no way

1 1 0
                                    




"ouhh.. Maafkan aku jika aku terlupa. Hy, aku Romy personal assistant, master park Jihoon yang tadi kau sepak barangnya"

"tak perlu nak terangkan sampai macam tu sekali.." orang yang di panggil Park Jihoon yang tadinya menunduk kini menjeling tajam ke arah Romy.

"aku tak suruh kau bagi nama asli kita Romy!" ucapnya mulai merasa emosi dengan kelalaian sang pa hari ini.

"haha sorry master.. rasanya macam suka aje Izly ada dekat sini, sebab dia macam orang baik.."

"cantik, comel and cute jangan lupa" tambah sang gadis percaya diri.

"ya, cantik, comel dan cute" balas Romy menurut.

Satu senyuman mengejek keluar begitu saja dari bilah bibir seseorang yang masih berada di sebelahnya.

"alright, anak datok kim yang comel sangat tu, sampaikan sistem pa aku sendiri jadi lupa diri sekarang mana bayaran aku!" tagihnya semula setelah memberi sindiran.

Izly yang mulanya lupa pada tujuan awal mulai kembali naik emosi dan menarik kuat kolar jaket kulit yang sekarang di pakai oleh Jihoon untuk mendekat padanya.

"kau dengar sini baik-baik, jangan pernah panggil aku kim Izly, sebab aku dah takde kena mengena dah dengan pakcik tua tu, sekarang kau buat benda macam ni seolah engkau tu orang miskin ke apa huh? Apa terdesak sangat ke?!"

Ucapnya panjang lebar merasa tidak puas hati dengan hal yang telah lelaki itu buat. Setelah berucap begitu, jaket yang di tarik itu di lepas secara kasar sebelum pergi dari sana.

Jihoon kini membaiki pakaiannya yang kusut dan kemudian tertawa kecil sebelum merampas kalung di leher izly dan juga heel tumit pendek di kaki gadis itu secara paksa.

Belum sempat protes ia mendadak berhenti kerana suara dari park jihoon mengudara.

"aku ambik benda ni alah ni sebagai bayaran, jadi kau boleh pergi litte rabb!" ucapnya seperti nada mengejek di akhir yang membuatkan Izly ingin melayangkan satu pukulan kalau saja tak terhalang oleh niatnya yang baik.

Kemudian ia hanya mengambil maklum kerana sang lelaki yang terlihat tak putus mahu di bayar dan memandangkan ia tiada wang sedikit pun sekarang. Satu heel saja rasanya sudah cukup untuknya dan juga kalung.

"ok, aku harap kita tak kan pernah berjumpa lagi lepas ni, goodbye taxi drivers!" ucapnya sombong sebelum turun dari kereta dengan satu heel saja di kakinya.

"ye sama, little rabb..!" balas lelaki itu tak mahu kalah.

Ia mengangkat pergi dengan gaun putihnya yang masih melekat di badannya dan memberi satu jelingan wajah angkuh pada si pemilik kereta sehingga berakhir tidak tahu harus menuju ke mana lagi.

"emm.. Master serius nak biarkan izly pergi macam tu aje?"

"sengaja, aku nak buat dia tahu macamana rasanya jalan kaki tanpa satu heel dan dress buruk dia tu.." ucapnya diikuti oleh tawa besar yang sekarang menimbulkan Romy yang kehairanan di dalamnya.

"pelik.. sejak akhir-akhir ni mood master memang berubah-ubah macam ni ke?" ucapnya ikut pelik akan sikap masternya yang tiba-tiba lain hari ini.




_________-'-_________




Hujung gaun sudah kotor, kedua kakinya sudah lenguh kerana lama berjalan dan sepanjang jalan tidak ada satu pun kereta yang lalu lalang.

Hal itu membuatkan ia ingin menangis putus asa dengan cepat kerana hari yang terlihat semakin gelap dan sinar matahari yang sudah menyembunyikan diri.

Di dalam perjalannya, ia mencuba mengingat kembali akan hal tadi dan jujur saja sebenarnya ia masih sangat gugup dan takut akan lelaki yang bernama Park Jihoon itu.

ROMY or ME- Park JihoonWhere stories live. Discover now