BAB 20

7 2 0
                                    

Mata Airell terbuka, dia dapat rasakan dia ada di atas katil. "Yes! Dia ingat lagi dia pengsan masa di sekolah!" Semasa kejadian dengan Leftenan Kolonel Florent, tetapi dia tidak ingat kenapa dia pengsan, yang dia ingat dia masuk dalam bilik itu, yang lain kabur dalam ingatannya. Airell mencuba untuk membuka mata pemandangan siling tempat utama dia tengok dia dapat rasakan ada sesuatu hangat yang menyentuh kulitnya. Matanya beralih ke sisi benar itu puan Marie, dia tidur beralaskan lengan manakala di sofa ada Michael yang berbaring ketiduran, mata Airell beralih ke tingkat luar jelas! Bulan yang indah yang bercahaya. Dia tidak tahu sudah berapa lama dia koma dia rasa seperti tidur yang lama. Matanya kembali melihat ibunya. Mulut
Airell berusaha untuk bercakap.

"M..mo..m!"

Perempuan di sisinya terkejut mendengar suara Airell, lalu mengangkat kepala melihat ke arah Airell mereka bertentangan mata sekejap, Airell dapat melihat ada takungan air di kelopak mata indah itu. Puan Marie terkejut melihat Airell sudah membuka mata, perkara yang pertama keluar dari bibir indah itu hanya perkataan "mom" sungguh dia rindu suara itu. Puan Marie bangun lalu memeluk tubuh kecil Airell dia menangis sepuasnya akhirnya anaknya bangun juga sudah hampir sebulan Airell koma sungguh lama sekali.

"Hiks.. Hiks... sayang! Mom sayang kamu!!" Puan Marie menangis sambil memeluk anaknya.

Manakala Michael terkejut daripada tidurnya apabila mendengar suara ibunya menangis, matanya melihat ibunya sedang memeluk Airell yang baru sedar. Michael menghampiri pasangan itu. Dia terkejut akhirnya Airell bangun daripada pengsan itu, kelmarin dia terkejut melihat Airell pengsan di lantai cepat-cepat dia memanggil doktor kata hanya ganggu sedikit dari kepala Airell. Michael melihat Airell tiba-tiba mata mereka bertentangan Michael gugup teringat peristiwa semalam. Dia tunduk ke bawah dia malu sangat-sangat.

"Michael!..thanks!"

Ucap Airell jujur dia senyum melihat wajah Michael. Michael rasakan mukanya haba panas " ish kenapa dengan dia nie! Malu konon!!! Arhggg kau dah kenapa!!!!" Tempik Michael dalam hati.

"Welcome." Jawab Michael nak cover gugup nya.

Akhirnya Airell boleh keluar dari hospital, semasa jalan perjalanan puan Marie tak habis-habis bercakap, macam-macam cadangan dia nak buat majlis untuk kelahiran Airell, di sebabkan tarikh lahir Airell sudah mendekat puan marie cadang membuat jamuan. Airell hanya senyum melihat gelagat ibunya itu. Manakala Michael hanya memasang telinga mendengar matanya fokus ke jalan, Michael tidak rasa cemburu dengan Airell. Tiba-tiba bibirnya koyak dengan senyuman. Entah mengapa dia lega apabila Airell sudah sedar dari koma.

Airell masuk dalam biliknya, dia rindu bilik ini dia menghidu aroma bau biliknya. Kakinya melangkah ke beranda biliknya dia melihat pemandangan luar hutan hutan sungguh indah sekali dia memejam mata. Tiba-tiba dia rasakan ada orang di belakang lalu menoleh ke belakang. Michael rupanya! Ingat kan siapa? Michael berdiri di sisinya. Airell melihat wajah lelaki itu

"Kenapa? " Tanya Airell sekian lama sepi.

"Ermm...erk kau ingat tak kejadian di hospital? Erk masa kau sedar tu?" Tanya Michael, Michael melihat muka indah Airell.

"Ermm...aku tak ingat? Yang aku ingat masa aku nak masuk dalam bilik Leftenan Kolonel Florent itu..pahtu tiba tiba dia hilang? Airell rasa kelap malap entah?" Jawab Airell mukanya berkerut kerut.

Michael termenung seketika. Airell lupa? Apa memory Airell peristiwa itu hilang. Matanya kembali melihat leher Airell. Jelas kebiruan di sisi leher Airell? Dia ke buat tanda tu? Ketahui dia hanya cium di bibir saja?

"Kenapa kau tanya? A..adi..ek Airell ada buat salah ke?" Berkerut dahi Airell melihat muka lelaki di depannya termenung jauh.

"Panggil je abang!" Jawab Michael, mukanya di kawal cool.

Tiba-tiba Airell ketawa. Michael terkejut dengan ketawa Airell, kenapa ketawa nie? Malu dia! Sambil Airell ketawa sempat mata Michael melihat moment indah rupa Airell. Terpegun sekejap.

"Lawak la kau nie!! Eh abang hahaha!!" Ketawa lagi. Michael mendengus malu. Yeala siapa tak malu dirinya dijadikan bahan ketawa.

"Yeala! adik kembali mood serius semula.! Erm oke baiklah abang. Tapi adik ada mimpi jugak la. Ada seorang perempuan? Entah kenapa dia tiba tiba peluk adik? Dia kata kat adik
" sayang!" Baunya wangi sangat!? Tiba-tiba ada seorang lelaki dia tubuh yang besar mungkin lelaki itu suka melakukan kerja berat kut? Dia pun peluk jgak adik? Dia cakap " kuat ya!" Hanya perkataan tu ja adik dengar? Entah walaupun koma lama tapi rasa macam kejap, muka diaorang pun adik tak nampak samar samar gitu. Ermm apa maksud mimpi tu eh?" Cerita Airell panjang lebar. Dia termenung seketika.

Michael yang setia mendengar cerita mimpi yang Airell rasakan itu lalu berfikir juga. Mimpi wanita? Sama dengan mimpinya wanita yang cantik! Pahtu siapa pulak lelaki aneh itu? Apa hubungan wanita misteri dengan lelaki misteri itu dengan Airell. Matanya kembali melihat muka Airell. Airell pun melakukan hal yang sama.

"Hahaha mimpi kut! Abang takyah la buat muka kerut gitu!! Tengok diri adik pun dah banyak berubah. Nasib adik potong rambut! Kalau cam perempuan la!! Hahaha, warna mata pun tukar ingatan rabun dah..ermm adik pun tak tahu kenapa?" Airell mengaru dagunya.

"Tapi cantik!" Jawab Michael spontan. Michael terkejut dengan kata-kata keluar dari mulutnya itu.

"Hah cantik!! Ahhah adik laki bang!! Sedar tak!! Ishh risau la adik!!" Airell ketawa lalu berjalan untuk keluar dari bilik itu.

Michael malu tak tahu nak letak mana mukanya. Malu sangat-sangat dia tak tahu kenapa dengan dirinya. Semejak peristiwa itu Michael menjadi cepat malu terhadap Airell dia tak tahu kenapa dengan dirinya!!!.

'fuck!!!" Bentak hatinya.

Airell's vampire story (END)Where stories live. Discover now