Huh?! Agaknya kata-katanya yang tiba-tiba terpotong itu membuatkan semua ketakutan dan sikap sopannya tadi mulai menghilang entah kemana.
Heh! Satu senyum remeh kecil keluar dari bibir si pemandu ketika menyaksikan wajah sang lawan bicara yang sedang dilanda kehairanan.
"pekak, tak jelas.. I said Pertolongan aku tak akan pernah percuma! Aku mintak bayarannya" ucapnya selamba dan sehalus jalan tar.
Kata-kata lelaki itu berhasil memetik emosi kerana rupanya lelaki yang baru ia jumpa tadi sama sekali tidak berniat ingin membantu.
"hey! excuse me sir! Maksud kau apa hah? Kenapa macam tu pulak?"
Sifat aslinya mulai terpancing keluar apabila melihat sikap yang tidak ada ramahnya dari si pemilik kereta atau orang yang baru saja membantu dirinya tadi.
Ia baru sedar rupanya ia telah jatuh ke perangkap orang yang salah."hm, it's not that hard, give me your money and then, you can go home safely, liitle rabb.." tambahnya lagi kerana merasa orang di depannya yang langsung tidak terima akan pernyataan tentang syarat yang tiba-tiba itu.
Dengan satu tarikan nafas panjang si penumpang mulai maju badan demi mengunci pandangan mata yang tajam dan garang untuk fokus melihat ke arah yang satu lagi tanpa rasa takut.
Ingin mengancam lawan bicaranya. Kata mama harus berani!
Si lawan pandang juga turut ikut balas menjeling pandangan matanya tanpa mengalah, jelingan dalam lelaki itu seolah mampu melumpuhkan saraf.
Hampir saja ia kalah. Dengan berdehem perlahan ia mulai mengeluarkan suaranya.
"first of all, you man jangan acah-acah miskin sangat sampai nak kena bayar bagai, aku tak kan terperdaya dengan tipu muslihat kau"
Jari telunjuknya ikut bergerak menekan laju ke dada sang pemilik kereta dan ajaibnya ia tidak memberi reaksi apa-apa.
"eleh tak kan lah kau nak mintak duit jugak kalau kau sendiri dah guna barang mahal macam ni! Yow c'mon la be gentle man"
"cakap aje kau takde duit! Jangan nak banyak merayat"
Agaknya gadis itu mulai kesal mendengar kata-kata lelaki itu.
"ok fine aku takde duit, i mean duit aku tertinggal.
So.. aku nak turun dekat sini je, tak nak dah ada urusan apa-apa dengan orang macam kau! Anyway my thanks aku tarik balik. satu lagi, aku bukan little rabb.. You understand man!" ucapnya dengan hati yang marah bertubi-tubi dan merasa jengkel."ehem, saya fikir kau terlupa sesuatu cik kiminata Izly right? Am i wrong?" perkataan yang terlalu tiba-tiba itu membuatkan sang empunya nama membulatkan kedua matanya terkejut.
Tadinya ia ingin bergerak untuk membuka ganggang pintu tetapi terpaksa harus memusing badan semula demi melihat wajah pahatan sempurna itu lagi dan sialnya ia akui wajah orang itu memang cukup kacak dan elok di pandangan matanya.
"for your second time cik kiminata Izly.. anak Datok Kim yang sekarang berada di dalam kereta lelaki asing yang bila-bila masa saja boleh di culik jadi bahan lacur!" ucap lelaki itu lagi dan mulai mendekat ke arahnya dengan perlahan.
Orang yang di panggil Izly tadi mulai tegang wajahnya. Di situasi ini lah yang berhasil mengembalikan rasa takutnya dan semua keberaniannya pula yang entah menghilang ke mana.
Gerakkan perlahan dan mata tegas itu berhasil membuatkan tubuhnya mulai mengeletar takut ia berusaha menahan tubuh besar itu agar tidak mendekat padanya.
"jangan kau berani dekat dengan aku, jangan sentuh aku! A-aku report polis sekarang!"
"haha.. Kau nak report polis sekarang dengan apa hm? heel buruk ni! Dengan kain busuk ni!? Heh!" gelaknya mulai merasa Izly tiada tempat untuk lari.
Bola matanya bergerak memperhatikan tubuh gadis yang ada di depannya. Melihat Izly yang masih ketakutan, ia pun ingin mengusiknya dengan jahil.
"dress perkahwinan huh! Good, aku lebih suka betina yang baru kahwin.. sebab rasanya sangat fresh lagi, belum di sentuh dan boleh puaskan aku.." ucapnya mulai mengeluarkan lidahnya dari bibir seksi itu, malas mengakui sebenarnya. Tapi izly suka.
"memandangkan kau little rabb ada dekat sini! Apa kata kita curi start buat dari sekarang dear.. Nanti biar orang tahu anak bungsu Datuk yang sombong tu dah kena sentuh dengan lelaki macam aku, biar dia tahu macamana darah keturunan bangsawan yang dia banggakan tu akan bercampur dengan darah kotor spesies criminal hina macam aku"
Di selipkan dengan tawa paling mengharukan yang pernah ia rasakan selama hidup yang kini tampak mengerikan di mata gadis yang sekarang ada di depannya.
"stop..! Ok ok janji aku akan bayar tapi kau lepaskan aku dulu!"
"it's too late!" belum sempat ia menjilat wajah gadis itu, satu sengatan besar menyelimuti pipinya sekarang dan diikuti dengan kebanggaannya yang di bawah telah di tendang menggunakan kaki berbalut heel tajam tadi.
Badannya kaku dan tidak bergerak sedikit pun dan kemudian tiba-tiba pintu kereta di belakang izly terbuka dengan sendiri.
"pergi..!" arahnya dengan wajah dan telinga yang memerah menahan pedih.
"huh!?" izly kehairanan kerana melihat si tuan yang tak memberi reaksi apa-apa.
"pergi kau perempuan tak guna, arrgghhh!" cukup satu jeritan saja dapat izly lihat dengan jelas bahawa sang lelaki yang kini sedang menahan sakit di bahagian utamanya.
Badan besar itu berundur dan menunduk ke bawah untuk mengusap tempat pusakanya dan tanpa menghiraukan izly yang kini terkekeh sombong.
"heh baru kau tau, saper suruh kacau lagi padan muka!" ucapanya bangga dan membuatkan tangannya dengan gaya tumbukkan padu.
"emm... Tuan park Jihoon terhormat, saya rasa dekat belakang ada satu pack ais bat-"
"diam, diam" balas sang tuan cepat dengan menahan nafas berat, merasakan sakit yang tidak main-main di bawahnya.
"aku tak pernah tengok tuan di tendang macam ni di depan aku dan sesakit sekarang mesti terseksa, apa-apa pun good job! kau orang pertama yang berhasil menyerang kelemahannya tuan aku, izly!"
"wait, siapa kau? Macamana kau boleh tahu nama aku huh!?" segala kebigungan memenuhi isi kepalanya sekarang seolah melupakan tujuan awalnya untuk pergi.
YOU ARE READING
ROMY or ME- Park Jihoon
FanfictionKiminata Izly, seorang gadis yang sedang berusaha mencari kebebasan, sementara park Jihoon, dengan hati yang penuh dendam, meniti perjalanan mengejar dendam. Start: 16 julai 2024