Factureren

11 2 0
                                    

POV: Robbie

Matthy en Noor zijn weer thuis, iedereen is hier nu. De sfeer is gespannen. Ik moet iemand aan mijn kant krijgen, want Mat gaat Noor uiteindelijk geloven, Milo ook en waarschijnlijk Rox ook. Ik heb dus het plan om vanmiddag naar de studio te gaan om een liedje met Roel te maken om onze band te versterken. Ik het al voorgesteld en hij vond het een goed idee. Hij komt naar me toe en zegt dat we kunnen gaan. Even later zitten we in de auto op weg naar Rut. We bespreken wat ideeën en uiteindelijk hebben voor een van de ideeën van Raoul gekozen; het gaat over factureren, omdat ik dat altijd doe voor de bankzitters. Inmiddels zijn we bij de studio gekomen en bellen aan Rut doet  open en we even later zijn we druk bezig. Hij vond het een leuk idee. We hebben de tekst nu af:

Factureren
Factureren
Wil zoveel auto's, dat ik fietsen kan verleren
Factureren
Factureren
Ik ga m'n stufi in mezelf investeren E-e-e-einde van de maand, ik heb veel uren gespaard
Het is tijd voor een Roley, want ik kom steeds te laat
In principe heb ik mucho dinero gemaakt
Maar mijn saldo ligt laag, want jij hebt nog niet betaald Factureren
Factureren
Wil zoveel auto's, dat ik fietsen kan vеr leren
Facturerеn
Factureren
Ik ga m'n stufi in mezelf investeren Van de C&A, naar de CLA
Van de H&M, naar de KLM
Niet bij KFC, maar een BTC
Van de UWV, naar de ATM
Veel blauwe brieven in de bus, maar ik ga ze negeren
Want ik heb schijt , was het wit, met m'n allerduurste kleren Factureren
Factureren
Wil zoveel auto's, dat ik fietsen kan verleren
Factureren
Factureren
Ik ga m'n stufi in mezelf investeren Factureren
Factureren

Het is nu een tijdje later en we gaan weer, want alles is opgenomen. Raoul heeft ondertussen een bedrijfspand geregeld waar we de clip op kunnen nemen, daar rijden we nu heen.

POV: Milo

Raoul en Robbie zijn net weg. De sfeer is heel gespannen. Ik weet niet helemaal waar het over gaat. Ik heb door dat Mat Noor een beetje negeert. Wat zou er aan de hand zijn? 

Matthy ligt op de bank en is ondertussen in slaap gevallen. Noor is boven ergens. Koen en Rox hadden een druk programma vandaag en zijn net  dus weer weggegaan en Lieke is net naar haar eigen huis gegaan. Ik loop naar boven en open voorzichtig de deur van Matthy's kamer. Noor zit op het bed en staart naar buiten. Ze heeft een hoodie aan waarvan de capuchon nu op is. Ik klop op de deur. Ze kijkt om, ik zie de tranen in haar ogen staan. Ik ga zonder iets te zeggen naast haar zitten en sla een arm om haar heen. Ze kijkt me aan en vraagt: 'Wil je misschien even samen een blokje om?' Ik knik. Ik zie een klein glimlachje. We lopen naar beneden en enkele minuten later zijn we in het bos. 'Wat is er Noor?' vraag ik. De tranen springen in haar ogen en ze zegt dan: 'Weet je nog dat ik vannacht bij jou sliep? (ik knik) Nou Robbie heeft dus een filmpje gemaakt van dat ik uit jou kamer kom en heeft dat aan Mat laten zien. Nu denkt Matthy dat ik vreemd op hem ga met jou en nu is hij bood op me.'

Ik stop met lopen. Ik was hier tot nu toe niet in betrokken, maar dit kan echt niet. Ik ga met  Mat praten en dan daarna met hem naar Robbie. Noor slaat haar armen om mij heen, ik knuffel haar terug. Als we terug komen zeg ik tegen haar: 'Noor ik ga zorgen dat alles goed komt, maar misschien is het beter als jij voorlopig thuis slaapt, voor je eigen veiligheid. Ik zal je appen als je weer terug kan komen.' Ze staart me met rode ogen aan, maar knikt uiteindelijk. We pakken haar spullen en ik geef haar een lift naar huis. 

Ik sta voor de deur van cdh. Nu komt het moeilijke deel. Onze vriendschap staat op het spel. Ik stap naar binnen. Raoul en Robbie zijn terug, alleen Koen en Rox nog niet. Raoul en Robbie hebben blijkbaar een liedje gemaakt; Factureren. Ze willen hem super graag laten horen, dus ik luister hem even. Je kan zeggen wat je wil, maar het is een lekker nummer. Het is al laat als we gegeten hebben, ik heb besloten om morgen te gaan praten. Ik ga nu slapen. 

Oké, het is de volgende ochtend. Ik loop naar beneden en eet even wat. Matthy komt even later ook de kamer in. Hij gaat ook even wat eten, dus ik ga even naar boven. Ik moet de was doen dus ik doe de vieze was in de wasmachine. Ik heb een trui van Robbie in m'n handen, het is de trui die hij aan had op de dag dat Mat in het ziekenhuis belandde. Ik kijk naar de trui. Er zitten vlekken op, bloedvlekken. Zou Robbie Mat geslagen hebben? Noor zei dat ze dat al dacht, maar is het waar? Nou ja ik ga het vragen. Ik stop de trui bij de andere was en zet de wasmachine aan. Daarna loop ik weer naar beneden.

Matthy is klaar met eten. Ik loop naar hem toe en zeg: 'Ik moet je nodig spreken!' Hij kijkt me vragend aan, maar haalt dan zijn schouders op en loopt met me mee. Ik loop hetzelfde rondje met hem, als gisteren met Noor. 'Waarvoor moest je me spreken?' vraagt hij. Ik begin, nu begint het moment dat gaat bepalen wat de toekomst is van bankzitters. Ik zeg: 'Mat, je moet ten eerste weten dat ik nooit iets zou nemen met een meisje, als dat een van jullie vriendinnen is. Ik heb niks met Noor. Het is gewoon een naaistreek van Robbie. Ze heeft bij me geslapen, maar dat was voor haar eigen veiligheid met Rob, dat weet jij zelf ook. (ik hou even een korte pauze) Noor heeft alles verteld wat er is gebeurt tussen haar en Rob, ik schrok er echt van. Ze heeft  hulp nodig van ons, maar dat gaat niet als jij onterecht boos op haar bent, omdat ze bij mij heeft geslapen. Je moet weten dat toen ik net de was ging doen, ik een trui van Rob heb gevonden. De trui die hij aan had op de dag dat jij in het ziekenhuis belandde. Er zaten allemaal bloedvlekken op. Noor verdenkt Rob er van dat hij jou geslagen heeft en dat doe ik nu ook. Het zou ook logisch zijn aangezien jullie ruzie hadden. Maar goed, het kan zo niet verder. We moeten het oplossen, want onze vriendschap staat op het spel. Ik stel daarom voor dat wij samen naar Rob gaan om het uit te praten. Daarna vertellen we alles aan Raoul en Koen, zij hebben net zo hard het recht om te weten wat er aan de hand is. Dan kan Noor ook weer veilig  terug komen. Wat zeg je ervan?' Mat kijkt me aan en zegt dan: 'Je hebt  gelijk, we kunnen zo niet verder en als jij zegt dat er niks tussen jou en Noor gaande is geloof ik dat. Laten we met Rob gaan praten en hier een einde aan maken.' 

wordt vervolgd...


Nou mensjes, dit was deel 12. Hierna nog 5 delen en dan is het klaar. Hoop dat jullie het leuk vonden! 🩷xxx de schrijfster🩷

Niet wat het lijkt // BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu