Chapter 17

1.7K 134 14
                                    


Tapi.....Freen menahan langkah kaki Becky, mukanya tanpa senyuman.

"Freen.." Becky mengalih tangan Freen tapi pegangan Freen terlalu kuat.

"Kenapa tak cakap kat saya yang awak keluar dengan Jessie??" Suaranya tegas! Matanya tajam menikam anak mata Becky.

"Saya tak keluar dengan dia pun,masa tu saya keluar dengan kak Laura kebetulan bertembung dengan dia,tu je," Jelas Becky menarik tangannya.

"Ingat Becky!! Awak milik saya!! Esok kita buat ujian IVF!! " Kata Freen tegas!

"Saya sedar diri Freen!! Okey," Balas Becky terus berlalu meninggalkan Freen disitu.

Freen merengus kasar!!! Becky degil!! Kusut otak dia!!

Makin sakit hati bila dengar kata-kata Laura tadi!!

*Throwback***

"I nak kenalkan Becky dengan Jessie,you tak keberatan kan? " Kata Laura tanpa riak

"No way!!! She my wife!! Becky masih wife I!!" Balas Freen tegas!!

"Wife?? Tapi buat macam maid? Tidur kat bilik bawah? Lagipun you perlukan Becky sebab nak dia mengandungkan anak you dan Aurel kan? Tak salah kalau Becky nak bahagia?" kata Laura merengus geram! Dia sengaja menyakitkan hati Freen walaupan dia tahu Freen sudah jatuh cinta dekat Becky.

"Shut up Laura!! Selagi dia tak mengandungkan anak I selagi tu dia milik I," Tegas Freen serius!

"Jangan selfish Freen!! Tak salah dalam dia mengandung pun boleh je bercinta dengan Jessie lagipun Jessie tak kisah,dia suka Becky," Kata Laura lagi.

"Jangan harap!!! Huh," Balas Freen tegas!

"You tak suka Becky kan? You tak cintakan dia? Buat apa nak halang dia bercinta! You ada Aurel," Makin galak Laura menambah bara dihati Freen.

Freen terdiam! Becky milik dia!!

"Esok I bawa Becky keluar," Kata Laura.

"No esok I nak bawa dia pergi buat ujian ivf," Kata Freen tegas.

"Okey I tunggu kat hospital,lebih cepat lebih baik," Kata Laura. Freen terdiam sekali lagi!!

Kringg!!!! Kring!!!

Freen tersedar dari lamunan panjangnya!

*End throwback*

Freen melihat phone miliknya tentera nama Grey!!

"Hello ya Grey? Kenapa? Ada masalah ke?" Soal Freen risau,yalah baru tadi jumpa Grey dah call. Dia takut terjadi apa-apa dekat Laura dan Louis.

"Saya on the way nak pickup bos,tadi Red call" Jawab Grey serius.

"Okey," Balas Freen faham!

Becky duduk dikerusi meja belajarnya,dia rasa bersalah tapi dia sedar diri dimana kedudukan dia.. selama bersama Freen masa 2minggu tu. Takda pun kata cinta Freen! Entahlah Becky kusut!! Dengan layanan Freen yang buat dia jatuh cinta.. Becky mengeluh berat.

"I love you Freen," Monolog Becky tapi dia tak boleh melebihi batas dia! Becky merebahkan kepalanya dimeja.

"Mommy rindu Paula," Luah Becky sayu.

****************

Freen dan Grey sampai di markas mereka.Red mendekati mereka.

"Mana dia? "Soal Freen serius,mukanya takda riak.

"Kat dalam," Kata Red,mereka masuk di satu ruang yang ibarat penjara. Kelihatan seorang lelaki muda yang duduk di dalam sel itu.

"Wow Freen Sarocha Chamkimha pewaris tunggal Group Chamkimha, aku ingat kau dah mati bersama mak bapak kau," Kata lelaki itu berani.

My Mistress WifeWhere stories live. Discover now