"uggh! Apa yang aku dah buat sepanjang aku hidup? Aku tak pernah setakut ini, sumpah!" omel Izly sendirian. Mereka sedang singgah di sesuatu tempat kerana sang pemilik katanya ingin tumpang tandas di tempat itu.
Sesuatu yang gila baru terjadi padanya entah alasan kerana hampir tertangkap atau masalah sang pemandu kereta yang tadi memandang dirinya tanpa berkedip mata atau entah sebab apa dirinya juga tidak tahu.
Tapi yang penting sekarang perutnya berbunyi mintak di isi dengan makanan. Semalaman tanpa makan membuatkan ia meronta-ronta dan menekan bahagian perutnya supaya terasa tidak sakit lagi.
Keadaannya serupa macam penyakit gastrik pulak sekarang.
Mamat driver yang ia tunggu belum juga menunjukkan batang hidungnya, hal ini membuatkan dirinya duduk dalam keresahan. Kemanakah lelaki itu pergi. Entah-entah dah kena tangkap dengan polis atau pengsan tengah jalan mana tahu.
Hampir saja dirinya menyentuh gangang pintu berniat untuk keluar, tiba-tiba sang owner yang di tunggu-tunggu datang dengan satu bagasi besar dipunggungnya sebelum benda itu di masukkan ke dalam kerusi belakang.
Kemudian lelaki itu masuk ke dalam kerusi pemandu dan mengerakkan keretanya untuk pergi dari sana.
Sambil memandu rupanya ekor mata lelaki itu melirik kecil untuk melihat ke arah Izly yang entah kemapa hanya diam saja. Bukan apa, ia cuma bertanya-tanya kenapa perempuan bermulut murai itu tiba-tiba saja berubah jadi pendiam hari ini.
"ehem..anak datuk ini rupanya pandai diam jugak eh? Ingatkan selalu pek pek macam angsa.." mulai ia mengusik si gadis.
Jujur beberapa hari ini jihoon ini suka sekali mengusik ketenteramannya.
"kau diam boleh tak. Aku malas nak layan sekarang ni, nak makan cheese burger tau!" ucap Izly lemah.
Jihoon yang lama terdiam mulai menatap dalam ke arah Izly yang terlihat tak berdaya.
"lapar?"
"hm" anggukkan lemah menjadi jawapan lelaki itu sekarang dan tanpa menunggu lama. Kereta empat roda itu kini berhenti tepat di depan minimarket untuk membeli sedikit makanan.
"gi beli!" ucapnya straight tanpa menjawab wajah penuh tanya sang gadis.
"cis ingatkan kereta canggih macam ni boleh keluarkan makanan rupanya hampeh"
"ck cakap jelah nak aku bagi duit, time macam ni pun sempat nak buat dalih jugak"
Dengan kesal lelaki itu mengeluarkan sehelai duit cash 5000 won.
"Nah"
"heh! Ini je. Mana cukup!" Rupanya gadis itu membulatkan kedua matanya dengan tidak terima akan jumlah yang diberikan
"lah eloklah tu aku bagi nafkah dekat engkau sikit, daripada aku biarkan kau mati kebuluran. Kan tak pasal-pasal kereta aku jadi tempat kuburan engkau"
Entah kenapa Jihoon ikut emosi jika berhadapan dengan izly. Sebelumnya dia hanya seorang lelaki yang hanya malas berdebat dengan hal sekecil ini, tapi ini izly jadi agak bagaimana ya.
"ish selain acah hemsem, mulut kau tak boleh semen jugak rupanya ye, dah lah aku malas duduk lama-lama dalam ni, baik aku pergi cari makan lagi senang"
Keduanya sama-sama terdiam setelahnya sehingga Romy yang tiba-tiba muncul di tengah pertengkaran mereka.
"emm.. Aku ketinggalan sesuatu kah?"
"diamlah"
"diamlah!"
Izly yang mulanya sedang sibuk mencari makanan apa yang di inginnya harus terhenti apabila terdapat satu tangan yang juga sedang berusaha untuk mengambil jus yang ada di rak yang sama.
Izly dan orang asing itu tadi memandang sesama sendiri dan kemudian dengan terkejut setengah mati ia menyeru nama orang itu.
"John!?"
" hey.. Is that you Izly!? Oh hai lama tak jumpa?"
Izly memilih abai akan pertanyaan orang itu dengan wajah tak sukanya dan terus berlalu pergi menuju ke depan kaunter untuk membayar jajanannya tadi.
