BAB 1

40 2 0
                                    

(malam berdarah)

( Detik 12:00 malam)
Kelawar berterbangan

" Aaaaaaa...Abang!" Teriakkan suara wanita.
"anak kita bang! Vampir! Vampir! Dia bunuh anak kita bang!..a..nak kita bang! aaaaaa hisk.. hiks!!"

wanita itu terkejut apabila melihat anak-anaknya di makan dan dihisap sehingga kering, keadaan menjadi hura hara , wanita itu memeluk mayat anaknya dia meraung menangis dia tidak boleh terima hakikat anaknya mangsa seterusnya..

"Tolong! Anak aku kena bunuh! tolong! Vampire! Datang!" Jerit salah seorang mangsa seterusnya.

"Aaaaaaaa!! Makkk!!!makk! Tolong!!" Teriak salah seorang wanita apabila melihat leher ibunya dirobek seperti di makanan oleh harimau sehingga putus.

"Tok!! Tok!! Tok dalang!!" Ramai penduduk kampung berkumpul ke rumah ketua kampung.
"Kenapa ini nak!?" Jawab ketua kampung itu.
"Tok, vampir serang penduduk kampung! Ramai mangsa dibunuh dan dihisap tok! kita kena report pihak berkuasa. Agar dapat menangkap mereka tok! Jika kita tidak berbuat apa-apa. Mati kita tok!!"

"Ah! Sabar! aku kena jumpa mereka dulu! Korang jangan risau. Kurung isteri dan anakmu di rumah. Ingat!! Sediakan senjata buat pelindung diri. !!"

Keadaan kampung itu menjadi huru hara dgn serangan ganas dari golongan vampir, ketua kampung menjadi akal buntu . Pihak polis dan pihak berkuasa membuat siasatan di atas kejadian itu dan menjaga setiap penjuru kampung dengan senjata . Terdapat mangsa dikorban seramai 35 orang. Kampung itu telah menjadi  malam berdarah.

( Tahun 2001 Hutan)

Kumpulan lelaki seramai 5 orang bertungkus lumus meneroka akar-akar yang besar di hutan, mereka berehat seketika apabila setibanya di gigi air terjun mengalir. Mereka melepaskan lelah dan meminum air jernih itu.

"Weh!! Lepas nie kita pergi aras barat!! dekat sana orang kata ada emas korang!!" Kata lelaki lalu melabuhkan punggungnya di atas kayu yang remput di makan anai-anai.

"Oke! Boss! Berapa masa lagi perlu diambil sampai sana!?" Tanya lelaki seorang lagi sambil membasuh tangan dan mehirup air terjun. "Argh! Fresh !!"

"Ermm 3 jam kut!! Tgok la dulu! Aku pun tak pasti.." jawab salah seorang.

"Wehh!! Korang tengok ada banglo lama la dekat sana!! Unik weh!! Macam rumah orang kaya Eropah lama punya!!" Teriak lelaki itu menarik perhatian kawannya.

Di hujung bukit terdapat rumah banglo lama Eropah, hanya banglo lama itu sahaja terletak di kawasan hutan itu, mereka gembira akhirnya berjumpa rumah untuk berteduh berehat. Tanpa mereka sedari rumah itu bahaya jika mereka pergi. Mereka berhenti berehat lalu sambung semula perjalanan yang ditanggungkan takdie. Mereka pun tiba di depan pagar besi besarnya 13 kaki panjang tingginya , di sekeliling pagar itu penuh dgn tengkorak manusia, mereka terpegun di keindahan rumah Mesteri itu, hati mereka terlonjak-lonjak ingin mengetahui lebih dalam.

"Weh!? Serius la!! Besarnya pagarnya! Jom masuk!!"

" Jgn weh!! Aku rasa tak sedap hati la! Jom la kita patah semula. Tengok hari pun dah gelap kut!?" Kata salah seorang daripada mereka.

"Ala.. mana tahu kan kut-kut ada harta karun kan! Untung kita ma!!"

"Aku tak sedap hati la! Takpelah! aku tunggu luar ja!! Kalau tak ada apa-apa korang lambai tangan dekat atas itu eh!!" Kata salah seorang daripada mereka.

"Oke! Kalau tiada apa-apa aku for the signal !"

"KRIK!!" Bunyi besi Karak bergema.
Mereka melangkah masuk, di sekeliling penuh dgn tengkorak dan taman bunga ros merah, mereka tertelan air liur apabila melihat tangan manusia yg Fresh! Di bawah kakinya.

Airell's vampire story (END)Where stories live. Discover now