Cupido

8 2 0
                                    

POV: Milo

Ik ben net weer wakker. ik heb niet super lang  geslapen vannacht, maar ik kan best een keer met  wat minder slaap. Ik loop over de gang. Er is niet veel te horen, ik loop de trap af naar beneden. Noor, Raoul en Lieke zijn er al de rest niet. Ik loop weer verder naar de keuken en wil wat koffie pakken totdat ik voetstappen achter me hoor. Ik draai me om en zie dat het Noor is. 'Heyy Noor, wat is er?' vraag ik aan haar. Ze kijkt me aan met een blik waar ik niet veel uit kan halen. Ze zegt neutraal: 'Hey Miel, vind je het erg om dadelijk even samen een rondje te lopen buiten, nou ja eigenlijk het liefst nu?' 'Tuurlijk niet Noor, ik kom eraan.' antwoord ik. Een paar minuten later stappen we samen de deur uit en lopen richting het bos dicht bij ons huis, waar we wel vaker een rondje lopen. 

POV: Matthy

Ik ben net wakker en zie dat Noor al uit bed is. Het rare gevoel van vannacht is er nog steeds. Ik stap uit bed en loop naar het raam om de gordijnen open te doen. De eerste zonnestralen vallen naar binnen. Ik kijk naar de oprit en tot mijn verbazing zie ik Noor met Milo lopen, richting het bos. Milo is echt een goede vriend van me en ik weet bijna zeker dat hij nooit mijn vriendin zou afpakken, maar de afgelopen dagen zijn ze wel heel close geworden tot mijn ergering. Ook al twee dagen geleden, toen nam hij het ook al voor haar op en zorgde dat het goed met haar kwam. Is dat wat me dwars zit? Nou ja, nu even niet over nadenken.  Ik pak wat spullen en loop naar m'n badkamer om even te douchen.

POV: Noor

Milo en ik lopen door het bos. Er zit me wat dwars en ik moet het even kwijt, dus zeg ik: 'Oké Miel, er is dus iets gebeurt vannacht, (hij kijkt me bezorgd aan) niks ergs hoor, tenminste dat denk ik. Nou ja het komt er dus op neer dat Mat vannacht een hele tijd weg was, ook doet hij de laatste paar dagen een beetje bot en geergerd. Weet jij of alles goed met hem is of dat hij een geheim heeft?' Milo kijkt me aan en zegt: 'Volgens mij niet, maar ik snap wat je bedoelt. Ik wil het ook best aan hem vragen hoor?' Ik schud mijn hoofd en zeg dat dat ook niet per se hoeft hij knikt begripvol en ik geef hem een knuffel. We lopen een stukje verder in stilte. Het is geen ongemakkelijke stilte, het voelt juist vertrouwd. Ik ben een beetje aan het dromen en denk na. Mat doet raar. Dat staat vast, maar doe ik wat fout? Ik heb eigenlijk niet eens meer die gevoelens die ik eerst voor hem had. En heel stiekem begin ik die voor iemand anders te voelen. 

We zijn weer bijna terug bij cdh, maar voordat we het bos uitlopen pakt Milo me vast en we lopen een smal paadje in. We staan nu recht tegenover elkaar. Onze hoofden gaan naar elkaar toe en we beginnen te zoenen. Na een paar minuten stoppen we en kijken elkaar aan. Wat ben ik aan het doen? Ik heb met Mat, maar ik vind hem niet meer leuk, Milo daar in tegen wel. Waarom viel ik dan op Mat eerst? Nou ja cupido maakt ook wel eens foutjes. 'Miel wat zeggen we tegen Mat?' vraag ik licht in paniek. Hij antwoordt: 'Voorlopig niks, het spijt me het is mijn fout. Sorry. Je hebt met Mat wtf ben ik aan het doen?' Ik zeg: 'Het maakt niet uit ik zat ook fout, maar niet met dit, wel met Matthy. Ik vind hem niet meer leuk. Misschien moet ik het maar uitmaken.' Hij kijkt me aan met een confused gezicht en zegt: 'Ik wil niet zeggen wat je moet doen, maar misschien is dat wel beter.' Ik knik. We knuffelen en lopen dan echt terug.

POV: Koen

Ik word wakker met Rox naast me, ik grinnik zachtjes, ze ligt er grappig bij. Eigenlijk mag ik niet lachen, want ik weet dat ik heel veel geluk met haar heb. Maar toch. Ze doet een oog open en lacht: 'Ik hoorde je wel hoor meneertje DNP!' 'Sorry schat.' zeg ik lachend. Ze pakt een kussen en slaat hem in mijn gezicht. 'Gaan we nou leuk doen RoxyRo?' Ik pak ook een kussen en we krijgen een kussengevecht. Na een paar minuten ligt ze tegen me aan. Ik glimlach, ik heb yusu veel geluk met haar. Cupido heeft me echt gegund gewoon. We lopen naar beneden, iedereen is daar behalve Milo en Noor, die zijn blijkbaar even wandelen. Maar ook een paar minuten later horen we de voordeur open gaan en komen ze binnen. Naar mijn idee doen ze een beetje raar, Mat ook maar ik heb wel wat anders om over na te denken dus laat ik het maar even. 

Rox en ik eten wat en gaan daarna naar Russo, we hebben namelijk een plan om 24 uur in de studio te gaan overleven. Dus we slapen vanavond niet thuis. We zijn overigens niet de enige, Lieke en Raoul gaan vanavond bij Lieke's ouders eten en gaan daarna in Lieke haar huis slapen, Robbie gaat stappen met z'n vrienden uit Eindhoven in Eindhoven en Matthy moet ergens heen voor opnames met zijn eigen kanaal of zo en dat is blijkbaar heel ver weg, dus slaap hij niet thuis. Noor en Milo blijven samen hier, niet dat dat heel erg is, want ze zijn goed bevriend, maar ik weet niet hoe Mat er over denkt. Dat is alleen niet aan mij. We zitten inmiddels in de auto naar Russo en ik heb er eerlijk gezegd echt veel zin in. We gaan namelijk twee nummers maken, eentje met Rox en ook een met Flemming, echt gaaf! 'We zijn er!' roept Rox enthousiast. Ik ben nogmaals zo blij met haar. Cupido heeft raak geschoten.


Nou echt na heel lang weer een nieuw deel. Nogmaals sorry. Hierna nog drie hoofdstukken, spannend. Ik ga deze keer weer sneller uploaden, maar goed. Hoop dat jullie het leuk vonden/vinden! 🩷xxx de schrijfster🩷

Niet wat het lijkt // BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu