"duduk diam dalam ni, jangan merayau"
"hey..! kau nak pergi mana huh?!" agaknya Izly memang suka sekali bertanya.
Dengan nafas lelah, Jihoon yang sudah berdiri di depan pintu pun harus menunduk semula untuk melihat ke dalam tepatnya ke arah Izly duduk, kereta yang rendah juga punca ia harus menunduk.
"aku ada hal, jangan buat benda bodoh, aku takkan tanggung apa-apa kalau kau buat hal" ucapnya menunding jari ke arah wajah Izly dalam jarak jauh.
Setelah menghantar jihoon pergi dengan pandangan mata ia membuang nafas besar dengan memeluk tubuh, terus bad mood seketika sebab dilarang keluar dari kereta.
Ketahuilah jika dia memang akan cepat kebosanan.
Sudah terlanjur bosan, Izly itu anaknya memang keras kepala, tak hairan sekarang ia sudah berada di depan sebuah mini market, tempat di mana ia sempat melihat jihoon masuk sebelumnya.Kerana ia memang sedang tertanya-tanya apa yang lelaki buat di dalam sana.
Baru saja ingin melangkah masuk, ia dikejutkan dengan dua orang lelaki bertubuh besar sedang berdiri di dalam kedai itu yang berhasil membuatnya gentar seketika.
"oh! Wow adek manis mana pulak sampai tersesat dekat sini hm"
"Heyy welcome.. My old friends, long time no see..!"
Sapaan penuh ramah sang tuan rumah ataupun pemilik tempat haram di di tengah kota ini menyambut kedatangan jihoon. Mereka bersalaman ala-ala lepak dan mulai melabuhkan punggung di atas sofa secara bertentangan arah.
"dah lama kau tak datang sini, mesti ada benda yang kau cari..?" ucap sang tuan rumah yang kemudian menuangkan wine ke dalam tiga gelas kecil yang sudah tersediakan di sana.
Tak tertinggal juga di sekeliingnya ada perempuan-perempuan penghibur malam sedang merapat dan membelai tubuh mereka dengan sensual.
" orang yang katanya tak nak jejak kaki kat tempat sesat ni, datang lagi ceh!" balas yang satu lagi, sedang sibuk menghisap nikotinnya, nampak sangat menikmati.
"apa hal yang dah buat kau datang sini?"
"i need some help"
Balas jihoon agak acuh sebenarnya, ia hanya terpaksa kerana tujuan ia datang ke tempat itu adalah untuk berbincang hal lain.
"apa yang buat kau jadi susah sekarang. sampai kena datang mengemis pertolongan aku pulak, but yes, you're not wrong. you come to the right people bro, let me see. What are you have?!"
Tetapi belum saja mereka berborak santai, kedua orang yang ada disana tadi spontan sedikit tersentak apabila jihoon mengeluarkan belati kecil dan menusuk benda itu menebus buah epal yang sengaja diletakkan di atas meja bulat itu sebagai hiasan.
Seketika tawa senda dan gurauan sebelumnya terhenti begitu saja dan kemudian bertukar ke arah situasi yang lebih serius.
Dengan satu petikan jari saja semua para perempuan yang ada disana mulai bangun dan berlari kecil untuk keluar dari ruangan itu. Meninggalkan kaum lelaki sahaja di dalam sana.
Supaya tidak menganggu perbincangan mereka.
"what is going on right now?!" soal lelaki yang dikenal sebagai choi itu bertanya apabila merasa ada tidak kena dengan situasi mereka.
Waktu luang yang digunakan untuk berseronok santai harus diganggu dengan situasi yang macam ni pula.
"the shit that killed my bro..!" ucapannya terlalu santai dan tanpa beban itu membuatkan kedua orang di sana melirik ke arah satu sama lain dengan ekor mata mereka seolah memberi isyarat.
"so apa kaitannya dengan pisau tu?"
"huh! You just answer me... Familiar or not!" sekarang jihoon pula yang sangat santai bersandar di sofanya berbanding mereka berdua yang di sana sedang tak senang duduk.
"hmm.." memeriksa dari sisi dan hujung benda tajam itu sangat lama sehingga yosh, lelaki yang satu lagi mulai bersuara.
"it's Raden!"
"kau yakin?!" merasa sangat mustahil jika raden adalah pelakunya kerana selama ini lelaki yang dikenal baik dan berprestasi tinggi sebagai anggota tentera yang hanya sibuk dengan perkerjaannya di luar kota selama bertahun-tahun lama itu pelakunya, tak mungkin.
untuk bertemu dengan orangnya saja sangat tipis.
"hm,aku pernah nampak dia bawak banyak koleksi pisau yang macam ni hari tu, kau pergi je usya dia""bila kau nampak dia? And.. where?" jihoon sudah bangkit semula dari bersandarnya dan mendekat demi untuk fokus akan maklumat penting yang ia dapat. Dia tidak ingin satu pun bukti yang tercicir dari pembunuh yang sudah mengambil nyawa adik kesayangan beberapa tahun lalu.
"dalam 9 bulan lepas or maybe setahun lepas, aku tak ingat!. Aku jumpa dia dekat Mikfrosko!"
Jihoon hairan sendiri mendengar nama tempat itu. Mikfrosko adalah bar kecil yang terlalu rahsia di kota itu kerana ada banyak sisi gelapnya.
Nak masuk saya ke tempatnya saja sangat susah kalau bukan orang penting.
Tapi pertanyaanya sekarang adalah macamana lelaki itu boleh ke sana, ia seperti sedang mengurus sesuatu hal yang harus secara rahsia. Titik keberadaan bar yang sangat dalam dan susah untuk di tempuh itu tidak mungkin lelaki itu hanya datang untuk sekadar berhibur saja.
Hal inilah yang membuatkan dirinya dengan cepat bagun dari duduk, ingin pergi untuk mencari lelaki itu di sana. Mungkin saja dia masih berada di sana harapnya.
Jihoon yang sudah berdiri ingin pergi saja harus terhenti apabila si choi bersuara memanggilnya.
"bro, kau dah nak pergi. Get a drinks first, champage 1995 is spesial for you"
"no, thanks i got to go now" tapi lagi-lagi niatnya harus terhenti apabila mendengar suara yang sangat familiar terdengar di telinganya.
"lepaskan aku, hey! Dont touch me!"
"IZLY..!"
YOU ARE READING
ROMY or ME- Park Jihoon
FanfictionKiminata Izly, seorang gadis yang sedang berusaha mencari kebebasan, sementara park Jihoon, dengan hati yang penuh dendam, meniti perjalanan mengejar dendam. Start: 16 julai 2024