Tetapi langkahnya harus terhenti apabila lengannya ditarik paksa oleh seseorang agar dirinya tidak menghindar dari orang itu.
"ohh suka abaikan aku ya, kau ikut aku sekarang !" tangannya ditarik paksa dan mengakibatkan barang bawaannya harus terjatuh begitu saja di atas lantai dalam ruangan kedai itu.
"ish! Lepas lah kau nak apa lagi huh!"
"oh kau dah jadi sombong ye sekarang! Kau lupa siapa aku di hidup kau dulu huh!?"
"kau dah gila ke, kau yang dah break hubungan kita dulu. Kenapa nak tahan aku pulak. Lepas! aku tak hingin lagi tengok muka kau!" seru Izly cukup lantang, berusaha melepaskan diri dari cengkeraman kuat lelaki itu yang ternyata adalah ex-nya dulu.
"oh kau nak aku buat kasar dulu baru kau nak ikut hah!" belum sempat tangan itu di tarik kasar untuk di bawa pergi pergerakkan kakinya harus terhenti apabila melihat seseorang yang kini sedang berdiri di depan pintu keluar masuk kedai.
"dia cakap lepas tu lepas lah woi, kau memang tak reti bahasa jugak ye.. Jing?!" ucap lelaki santai sambil menghisap sebatang rokok nikmat.
"kau siapa nak kacau hal aku hah!? And who the hell is Jing?! " ucap orang itu menantang.
Dengan tertawa perlahan ia membuang puntung rokoknya dan memijak puntung rokok itu sehingga tidak berbentuk, kemudian tangannya beralih masuk ke dalam saku seluarnya.
"it's you an-jing"
"kau-"
"Ji.."
Mendengar Izly memanggil nama orang yang baru ia lihat hari itu dapat menghasilkan senyum miringnya. Kemudian tertawa remeh.
"oh.. jadi ini pemuas nafsu kau yang baru? Wah!! Kau dari dulu memang tak pernah berubah. Masih pelacur yang sama, haus dengan kasih sayang iya.." ucap john mulai mendekatkan wajahnya demi melihat wajah Izly yang menunduk dalam.
Kemudian ia tersenyum bangga kerana melihat izly yang seperti sedang ketakutan.
"heh! Kau dengar sini bro, perempuan macam ni memang banyak bawak nasib sial.. jadi kau tak payah kejar-kejar dia"
Izly yang mendengar itu sempat terkejut dan berpaling wajah memandang ke arah Jihoon yang kini keruh wajahnya. Agaknya lelaki itu sedikit tidak suka akan kata-kata yang baru disebutkan tadi.
Hal sensitif baru saja menganggunya sekarang. Izly tahu itu.
"sebab tu aku dulu memang tak betul-betul cin-"
"you're talk to much" dengan langkah laju ia terus meninju wajah angkuh itu tanpa persetujuan membuatkan tangannya yang mencengkeram lengan Izly terlepas begitu sahaja.
Belum sempat berbuat apa atau membalas apa pun. Dia dikejutkan dengan banyak pukulan bertubi-tubi mengenai wajahnya yang dirinya sudah tersungkur di atas lantai.
"first, I'm not your bro. Second, kau stupid jerk yang pernah aku jumpa. Stop merendahkan perempuan, lepas ni, aku tak nak tengok muka kau muncul depan aku lagi"
Beberapa pukulan ia lepaskan lagi demi melampiaskan hasrat emosi dan kebenciannya. Kemudian orang yang sudah lemah tak berdaya itu ia tarik jaketnya mendekat ke depan wajahnya.
"yang paling penting ingat, You never showed your face to Izly again, before I cut off your leg.. Bero.."
Jihoon betul-betul merasa muak dengan orang seperti itu dan kini ia berusaha menenangkan dirinya untuk tidak membabi buta untuk membunuh orang yang ada di depannya itu.
"cepat bayar, aku tunggu dalam kereta!" tatapan tajam ia berikan pada Izly yang hanya menuruti perintahnya tanpa bantahan.
Membiarkan sang pencundang melawan rasa sakitnya sendiri di atas lantai tanpa pertolongan dengan banyaknya darah menyelimuti wajahnya yang sudah hancur di belasah habis-habisan.
Sehingga detik kemudian mereka pergi dari sana meninggalkan bekas marah dan dendam.
YOU ARE READING
ROMY or ME- Park Jihoon
FanfictionKiminata Izly, seorang gadis yang sedang berusaha mencari kebebasan, sementara park Jihoon, dengan hati yang penuh dendam, meniti perjalanan mengejar dendam. Start: 16 julai 2024