POV: Matthy
Als ik de volgende ochtend wakker wordt schrik ik als ik op de klok kijk is het al 1 uur? Dan besef ik me dat er een tijdsverschil van 5 uur tussen zit en dat het op dit moment in Nederland pas 8 uur is. Ik draai me om en zie dat Robbie nog slaapt ik stap stil uit bed en doe een comfortabel outfitje aan. Ik loop naar de kamer waar Noor met Lieke op de bank aan het kletsen is. Raoul staat in de keuken iets te maken, maar ik loop eerst naar de meiden. Ik zeg goedemorgen en ik krijg goedemorgen terug, ze vragen ook hoe ik geslapen heb en ik antwoord komisch: 'Prima voor zover dat kan met een snurkende Brabander naast je.' Ze moeten allebei lachen en dan loop ik door naar Raoul die zegt: 'Je bent net op tijd voor de lunch.' Ik grinnik en geef hem een por in zijn zij. Ik vraag of ik kan helpen maar alles is al gedaan.
We lopen samen naar de bank en mengen ons in het gesprek van de meiden dat over wat ze nou aan moeten met dit weer. Milo komt net de kamer binnen en zegt voor de grap: 'Van mij hoeven jullie niks aan hoor, schilt jullie weer denkwerk.' Ik en Raoul grijnzen en de meiden kijken hem boos aan, maar uiteindelijk lachen ze er ook wel om. Milo pakt wat drinken en komt ook bij ons zitten. Als iedereen een uur later in de kamer zit maken we een plan voor de dag. Het komt er op neer dat we naar een markt gaan voor boodschappen en s'avonds naar de grote stad te gaan om een beetje te stappen. We zijn allemaal uitgerust maar moeten nog wel van onze jetlag afkomen, dat wordt morgen dus maar de wekker zetten en vanavond op tijd naar bed.
Zodra iedereen er klaar voor is stappen we in de auto's en rijden naar de markt. We splitsen op in drie groepen om zo snel mogelijk klaar te zijn. Raoul en Lieke gaan samen, Rob gaat met Koen en Rox mee en ik ga met Milo en Noor op pad. Een uur later ontmoeten we elkaar op de afgesproken plek en hebben we alle spullen die nodig waren gehaald. We brengen alles terug naar het huisje. Daar komt Milo opeens met een fles champagne aanzetten, dus we gaan met zijn alle aan tafel zitten om wat champagne te drinken en even te bespreken wat we doen met eten. Raoul stelt voor om samen met mij te gaan koken, ik knik en even later staan we in de keuken.
POV: Noor
Matthy en Raoul zijn gaan koken, dus de rest blijft hier achter tenminste Roxy en Koen zijn opeens verdwenen, maar ja dat zal wel. Ik klets een beetje met Rob, Milo en Lieke en merk opeens dat Rob echt veel naar mij kijkt. Ik besluit het maar even te negeren, laat maar dat gaat niet, ik loop naar mijn kamer en pak mijn laptop erbij, dan klopt iemand opeens op mijn kamer deur, ik zeg dat ie binnen mag komen en als de deur open gaat zie ik dat het Lieke is. Ze vraagt: 'Ben je wel oké? Je was opeens weg.' Ik knik en zei dat ik even wat voor mezelf wilde doen. Ze vraagt of ze weg moet gaan of dat we ook wat samen kunnen doen als ik dat wil. Ik zeg dat het leuk is om samen wat te doen en we besluiten een klein project te starten voor alle dingen die we nog moeten doen in Bali.
'Aantafel!' Roept Raoul vanuit de keuken. We hebben ons project afgerond en een mooi lijstje gemaakt. Aan tafel vertellen we er uitgebreid over en de jongens luisteren allemaal enthousiast. Toch heb ik door dat Rob weer de hele tijd naar me kijkt. Gewoon negeren denk ik maar weer. Rob is niet zo, bijna niemand is zo als hij was, ik had gewoon pech toen, maar het gebeurt niet weer. 'Noor, Noor?' Hoor ik opeens ik schiet met mijn blik over de tafel om te kijken wie dat zei, ik kom erachter dat het Rox was, dus ik vraag wat er is. Ze zegt dat er niks was maar dat ik aan het staren was. Ik zeg o, maar al snel gaat het gelukkig weer over vanavond.
Na het eten gaan we omkleden, we moeten er ten slotte toch goed uit zien voor het stappen. Als iedereen klaar is lopen we naar het stadje. Niemand kent het hier, dus gaan we gewoon de eerste beste kroeg in die we tegen komen.
Heel wat drankjes verder zijn een paar van ons al dronken en de rest is behoorlijk aangeschoten. Ik weet niet veel meer maar volgens mij was ik met Rob aan het kletsen, ik was een van de mensen die al dronken was, dus toen hij mij zoende ging ik er gewoon in mee, ik stond er niet bij stil. Voor ons idee was het pas tien uur s'avonds, maar hier was het dus al drie uur 's nachts. Ons plan was eigenlijk om op tijd naar bed te gaan, maar dat mislukte. Volgens mij was het een uurtje of vijf toen we terug gingen lopen. We wilden bij tijds op staan dus de wekker stond al om negen uur.
Tring, tring! Ik schrik wakker door de wekker. Ik schiet omhoog, maar dat was geen goed idee, ik heb een enorme kater. Snel zette ik dat rot geluid uit. En val weer neer op mijn bed. Ik draai me om en ik schrik weer, Rob ligt namelijk naast me. Ik ben zo moe dat ik er niet te lang over nadenk, mijn eerste zorg is bovendien om mijn vreselijke hoofdpijn te verminderen. Ik zoek in mijn tas een paracetamol en pak een glas water. Ik stap terug in bed, maar als ik dan onder deken kijkt ligt Rob helemaal naakt. Ik herinner me niks meer van gister, maar ik weet wel dat ik hier niet naast blijf liggen, dat kan ik niet, dat is te snel. Mijn hoofd slaat op hol en ik probeer een van de meditatie oefeningen die ik heb geleerd van mij therapeut. Het werkt niet, dus ik begin sneller te ademen, 'het gaat te snel' echoot door mijn hoofd ik ren naar de woonkamer en ga op de bank liggen ik sluit mijn ogen en probeer rustig te worden, shit het werkt nog steeds niet. Dan hoor ik ook opeens voetstappen en toen werd het zwart. Ik wordt weer wakker en zie de hoofden van Lieke, Raoul en Mat boven mijn hoofd. Ik wordt overladen met vragen en schud mijn hoofd om het te stoppen. Ik raak weer sneller te ademen, maar dan wordt ik weer rustig. De vragen en echo's zijn weg en ik ben opeens alleen nog met Lieke die me rustig probeert te krijgen. Als ik rustiger ben kom ik omhoog en loop voorzichtig naar mijn kamer, Rob is daar gelukkig weg, maar ik zie dat hij er heeft gelegen. Ik ga weer op mijn bed liggen en val inslaap. Ik heb te weinig geslapen en ben ontzettend moe.
Dit was alweer het derde deel, het tijdsverschil klopt misschien niet helemaal, maar ik kon niks vinden en ik wist het niet zeker. Sorry dat het lang duurde maar ik was op vakantie en had mijn laptop niet. Laat maar weten als jullie suggesties hebben! 🩷xxx de schrijfster🩷
JE LEEST
Niet wat het lijkt // Bankzitters
FanficDeze story gaat over Noor, een meisje die een moeilijke relatie achter de rug heeft en thuis problemen heeft, maar heel goed kan opschieten met haar beste vriendin Roxy. Maar zodra Roxy een vriend krijgt verandert het leven van Noor in het leven van...