Airell membawa secawan air ingin pergi ke garden flowers milik Marie, semasa Airell berjalan tiba-tiba tubuhnya di tolak dari belakang
" Pang!! Auchh!! Sakitnya!!"
Airell terjatuh sehingga pecah cawan tersebut , matanya melihat muka abgnya. Abang nya hanya senyum sinis kepadanya. Airell berusaha bangun tetapi lututnya luka.
" Hah! Padam muka kau penumpang!! Patutlah la kau kena jatuh pun!" Bentak Michael geram.
Michael menyepak Airell yang masih terduduk sebelum dia naik ke atas.
"Omg tuan Airell!! Kenapa nie!?"
Maid berlari mendekati Airell yang sedang berusaha untuk mengutip serpihan kaca tersebut. Lantai putih penuh dgn darah dan kaca berserta air merah (sirap eh! Bukan darah!) maid terkejut melihat.
"Tuan Airell! Oke tak nie!! Yang tu tak apa biar maid saja buat. Kamu ada luka nie ya tuhan nak!! Mari maid bersihkan darah kamu nak!!" Arah maid tersebut.
"Tak apa!! Saya nak berjumpa dengan mom kejap!" Airell bangun untuk membantu maid yang sedang kutip serpihan kaca.
"Auchhh!!"
"Kenapa nie maid !!OMG!! Blood !!"
Airell memegang tangan bibiknya. Melihat darah yang keluar lalu
"Tip!" Bunyi darah jatuh. Jantung tiba-tiba berdebar kencang. Otaknya berserabut, matanya Kelang. Pandangan berpusing matanya melihat muka maid menjadi pandangan merah. Nafasnya tidak teratur bunyi tapak kaki kuat dengari , bunyi nafas jelas didengari, angin, daun berterbangan, seperti tayangan Slow motion. Airell dapat mendengar suara maid dengan mom nya memanggil namanya.
"Airell!!"
"Tuan' Airell!!'
"Airell Iskandar woke up !"
Gelap!
"Sayang! Bangun sayang! Buka mata sayang! mama ada nie sayang!!"
Puan Marie risau dengan kondisi tubuh Airell. Doktor Checking the condition of Airell's body .
"Ermmm! He's okay, no problem, it's just a panic attack body change..Maybe he needs a lot of rest or a lot of sleep..The only strange thing is, the wound on his knee healed too quickly? maybe dia tidak seperti manusia normal? But ma'am don't worry he's fine. Cuma saya ambil sedikit darah untuk membuat kepastian oh! Ini sedikit ubat tidur, supaya dia lebih kerap tidur."
Pesan doktor itu sebelum pergi. Puan Marie membelek seluar yang dipakai oleh Airell ingin melihat luka yang mengalami kepada Airell. Dahinya berkerut tiada apa-apa pun sebarang luka, hanya merah maybe dia terjatuh masa itu.
"Puan betul!! Dia luka banyak darah! Mungkin dia pengsan sebab mabuk darah semasa memegang tangan saya puan!! Ya tuhan! tuan Airell.
Baginya pelik di bawah terdapat banyak darah tetapi tuan Airell tidak sedikit pun terluka.
"Ermm kalau macam tu takpelah bik! Pergi tinggalkan saya sorang, saya nak berdua dengan anak saya!"
Maid faham lalu keluar dari bilik itu.
Mata marie fokus melihat screen tv bilik CCTV itu, sambil bersilang kaki.
"Ermm...Michael, micheal kau suka cari pasal dengan adik engkau ye! Cukup-cukuplah bapak engkau tidak suka adik engkau, sekarang engkau pulak cari pasal!" Marie mengetap gigi, hatinya memuat-muat marah lalu tangannya mencapai telefon bimbitnya call si Michael.
"Sayang! Mari sini sekejap sayang! Dekat bilik CCTV!"
Arah puan Marie, dia ingin mengajar anaknya bahawa anaknya kena menerima Airell sebagai adiknya.
"PRAK!"
