Is dat nou echt?

57 2 0
                                    

POV: Noor

Ik sla de deur vaan mijn kamer boos achter me dicht, ik had de zoveelste ruzie met mijn ouders en broertje. Sinds mijn vorige relatie heb ik een kort lontje en ben ik erg emotioneel. Maar goed het komt wel weer goed, ik ga morgen naar Roxy toe en daar blijf ik slapen. Ik hou het hier echt niet meer uit. Rox heeft gezegd dat ze een verrassing had, dus ik ben erg nieuwsgierig. Het is al een beetje laat en ik ben erg moe, dus besluit ik te gaan slapen.

De volgende ochtend word ik om 10 uur wakker. Het is net herfstvakantie dus ik hoef pas over een week weer naar school. Ik trek een oversized hoodie aan en loop naar beneden. Zonder tegen iemand iets te zeggen, ik pak wat te drinken en loop weer naar boven. Daar pak ik een tas in voor 3 nachtjes, want zolang blijf ik. Ik app Rox dat ik eraan kom en dan loop ik naar beneden. Het enige wat ik tegen mijn moeder zeg is dat ik wel app als ik naar huis kom. Dan pak ik mijn fiets en ga naar Rox.

Ik druk op de deurbel en een paar tellen later zie ik Rox haar vrolijke hoofd en ze laat me binnen. We lopen naar boven en ze zegt. Hou je spullen maar in je tas want we kunnen ieder moment worden opgehaald. Ik kijk haar vragend aan en vraag door wie. Ze antwoord: 'Door mijn nieuwe bf!' 'Echt?' zeg ik en ik vraag hoe hij heet. Ze antwoord dat hij Koen heet en dan gaat de bel al. We rennen naar beneden met de tassen en doen de deur open. Daar staat een ginger met een veel te dure zonnebril en ik herken hem gelijk, het is namelijk Koen van de bankzitters! We stappen in zijn blauwe auto en rijden ergens heen. Na een tijdje rijden komen we bij een groot huis aan, namelijk casa del huts, de enige echte!

Een minuut later sta ik achter Koen in de gang. Ik loop de woonkamer in en daar zitten Rob, Milo en Raoul een voetbalwedstrijd te kijken. Ze zeggen me allemaal enthousiast gedag dus doe ik dat ook terug (tenminste dat probeer ik maar ik ben helemaal overdonderd door dit alles). Dan voel ik opeens twee armen om me heen en ik hoor Rox zeggen dat we als ik dat ook wilde de komende drie dagen hier logeren. Ik draai mijn hoofd naar haar toe en zeg: 'is dat een vraag?' En we moeten allebei lachen. 

Als we de spullen hebben weggezet komt Rox naar me toe en zegt: 'Aangezien ik nu een vriendje heb met brie veel geld, kunnen we op zijn koste gaan shoppen!' Ik stem vrolijk in en even later lopen we door de winkelstraat. Richting het einde van de middag hebben we allebei een paar leuke fitjes erbij. Dan worden we opgehaald door de jongens en voordat we terug gaan pakken we nog ff snel een terrasje. Die avond na het eten gaan we nog even de stad in. We maken een rondje langs wat kroegen en aan het einde van de avond zijn we allemaal behoorlijk aangeschoten.

Eenmaal terug in cdh gaan we allemaal naar bed. Rox slaapt bij Koen en ik lig in de opnamekamer van Raoul, omdat het een nieuwe omgeving is duurt het even voor ik in slaap val. De volgende ochtend word ik wakker door geluiden die ik liever niet gehoord zou willen hebben, maar goed ik laat Rox en Koen ook maar gewoon hun gang gaan. Ik ken de jongens amper en Rox is koppig als wat. Ik trek snel een warme trui aan, want het is een koude najaar dag en dan loop ik naar beneden. In de woonkamer zit Robbie tv te kijken. Ik heb dorst dus loop naar keuken daar staat Raoul al ontbijt te maken. Hij zegt goedemorgen en vraagt of ik goed geslapen heb. Ik zeg goedemorgen terug en dat ik prima geslapen heb, ook vraag ik of ik hem ergens mee kan helpen en hij zegt dat ik wel vast wat eitjes kan bakken. Ook al kan ik echt niet koken, een eitje moet wel lukken. Dan begint Raoul opeens over dat zijn vriendin Lieke vanmiddag langs komt en dat ze ook blijft slapen. Hij zegt: 'Je zult haar vast aardig vinden.' 

