op de bank zitten, dan pak ik eventjes wat te drinken en dan bestellen we wat te eten en dan wil ik heel eventjes met je praten' zegt Robbie. Matthy knikt en doet zn tas af en legt die op de grond. Zn schoenen en jas doet hij uit, waarna hij in de woonkamer op de bank gaat zitten.

'Ik wilt eventjes ergens met je over hebben' zegt Robbie. Matthy knikt en kijkt Robbie aan. 'Ik zat er aan te denken om binnenkort een video samen te maken, waar we vertellen over onze relatie' zegt Robbie en pakt de hand van Matthy vast. Matthy zn blik wend naar zn voeten en zn hand trilt in die van Rob. Zn andere trilt op zn schoot. Robbie merkt dat Matthy zn hand trilt en wrijft erover. 'Als je er nog niet klaar voor bent, is dat ook oke. We kunnen het ook over een paar maandjes pas doen' zegt Robbie. Matthy kijkt op met tranen. 'Kom eens bij mij Matje' zegt Rob zacht. Matthy klimt op de schoot van Rob en blijft daar rustig zitten, tot hij niet meer trilt. 'We kunnen het ook op een andere manier doen, hm?' 'Hoe dan' vraagt Matthy zacht. 'Dan vragen we toch of de jongens een vrijmibo op willen gaan nemen en dan zeggen we het dan. Als iets is heb je altijd ons alle 5 om je heen' zegt Robbie. Matthy schud zn hoofd. 'Wil je het gewoon op ons eigen kanaal zetten' vraagt Matthy. 'Tuurlijk wil ik dat schatje, jij mag kiezen' zegt Rob geruststellend.

'Maar hoe vertellen we het dan?' 'Wat dacht je ervan dat we een Q&A doen. Dan vragen we de kijkers gewoon naar vragen. Er zal waarschijnlijk toch wel iets tussen zitten over een relatie en anders doen we alsof we die binnen hebben gekregen en dan stuurt een van ons die in' zegt Robbie. Matthy knikt klein. 'Doen we dat dan tijdens het eten?' 'Ja hoor dat is prima, dan pak ik eventjes mn camera en zou jij dan een filmpje op je verhaal willen zetten' vraagt Robbie. Matthy knikt en gaat van Rob zn schoot af. Hij begint met het filmpje maken, terwijl Rob zn camera gaat halen.

apocalypse||mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu