🐝Levent Yüksel-Yeter ki Onursuz Olmasın Aşk
Zeynep-İnadı Bırak
***
***
Odaya gülümseyerek döndü Bihter. Sabahın erken saatinde Türkay'ı balkonda görmeyi ve kendisiyle konuşmayı beklemiyordu. Islak saçlarını savurarak yatağına oturdu. Salonda İpek'in misafiri olduğunu tahmin ettiği bir kız yatıyordu. Hem İpek'i hem de kızı uyandırmaktan çekindiği için sessizce duşunu alıp hemen odasına geçmişti bu yüzden.
İpek, evde bir arkadaşının olduğundan bahsetmemişti kendisine. Her şeyi tabii rapor etmek zorunda değildi fakat salondaki kanepeye büzülmüş siyah saçlı kızı görünce afallamıştı eve geldiğinde Bihter. İpek'in odasının aralık kapısına bakmıştı sonra hemen, İpek evdeydi ve mışıl mışıl uyuyordu. Salon kapısının hemen yanında ufak bir valiz vardı, demek kız onun misafiri diye düşündü.
On buçuğa kadar uyumuştu ki İpek'in üzerine atlamasıyla uyandı. "Hoş geldin! Hoş geldin!" diyerek öpücüklere boğdu kız onu. Bihter uykulu uykulu doğrulup ona sıkıca sarıldı. "Ne zaman geldin, hiç duymadım?" diye sordu.
"Sabah beşte indim," diyerek yatağa yan yana uzandılar. "Misafirini gördüm salonda önce. Korktum evde tanımadığım birini görünce, habersiz geldiğime pişman oldum."
İpek'in yüz ifadesi değişti, alt dudağını tedirginlikle ısırdı. Hilal'den nasıl bahsedeceğini bilmiyordu. Derin bir solukla göğsünü şişirerek, "Ya Bihter..." diye mırıldandı. "O kız benim misafirim değil aslında."
Bihter kaşlarını çattı. "Anlamadım, nasıl değil?"
İpek yutkundu ve doğruldu. Kızla ilk karşılaşmalarını, sapık adamın kızın peşine takılmasını, Hilal'in korktuğunu ve onun ailesinden kısaca bahsetti Bihter'e. "İki gün önce de buraya geldi işte..." dedi en son.
"Sen de aldın hemen eve yani?" diyerek doğruldu Bihter de.
"Bihter, ne yapayım? Zor durumdaydı. Ailesinden bahsettim sana..."
Bihter sinirli bir nefes çekti. "Tamam, anlıyorum İpek fakat öyle hop diye çok tanımadığın birini nasıl eve alırsın? Hırlı mıdır hırsız mıdır bilmiyorsun! Ailesinin de nasıl insanlar olduğunu söyledin, ayrıca o sapık yine kapıya gelebilirdi... Nasıl güvendin?"
İpek de onun bu sinirli tavrı üzerine gerilmişti. "Kız öyle biri gibi durmuyor, Bihter. Tanışsan sessiz, sakin ve uysal bir kız olduğunu anlarsın. Gerçekten zor durumda olmasa yardım etmez, eve almazdım. Tek gayesi okumak ve çalışmak. Sadece barınabilecek bir yeri yoktu. Haklısın, hatalıyım. Sana en başından söylemem gerekirdi ama bir anda gelince ne yapacağımı bilemedim."