"ow ho.. What a surprise?! Hey.. Anak mana pulak yang tersesat ni! Are you lost pretty? Can you come with me?" riak wajahnya semakin kalut kala jari-jemari yang dipenuhi cicin-cincin emas itu kian mendekat membelai pipinya.
Sehingga akhirnya secara tiba-tiba jari-jemari itu berundur untuk mengelap wajahnya sendiri kerana izly yang tiba-tiba meludah wajahnya. Seakan tidak cukup, ingin juga ia terajang lelaki itu jika saja tidak di tahan oleh ke dua konconya.
"ch! tak sudi, sorry..! You're not my type!" Izly memandang sinis ke arah si ketua konco yang menurutnya sangat menganggunya. Ia tahu ke mana arah jalan yang sedang di hadapinya sekarang, ia tidak bodoh.
Demi untuk menyelamatkan harga diri, ia harus melakukan apa cara sekali pun supaya dapat lepas dari sana.
"i see.. a naughty girl huh!" dengan emosi yang memuncak, kedua jarinya bergerak mencengkeram kuat pipi Izly sehingga berjaya membuatkan perempuan itu berteriak kesakitan.
Hembusan nafas kuat terasa menyentuh wajahnya kerana jarak wajah mereka yang terlalu dekat.
"kau nak main-main dengan aku rupanya! Dengar sini ye, lepas ni kau kena terima nasib kau. Melacur di bawah aku!" ucapnya dengan senyuman mengejek terbit di wajahnya.
"get in, jangan biar dia terlepas! Lepas ni aku tau apa aku nak buat!" setelahnya wajah itu dihempas dengan sedikit kasar sebelum Izly di seret pergi.
Namun tindakkan itu harus terhenti kerana suara Jihoon yang tiba-tiba memenuhi ruangan."wait!"
Jihoon yang sedari tadi diam memperhatikan kini menghalang langkah mereka yang ingin menyeret masuk si gadis yang jujur 2-3 hari ini sedikit menganggu dirinya itu.
Muncul kerutan dan tanda tanya dari sang tuan rumah apabila jihoon yang terkenal dengan sikap yang tidak suka menganggu tepi kain orang itu kini mulai ikut masuk campur urusan tindak tanduk mereka.
"Ji..!" kali ini senyuman lebar terbit di wajah Izly apabila menyaksikan Jihoon yang kali ini dengan ringan tulang ingin membantunya. Inilah yang ia tunggu-tunggu selama ini.
"huh! You've gotten to know each other?" seolah tidak habis hairan, kini sang tuan rumah menjeling tajam ke arah jihoon.
"not! just remind you. ikat kaki dia, cause she's can kick your ass thing. And then she's little bit crazy!" setelah berbicara santai, kakinya melangkah pergi dari sana tanpa perlu menoleh sedikit pun ke belakang lagi.
Seketika berhasil menimbulkan raut wajah kecewa dari Izly.
"i hate you Ji, sumpah lepas ni kalau aku jumpa kau lagi aku akan cincang kau hidup-hidup.. Stupid jerk!" Izly sudah mengamuk dan berteriak marah meluapkan emosinya sehingga tubuhnya menghilang di balik pintu ruangan santai itu.
Dengan langkah perlahan jihoon segera berjalan keluar dari tempat terpencil itu dan berhenti untuk singgah sementara di depan minimarket kerana ingin memulakan tabiatnya iaitu menghisap nikotin sambil ditemani oleh banyak fikiran asing yang datang menganggu.
Hembusan asap terkeluar dengan banyak sehingga mampu membawa dirinya masuk terlalu jauh ke alam nikmat. Sungguh suasananya terasa sangat tenang dan sunyi, tanpa ada gangguan lagi.
Tidak ada lagi yang menganggu hari tenangnya, tidak ada suara garing itu lagi. Tetapi jujur sebenci-bencinya ia pada Izly, ia tetap merasa akan suasananya yang tiba-tiba berubah, sangat berbeza dari sebelumnya. Tak biasanya ia begini.
As in my empty heart!
Memang ini yang dirinya mahukan. Membiarkan perempuan itu pergi jauh dari jangkauannya dengan cara ini. Tapi apakah Izly akan baik-baik saja di dalam sana?.
Sudah tahu bebas itu sebagaimana rupanya, tetapi di dalam tempat yang didirikan selama bertahun-tahun itu sangatlah terlalu bebas. Bermacam bagai hal mungkin saja akan terjadi pada Izly. Ia mulai berfikir, jahatkah dirinya sekarang?
Mengusap dengan kasar wajahnya dan berakhir memilih bangun dari duduk kemudian memijak puntung rokoknya yang baru sampai setengah itu sehingga tak terbentuk dan akhirnya melangkah masuk semula ke dalam minimarket demi melihat apa yang akan terjadi pada si penganggu hati.
Jelas ia tetap merisaukan keadaan gadis itu. Walaupun nyatanya ia sedang sibuk bertanya pada hatinya tentang rasa asing yang tiba-tiba hadir.
YOU ARE READING
ROMY or ME- Park Jihoon
FanfictionKiminata Izly, seorang gadis yang sedang berusaha mencari kebebasan, sementara park Jihoon, dengan hati yang penuh dendam, meniti perjalanan mengejar dendam. Start: 16 julai 2024