BAB 42

6 1 0
                                    

Victor menuju ke arah dewan utama yang tempat ayahandanya di turunkan takhta raja kepadanya tempat ini sah menjadi miliknya sepenuhnya, kakinya melangkah masuk ke dalam dewan tersebut disebabkan Leftenan Kolonel Benjamin Harrison ingin berjumpa dengan secara private. Matanya melihat ke arah lelaki itu yang mengah duduk di sofa besar istana milik raja. Muka lelaki itu riak apabila duduk di kerusi tersebut. Victor mengetap gigi sehingga timbul urat-urat di lehernya, dia benci melihat kemegahan lelaki yang telah membunuh ahli keluarganya dan menghancurkan keindahan keluarganya. Mahu saja Victor membunuh lelaki itu sekarang juga, matanya membara kemarahan dengan penuh dendam.

"Apa motif kau Leftenan Kolonel Benjamin Harrison!! Nak jumpa aku!!" Victor memulakan berbicara. Lelaki itu hanya ketawa kecil.

Matanya melihat wajah Victor dengan seperti memperlekehkan lelaki itu.

"Aku nk bagi tahu! Suatu hari nanti tempat ini sah menjadi milik aku! So kau harus bersiap sedia untuk mati di tangan aku! " Katanya sambil senyum sinis. Kakinya disilangkan manakala Victor seperti hamba di bawah. Victor mengetap marah.

"Huh! Kau nk aku mati? Atau kau yang mati dulu? Piuhhh!!! kau tak layak jadi raja! Mahupun duduk di tempat itu! Keturunan kau kotor merampas!!! Sial!!" Tengking Victor. Matanya kemerahan membara. 

"Hahaha! Kau yakin sayangku?! Huh!!" Tangannya mehalar ke arah Victor, tubuh Victor teranpung apabila dicekik dengan bayangan yang tidak nampak dek mata kasar. Berkerut dahi Victor apabila lehernya dicekik kuat. Matanya melihat ke arah Leftenan Kolonel Benjamin Harrison. 

"Kau CELAKA!!" Teriak Victor tangannya berusaha menjalarkan ke arah Leftenan Kolonel Benjamin Harrison. Sekelip mata api ungu menuju laju ke arah lelaki itu. Nasib Leftenan Kolonel Benjamin Harrison sempat mengelak serangan itu. Habis terbakar kerusi yang dia duduk sebentar tadi. Terkejut dibuatnya dari mana Victor memiliki kuasa itu. 

Tubuh Victor jatuh jelupuk di lantai. Cepat-cepat dia bangun terbang menyerang ke arah Leftenan Kolonel Benjamin Harrison yang masih terduduk. Leher lelaki itu dicekik dengan kuat. 

"Kau sepatutnya mampus dari awal! Kau patut mampus! Tak guna sial!!" Victor mencekik leher lelaki itu sehingga berdarah disebabkan kukunya tajam tenggelam di dalam isi tersebut. 

 Muka Leftenan Kolonel Benjamin Harrison berkerut menahan sakit. Tangannya menolak tubuh Victor melayan tinggi. Victor di hentak ke atas siling pecah dibuat, keadaan menjadi panas. Aura hitam membuak-buak keluar dari tubuh Leftenan Kolonel Benjamin Harrison. Lelaki itu bertukar menjadi iblis yang mempunyai tanduk seperti ular, gigi taring, mata kemerahan, kukunya tajam. Dia menerkam ke arah Victor yang sedang sekarak. Mereka bergelut seketika, kadangkala Leftenan Kolonel Benjamin Harrison di hentak dengan kuat di lantai, kadangkala Victor tercampak ke belakang. Keadaan menjadi dingin dan tajam Mereka seperti binatang buas untuk menerkam mangsa. 

"Kau! Aku nk kau mampus! Biar lepas ini aku akan digelarkan sebagai raja!!" Tubuh Leftenan Kolonel Benjamin Harrison mengelak dengan pantas seperti petir menyambar. Manakala Victor menyerang lelaki itu dengan pantasnya. 

"Kau tak payah berangan! Sekarang aku nk kau mati! Masuk dalam kubur mereput di tanahh!!" Victor menghala tangannya ke arah lelaki itu keluar bobola ungu seperti asap. Nasib sempat dielakkan oleh Leftenan Kolonel Benjamin Harrison , lelaki itu senyum sinis seketika. Matanya memejam seketika, lalu menghempas memandang ke arah Victor, Victor tidak sempat bertindak tubuhnya terbelah dua apabila terkena petir mata lelaki itu. Tercampak Victor dibuatnya, banyak darah keluar dari tubuhnya itu. Dia batuk darah, pandangan Victor menjadi kelam, sakitnya melumpuhkan seluruh tubuhnya, asap putih merebak keluar dari tubuhnya itu bermakna tubuhnya dalam keadaan teruk. Darah membasahi lantai. Matanya melihat susuk tubuh Leftenan Kolonel Benjamin Harrison semakin dekat dengan. 

Airell's vampire story (END)Where stories live. Discover now