Iedereen is stiekem wel een beetje geobsedeerd met hoeveel reads hun boek heeft. Als niemand het leest is het immers ook niet leuk. Dus hoe krijg je meer lezers? Een paar tips op een rij:
~ Zorg voor een korte, onderscheidende titel. Daar is dit boek dus een heel... slecht voorbeeld van.
~ Zorg voor een achterflap en een cover.
~ Gebruik al je tags en dan vooral tags waar mensen veel op zoeken, bijvoorbeeld fantasie, enemies to lovers en actie. Gebruik ook een paar specifiekere tags zodat mensen jouw verhaal wel kunnen vinden tussen alle andere romantische verhalen of fantasieverhalen, bijvoorbeeld heks, paarden en Franse revolutie. Wees niet té specifiek. Als jouw hoofdpersonage Geraldine Claudia Hovenier heet, heeft het niet zoveel zin om die naam te taggen. Wie zoekt daar nou op?
~ Update regelmatig. Bijvoorbeeld één of twee keer per week en zet dit ook in het boek. Zo weten lezers wat ze kunnen verwachten en zullen ze sneller terug komen.
~ Zet je verhaal op compleet als je verhaal compleet is.
~ Meld je aan voor een promotie, recensie of beoordeling van je boek.
Ga NIET en ik zeg NIET je boeken ongevraagd aanprijzen op andermans profiel. Dat is onbeleefd en wordt ook zelden gewaardeerd.
~ Doe mee met schrijfwedstrijden.
~ Lees je een boek op Wattpad dat je leuk vindt? Wees niet die anonieme lezer, maar stem en reageer. Dat is leuk voor de schrijver, maar ook leuk voor jou! Daardoor zien namelijk de schrijver en alle lezers van dat boek dat jij bestaat. Wie weet nemen ze dan ook een kijkje bij jouw boek.
Let op! Met reageren bedoel ik een leuke comment. Een hele simpele "leuk verhaal" is al goed. Nogmaals, ga niet smeken of ze ook eens bij jouw boek willen kijken.
JE LEEST
Schrijftips
De TodoSoms zitten we uren naar een leeg document te staren of krijgen we een minderwaardigheidsgevoel van al die mensen die beter zijn dan ons. Schrijven is niet altijd een makkelijke hobby. Daarom staan hier wat schrijftips op een rij met unieke tips die...