Michael masuk dlm bilik gelap itu, hanya diterangi cahaya tv CCTV sahaja. Lalu kakinya melangkah mendekati ibunya.
"Yes mom?, why are you looking for Michael!?All this time no one even wants to look for Michael?" Dia tahu ibunya melihat kejadian takdie dalam tv tersebut.
" No.no! U buat apa dekat adik! I Tanya nie? u buat apa dekat adik!!!!" Suara puan Marie sudah tinggi.
Michael terkejut mendengar suara kuat ibunya itu, ini punca budak menumpang sial itu!!Bentak hati Michael marah. tangannya mengempal kuat.
"Yes!!! That's right!! I rejected your child!! Sebab apa? Aku benci budak penumpang tu.. dia rampas semua dari aku!! Mom nak tahu ! Budak tu dia rampas kasih sayang mom dari aku lahh!! Sepatutnya engkau bagi kasih sayang ke aku!! bukan dia!! Huh! Patutlah ayah tidak suka sangat mom! Tengok! Keluarga kita hancur sebab budak tu!" Tengking micheal. Laju kakinya melangkah keluar dari bilik itu, sakit! pedih! Dendam!benci!
Puan Marie menyandarkan tubuhnya ke kerusi, menghela nafas panjang "i m sorry! Sayang!" . Wanita itu menangis teresak esak. Betul salah dia! Dia yang tamak inginkan anak lagi ,tetapi apa nasib dia sudah Having uterine problems.
Kakinya melangkah masuk ke biliknya, matanya melihat anak angkatnya lalu membaringkan tubuhnya matanya melihat wajah cantik budak itu sekarang budak itu berusia 7tahun manakala Michael 8 tahun. Tangan marie membelai lembut pipi Airell. Airell cantik awalnya dia sangka anak ini perempuan rupanya tuan Issac tersalah jantina, rupanya Airell adalah anak lelaki, itulah tuan Issac marah sehingga tidak peduli Airell. Tiba tiba telefonnya berbunyi.
"Hello doctor What are the blood results like?"
"Yes!! The results are out tomorrow, I'll post the letter!" Jawab doctor itu
"Kesian sayang! Sayang cantik putih? Kenapa orang buang sayang!? Ermm.. mesti sunyi kan sayang, takpe mom ada untuk sayang..mom sayang Airell dengan Michael! Kamu berdua anak mom" dahi Airell dikucup hangat,Marie menangis sambil memeluk Airell.
(Nota)
Darah vampire sering digambarkan berbeda dengan darah manusia dalam berbagai cerita, mitos, dan fiksi karena beberapa alasan:
1. **Sifat Supernatural**: Vampire adalah makhluk supernatural, sehingga darah mereka dianggap memiliki sifat-sifat khusus yang tidak dimiliki oleh darah manusia. Misalnya, darah vampire mungkin memiliki kemampuan penyembuhan atau kekuatan yang luar biasa.
2. **Immortalitas**: Karena vampire dianggap abadi dan tidak menua, darah mereka sering digambarkan memiliki komposisi yang berbeda, yang memungkinkan mereka untuk hidup selamanya tanpa mengalami penuaan atau penyakit.
3. **Ketergantungan pada Darah Manusia**: Vampire sering digambarkan membutuhkan darah manusia untuk bertahan hidup. Darah manusia dianggap sebagai sumber energi yang vital bagi mereka, sementara darah vampire sendiri mungkin tidak memberikan nutrisi yang sama atau bisa berfungsi sebagai racun bagi mereka.
5. **Magis dan Ritual**: Darah vampire bisa dianggap memiliki elemen magis atau berhubungan dengan ritual-ritual tertentu, yang membuatnya berbeda secara fundamental dari darah manusia biasa.
YOU ARE READING
Airell's vampire story (END)
VampireTajuk Airell's vampire story "Kara! Please help !! Rena serabut la!! Dengan desakan ayahanda tu..adik tak nak kahwin dengan dia kak!!!" - SARENA Sarena merupakan seorang putri, di istana vampire dia juga mempunyai abang dan kakak. Pada suatu hari...