⋆༺ I N T R O ༻⋆

121 6 0
                                    


─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──

Bulan Ardiana, anak bongsu yang kehilangan keluarganya. Dia dijaga oleh  Tuan Syah Hilman Dan Puan Qistina, keluarga sahabat nya, Fakhri Danial. Keluarga kaya dan terkemuka di malaysia.
Konflik keluarga Bulan  telah mencetuskan masalah besar sehingga mereka terpaksa berpisah demi keselamatan semua pihak.

Fakhri Danial, sahabat baik Bulan selaku keluarga baharu buat bulan. Dikenali sebagai anak  tunggal keluarga Tuan Syah, Pelajar cemerlang dan digilai wanita di luar sana. Dia sentiasa melindungi bulan apabila ditindas sejak mereka remaja sehingga dewasa.

Namun, bukan sahaja keluarga bulan yang menyimpan konflik, malah, keluarga baharunya juga turut menyimpan rahsia yang tidak pernah diketahui pihak media.

Hayyat Danial, Jejaka misteri yang tiba tiba sahaja muncul menyelamatkan Bulan dari mimpi ngerinya. Terkenal oleh kerana wajahnya yang tampan dan juga pelumba motosikal yang telah lama hilang dari dunia motosikal . Hayyat yang mengambil keputusan untuk berhenti dari bidang itu mengejutkan seluruh media dan juga peminatnya. Keberadaan Hayyat dan status nya menjadi tanda tanya dan misteri .

─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──

"Saya pernah berjanji saya tidak akan  menyesali keputusan saya untuk mengenali awak, Tapi saya pergi kerana saya kesal, kesal dengan takdir bodoh hidup saya ni" - Bulan Ardiana

". Terima kasih Bulan, kerana berjaya. Berjaya tunjukkan kepada saya, Apa itu patah hati. Tuhan benar-benar mengirimkan awak untuk cipta Memori terburuk dan terindah dalam hidup saya"
- Hayyat Danial



─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──


"FAKHRI! INI AKU ! FAKHRI!" - Bulan Ardiana

"Aku sayang kau bulan, lebih dari segala-galanya..Ini tanda bertapa sayangnya aku pada engkau.." - Fakhri Danial



─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──




"Sepanjang hidup saya, Saya tak pernah rasa sesuatu. Sesuatu yang akhirnya isi kekeliruan dan kekosongan jiwa raga saya"
- Bulan Ardiana

"Saya tahu, Mungkin sebab saya ni ditakdirkan untuk menjadi Sepanjang hayyat bulan".
- Hayyat Danial.



─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──


"KORANG SEMUA YANG BODOH! KORANG SEMUA YANG HANCURKAN HIDUP AKU! AKU TAK MINTAK KAU KUTIP AKU LAH SIAL!"
- Hayyat Danial

"Aku sayang kamu..Macam anak sendiri"
-Syah Hilman



─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──

"kau forensik yang bedah-bedah mayat tu kan? kalau aku, aku yang akan bawak mayat dekat kau"
-Hayyat Danial-

"Bawak mayat orang lain takpe, jangan bawak mayat diri sendiri, Saya tak boleh bayangkan kalau mayat itu adalah awak"
-Bulan Ardiana-

─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──⛧°。 ⋆༺🌕༻⋆。 °⛧─── ⋆⋅☆⋅⋆ ──

ENJOY READING !! 🤍🩷🩵

SEPANJANG 'hayyat' BULANWhere stories live. Discover now