Introduction (20)

27 3 0
                                    

•Full Name: Deanna Saltzman •Nicknames/Aliases: "Deanna Jones" (former married name), "Mama" (by JJ), "Ma" (by FP), "Mom" (by Livi, Joni, Eloise, and Dean), "Grandma" (by her grandchildren), "Nana" (by her great-grandchildren), "Dee" (by Mark, For...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

•Full Name: Deanna Saltzman
•Nicknames/Aliases: "Deanna Jones" (former married name), "Mama" (by JJ), "Ma" (by FP), "Mom" (by Livi, Joni, Eloise, and Dean), "Grandma" (by her grandchildren), "Nana" (by her great-grandchildren), "Dee" (by Mark, Forsythe, and Gladys), "Bitch" (by Forsythe), and "Sweetheart" (by Mark)
•Portrayed by: Annie Potts (Young Deanna is Portrayed by: Zoe Perry)
•Born: Spring 1950
•Age(s): 67-
•Status: Alive
•Species: Human
•First Appearance: "Own Chapter One: Deadly In Pink"
•Personality: kind, tough, funny, sarcastic, nurturing, patient, temperamental, humble, brave, witty, loving, empathetic, protective, loyal, motherly, and caring
•Physical Appearance: 5.3', hazel eyes, shoulder-length gray hair, slim build, and fair skin
•Family:
-Unnamed Parents (deceased)
-Forsythe Pendleton Jones l (ex-husband)
-Mark Saltzman (husband) (portrayed by: Mark Harmon)
-JJ Jones (son, with Forsythe) (portrayed by: Jeffrey Dean Morgan)
-FP Jones (son, with Forsythe)
-Joni Jones (daughter, with Forsythe) (portrayed by: Phoebe Tonkin)
-Dean Saltzman (son, with Mark) (portrayed by: Steve Howey)
-Eloise Saltzman (daughter, with Mark) (portrayed by: Giorgia Whigham)
-CJ Jones (grandson, via JJ) (portrayed by: Joe Keery)
-Souphead Jones (grandson, via JJ) (portrayed by: Dylan Sprouse)
-Charles Smith (grandson, via FP)
-Jughead Jones (grandson, via FP)
-Jodie Jones (granddaughter, via FP) (portrayed by: Danielle Rose Russell)
-Jellybean Jones (granddaughter, via FP)
-Jeremy Erikson (grandson, via Joni) (portrayed by: Milo Manheim)
-Emmy and Hope Erikson (twin granddaughters, via Joni) (portrayed by: Jenny Boyd)
-Sasha Erikson (step-granddaughter, via Eloise) (portrayed by: Zendaya)
-Declan Erikson Jr. (grandson, via Eloise) (appears in s5)
-Fred Jones (great-grandson, via CJ) (born in s3)
-Phoebe Jones (great-granddaughter, via CJ) (appears in s5)
-PJ Jones (great-grandson, via Souphead) (appears in s5)
-Charlie Jones (great-granddaughter, via Souphead) (appears in s5)
-Jason Jones-Blossom (adoptive great-grandson, via Jodie)
-Rosie Jones-Blossom (adoptive great-granddaughter, via Jodie)
-Lizzie and Bobbi Jones-Blossom (twin adoptive great-granddaughters, via Jodie)
-Forsythe "Juggie" and Joni "Jojo" Jones-Blossom (twin great-grandson and great-granddaughter, via Jodie)
-Cherry Jones-Blossom (great-granddaughter, via Jodie) (born in s5)
-River and FP Jones-Blossom (twin great-grandsons, via Jughead) (appears in the series finale)
-Emery Watson-Erikson (great-granddaughter, via Emmy) (appears in s5)
-Livi Jones (daughter in-law, via JJ) (portrayed by: Mariska Hargitay)
-Gladys Jones (daughter in-law, via FP)
-Nik Erikson (son in-law, via Joni) (portrayed by: Joseph Morgan)
-Declan Erikson (son in-law, via Eloise) (portrayed by: David Tennant)
-Molly Andrews (granddaughter in-law, via CJ) (portrayed by: Natalia Dyer)
-Tessa Watson (granddaughter in-law, via Souphead) (portrayed by: Dove Cameron)
-Cheryl Blossom (granddaughter in-law, via Jodie)
-Dessa Watson (granddaughter in-law, via Emmy) (portrayed by: Dove Cameron)
-Unnamed In-Laws (deceased)
•Occupation:
-Housewife
-Waitress (formerly)
•Affiliation:
-Pop's Chock'lit Shoppe
-Southside Serpents
•Best Friends: Louise, Herb, Mark, her children, Livi, Carrie, Frank, Nik, Declan, Pop, Nana Rose, and her grandchildren
•Friends: Fred, Erin, Natalie, Marley, Bobby, Lucas, Vance, Tammy, Betty, Cheryl, Toni, Fangs, Sweet Pea, Archie, Veronica, Kevin, Nessa, Dessa, Tessa, Polly, and Mary
•Enemies: Forsythe, The Black Hood/Hal, Alice (sometimes), Hiram, Hermione, Tall Boy, Gladys, Penny, Penelope, Clifford, The Ghoulies, Percival, Edgar Evernever, and The Farm

RIVERDALE: Jodie "JJ" Jones's Story (Season One) Where stories live. Discover now