Zodra de tafel gedekt is en iedereen beneden is behalve Koen en Rox gaan we ontbijten. Ik ken de jongens niet heel goed, dus daarom valt er over genoeg te kletsen. Volgens mij mogen de jongens me allemaal wel bedenk ik me na het ontbijt. Inmiddels is Matthy alweer naar zijn kamer om een video op te nemen en Robbie en Milo zijn gaan hardlopen. Ik klets nog een beetje met Raoul en dan komen Koen en Rox ook eindelijk binnen. Ze zien er nog een beetje moe uit, dus zeg ik expres iets te hard: 'Lekker geslapen brietjes?' Ook al zijn ze moe, iedereen moet er wel om lachen. Terwijl Koen en Rox ontbijten douch ik even en kleed me aan. Als ik na een uurtje weer de woonkamer binnen loop zie ik een meisje op de bank zitten die ik herken. Ze zit naast  Raoul, dus het is vast Lieke. Ik loop naar ze toe en zeg: 'Jij bent vast Lieke?' Ze knikt en geeft  me gelijk een knuffel, ook vraagt ze hoe ik heet en ik antwoord Noor. Ik vraag of ze wat willen drinken en loop dan naar de keuken om het te halen. Als ik terugkom is Matthy inmiddels ook terug en kijkt we aan en zegt: 'Heb je nou ook iets voor mij meegenomen? Wat lief van jou.' En dan pakt hij het glas wat ik eigenlijk voor mezelf had meegenomen uit mijn handen. Ik kan er wel om lachen en de rest ook. 

Als Milo en Robbie ook eenmaal terug zijn vragen ze Rox, Lieke en mij of we even aan  tafel willen gaan zitten. We stemmen in en dan begint Koen opeens heel serieus te praten, hij vertelt dat ze eigenlijk van plan waren om komende week op vakantie te gaan, maar omdat wij er nu zijn en ze ons niet alleen achter willen laten of wij ook mee willen. Rox zegt: 'Natuurlijk!' en ook  Lieke reageert enthousiast met 'Ik ga sowieso mee!' Dan kijkt iedereen mij vragend aan, want ik twijfel een beetje. Ik ken ze pas een dag en ik weet niet of het van mijn ouders mag. Opzich mijn ouders boeit het waarschijnlijk toch niet echt en ik heb Rox dus ook ik stem in. Iedereen begint te juichen. Dan zegt Robbie: 'Dan boek ik snel nog even drie tickets extra. Morgen vliegen we al dus ga vandaag anders nog even langs huis om wat spullen te halen.' Ik knik en uurtje later ben ik mijn tas al aan het inpakken. Ik weet nog niet waar we heen gaan maar we gaan een week en het wordt warm, mijn ouders hebben toestemming gegeven dus ik kan mee. Is dit nou allemaal echt? Denk ik bij mezelf, ik ga met de bankzitters en mijn beste vriendin op vakantie! Super veel zin in!


Nou goed dit was dus het eerste hoofdstuk, het is nog niet heel spannend maar dat komt later nog. Dit is mijn eerste boek dus sorry als het niet helemaal klopt. Ik ga zo snel mogelijk het volgende deel schrijven maar dat kan nog wel even duren. Als jullie goede ideeen hebben  laat het maar weten! 🩷xxx de schrijfster🩷

Niet wat het lijkt // BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu