10

1.8K 43 24
                                    

Çok heyecanlıydım. İlk kez bebeğimin kalp atışlarını dinleyecek tim. Uraz arabaya geçip beni beklemeye başladı.

Sabırsızlıkla arabaya bindim. Sessiz geçen yolculuğun ardından nihayet hastahaneye gelebilmiştik.

Kadın doğum bölümünü bulup. İlgili doktorun odasına gittik.

'Hoş geldiniz. Sizi yan bölüme alalım '

Hemşire kız çok ilgili ve güler yüzlüydü. Sedyeye uzanıp karnımı açtım.

Hemşire ultrason cihazının üzerine renksiz jeli sürüp doktoru beklemeye başladı.

'Merhaba küçük hanım.'

'Merhaba .'

Doktor yerine oturup kızın tuttuğu aleti karnıma değdirdi. Buz gibiydi.

Bilgisayardan bir kaç şeye baktı

'evet kesemiz oluşumunu tamamlamış. Bebeğimizin kalp atışları da çok iyi.'

Bir kaç düğmeye bastığında makinadan çok değişik ses gelmişti.

'Bebeğiniz kalp atışlarını duyuyorsunuz.'

Çok hızlıydı. Gözleri dolmuştu. Annelik iç güdüsünden mi yoksa sulu gözlü olmamdan mı bilmiyorum.

Uraz destek olmak amaçlı elimi tutmak istedi. İzin verdim çünkü bu duyguyu birisiyle paylaşmak istiyordum.

'Neden bu kadar hızlı atıyor ?'

'Fetüsün yani bebeğin kan basıncını dengelemek için kalp atışları hızlanır. Yani dakika da 120 ve 160 arası olmalıdır.'

Tekrardan bir kaç düğmeye basıp makinadan siyah beyaz bir fotoğraf çıkarttı. 

'İşte bebeğiniz.'

Fotoğrafı Uraz'a uzatmıştı. Onu bebeğimin babası zannetmişti.

Uraz terettüt etmeden fotoğrafı aldı.

'1 ay sonra tekrardan konrtole gelin ve yazacağım ilacı düzenli almalı.'

Doktor çıktıktan sonra hemşire peçete uzatarak karnımı temizlememe yardımcı oldu.

Doktorun odasından çıkarken hemşirenin Uraz'a birşey verdiğini gördüm. Ama umursamadım.

Uraz dan aldığım ultrason resmine baktım ama hiç bir şey anlaşılmıyor du.

Hastahanenin kapısından çıkacağım sırada bir ambulans yaklaştı. İçinden hızla birini indirip sedyeyle acil bölümüne sürüklediler.

'Anne !'

Göğsüm sıkışıyordu. İçimi bi korku kaplamıştı. Sanki düşünme yetkimi kaybetmiş gibiydim.

Sedye de baygın olarak yatan anneme baktım. Yüzünün bir kısmı kan olmuştu.

'Hastayı hemen ultrasona alalım. 3 numaralı ameliyathaneyi hazırlasınlar. Hemen kardiyoloji ve nöroloji uzmanlarına haber verin. '

Koşarak sedyenin başına geldim. Uraz ve diğerleri. Tanıyıp tanımadığımı sorguluyordu.

'Hastanın yakını mısınız ?'

'A.. annem o benim '

Kelimeler zorlukla çıkmıştı ağzımdan.

'İç kanamayı önlemek için ameliyata almalıyız. Lütfen arkadaşların size getireceği formu doldurup imzalayın.'

'Annem nasıl iyileşecek mi ?'

El İziHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin