De verkeerde persoon.
Vindt jou.
Wanneer je geheeld bent en laat je achter in stukken.De juiste persoon.
Vindt jou.
In stukken en compleet gebroken.
En blijft bij je terwijl je heelt.Robbie rijd rond 3 naar huis. Ze gingen voor het eerst weer naar Ameide. T huis van Matthy. Robbie glimlacht zacht als hij Matthy in zn slaap hoort mompelen. Hij had het wel vaker en Robbie vond het alleen maar schattig. Als t huis in zicht komt, begint Robbie, Matthy maar alvast wakker te maken. 'Matje, wakker worden' zegt hij. Matthy slaapt er rustig doorheen, waardoor Robbie de radio op maximaal volume aanzet. Matthy schrikt rechtop en wrijft in zn ogen. 'Tyfusmongool' zegt hij boos. 'Hey, hey, niet zo boos. We zijn thuis' zegt Robbie. Matthy slaat zn armen over elkaar. 'Ik haat jou echt' zegt hij boos en stapt uit als de auto stilstaat. Hij loopt naar de voordeur en maakt die open met zn sleutel. Robbie rent ook snel naar binnen en slaat zn arm om Matthy. 'Ik hou ook van mezelf' glimlacht hij. Matthy rolt overdreven zn ogen en steekt zn middelvinger op, waarna hij op de bank gaat zitten.
'Ja? Gaan we nu de hele tijd boos doen, omdat je niet tegen een grapje kan' zegt Robbie. Matthy knikt. 'Hoe kan ik het goed maken?' 'Niet' zegt Matthy. 'Alsjeblieft schatje, ik kook vanavond voor je' zegt Robbie. Matthy schud zn hoofd. 'Dan kook ik voor je en dan geef ik je een lekkere massage en dan mag je daarna met mij douchen' zegt Robbie. 'Oke dan' zegt Matthy zacht. Robbie vliegt blij in de armen van Matthy en knuffelt hem. 'Je bent de beste, echt waar' zegt Robbie. 'Dat weet ik, dat hoef je niet steeds te zeggen' glimlacht Matthy, terwijl hij met het haar van Rob speelt. Robbie steekt zn middelvinger op. 'Fuck you' roept hij. 'Nee dankje, daar ben ik nog niet aan toe' zegt Matthy. 'Niet?' Matthy schud zn hoofd. 'Ik kan je er wel klaar voor maken' daagt Robbie uit. 'Hoeft niet' zegt Matthy, maar Robbie wrijft al over Matthy zn kruis.
'Nee! Nee! Robbie stop!' Robbie gaat door en luistert niet. 'Alsjeblieft Robbie stop!' Robbie blijft doorgaan, waardoor Matthy, Rob wegdrukt en weg rent, zich opsluitend in de badkamer. Hij maakt zich klein tegen de muur en huilt in zn knieen. Robbie staat op van de bank en loopt op het geluid af. 'Schatje, maak de deur eens open' zegt Robbie en klopt aan. 'Nee! Nee! Ik wil het niet Robbie! Ik kan het nog niet!' Robbie zucht zachtjes. Hij wist dat hij de jongen nu gebroken had en hij had er spijt van. 'Matje, ik doe je niks' zegt Robbie. 'Jawel! Dat doe je wel!' Robbie voelt zn hart breken als hij merkt hoe erg hij Matthy in paniek had gekregen en hoe ver het vertrouwen is gezakt bij Matthy.
'Schatje, ik doe je nu niks meer, echt niet. En als ik dat wel doe, dan geef je me gewoon een klap. Net als je dat bij Milo altijd doet als hij weer aan je zit als je dat niet wilt' zegt Robbie. 'Nee, nee! Ga weg!' Robbie loopt naar de keuken en pakt daar een mesje. Hij loopt terug en maakt zelf de deur open. Hij vind Matthy in paniek op de grond. Hij hurkt voor Matthy neer en wrijft over de armen van hem. 'Nee! Nee! Alsjeblieft! Laat me los!' Robbie luistert er niet na. 'Schatje, je bent in een paniekaanval. Ik snap het als je me na net niet meer helemaal vertrouwd, maar ik help je alleen uit je paniekaanval, dus luister alsjeblieft eventjes naar me' zegt Robbie. Matthy zegt niks en laat Robbie zn gang gaan. 'Ik ga zo naast jou zitten Mat en dan trek ik je in mn armen. Het is dan de bedoeling dat je mijn ademhaling volgt' zegt Robbie duidelijk en gaat naast Matthy zitten. Hij trekt hem in zn armen en wrijft geruststellend over zn arm. Hij merkt dat Matthy inderdaad probeert de ademhaling van Rob te volgen.
'Goedzo schatje' fluistert Robbie als Matthy weer rustig is en alleen nog huilt. 'Het spijt me lieverd, echt waar. Ik had moeten stoppen toen je dat vroeg. Ik snap het als je boos bent op me, maar weet alsjeblieft dat ik spijt heb en dat ik nog steeds van je houd' zegt Robbie. 'Is oke, ik moet me niet zo aanstellen' zegt Robbie. 'Hey, je stelt je niet aan. Je mag hier je grenzen aangeven en daar hoor ik naar te luisteren' zegt Robbie. Matthy knikt en blijft in Robbie zn armen zitten. 'Zullen we anders als afleiding de video online zetten en dan doe ik lekker koken voor ons 2' zegt Robbie. Matthy knikt. 'Als jij moe bent van die paniekaanval, mag je lekker op de bank of als je dat wilt in bed gaan liggen en dan geef ik je vanavond een lekkere massage en dan doen we daarna eventjes rustig douchen als je dat nog wilt' zegt Robbie. Matthy knikt tevreden en samen lopen ze naar de woonkamer.
Matthy klapt zn laptop open en opent Youtube. Robbie doet dit bij zn eigen laptop en samen zetten ze hem online op beide kanalen. 'Dat is gedaan schatje, ga jij dan eventjes liggen' zegt Robbie. Matthy knikt en geeft Robbie een kusje. Hij staat op en Robbie ziet hoe de jongen naar boven loopt. Robbie glimlacht en staat op. Hij moet sowieso eventjes naar de winkel, dus stuurt hij naar Matthy dat hij eventjes weg is en vertrekt dan. Boven krijgt Matthy het berichtje binnen en stuurt hij terug dat het oke is, waarna hij zn kleren uitdoet, behalve zn boxer en gaat liggen. Hij legt de deken op en stopt zn oortjes in. Hij zet een playlist met rustige liedjes op en legt zn telefoon op het kussen van Rob voor hem. Hij sluit zn ogen en is binnen de kortste keren al aan het slapen.
JE LEEST
apocalypse||mabbie
FanfictionBoek 1/2 Robbie en Matthy hebben al jarenlang een relatie. Niemand weet het, maar als ze de stap zetten om het te vertellen, durft 1 van hen niet. Hij is bang. Bang dat het het einde van de wereld is voor hen. Hij raakt emotioneel onstabiel en heeft...