Entourage

9 2 0
                                    

POV: Matthy

Ik ben net weer wakker en heb wat gegeten, ik mis de kookkunsten van Raoul. Milo appte net dat ze onderweg zijn. En inderdaad een paar minuten later komen ze binnen. Ze geven me knuffels en hebben een cadeautje meegenomen. Heel lief van ze. Koen en Robbie zouden later komen, dat  maakt niet uit. We kletsen een weer beetje met dit gezelschap. Dan vraagt Raoul: 'Weet je al wat er is gebeurt?' Ik schud voorzichtig mijn hoofd. 'Ik heb echt geen idee.' zeg ik. In mijn ooghoek zie ik dat Noor ongemakkelijk weg kijkt. Ik denk nu wel zeker te weten dat zij iets weet, of denkt te weten. Ik moet haar apart spreken denk ik, maar wanneer? Het is inmiddels bijna lunchtijd, dus Milo, Noor, Raoul en Lieke gaan weer. Na de lunch zouden Robbie, Koen en Rox nog even langskomen.

POV: Milo

We lopen het ziekenhuis weer uit en gaan naar de stad. Daar willen we wat gaan lunchen. We rijden daar heen en zitten al snel op een terrasje. We hebben het voornamelijk over Matthy. Ik zit naast Noor, ze heeft me gisteren alles verteld, het is bijna niet te geloven. En dan nu dit met Mat. Ze heeft me ook verteld dat ze een vermoeden heeft dat Rob er iets mee te maken heeft. Ze is heel bang  voor Rob volgens mij. Ergens snap ik het ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ken Robbie al zo lang. Ik wist  niet dat hij tot zoiets in staat was. Ik kijk naar Noor, ze is vrij stil. Ik heb echt medelijden en ik hoop voor haar dat Mat snel weer terug komt. Ik vind haar echt heel aardig, maar niet leuk op die manier. Ze heeft vannacht ook bij mij geslapen en dat  was gewoon heel gezellig, want we zijn hele goede vrienden, maar misschien is het toch beter als Mat dat niet te weten komt. 

POV: Matthy

Robbie, Koen en Roxy zijn net binnen. We kletsen ook een beetje en na iets van een halfuur zeggen Koen en Roxy dat ze helaas moeten gaan. Robbie blijft nog even. Als Koen en Rox weg zijn, pakt hij zijn stoel en schuift hem tot vlak naast mijn bed. Hij zegt ernstig: 'Mat ik moet je wat vertellen, ik wil het liever ook niet geloven, maar volgens mij gaat Noor vreemd op je.' Ik kijk hem verschrikt aan en zeg: 'Wtf! Hoe weet je dat?' 'Nou ik wilde gisteren nog wat water halen, maar toen zag ik Milo en Noor naast elkaar op de bank zitten knuffelen.' Hij laat er een foto van zien. Ik zeg tegen hem: 'Het zijn ook gewoon goede vrienden, is dat het niet gewoon?' Hij zegt: 'Nou dit was nog niet alles, na dit had ik een cameraatje opgehangen in de gang en toen ik vanochtend de beelden bekeek zag ik dit.' Ik bekijk de video, ik zie Noor met wat kleren in haar pyjama uit Milo's kamer komen. Ik schrik. Zou ze echt met Milo geslapen hebben? Het zou verklaren waarom ze raar deed vanochtend. Nee, ze zou zoiets nooit doen. Maar Rob verzint dit toch ook niet? Ze hebben wel een soort van ruzie. Maar goed, ik en Milo zijn al heel lang beste vrienden, hij zou me toch niet zo naaien? Ik krijg allemaal vragen. Ik moet Noor nodig spreken. Als Rob weg is app ik haar wel even of ze langs wil komen. Rob doorbreekt de stilte door te zeggen: 'Ik vind het echt heel vervelend voor je, maar ik moet gaan.' Ik knik, maar zeg niks. Zodra Rob weg is pak ik mijn telefoon en bel Noor. Ze heeft gezegd dat ze er aan komt. Dan komt er een arts binnen en die zegt: 'Hai Mattyas, ik heb net overlegd en de schade bekeken met wat andere artsen en het gaat heel goed met de genezing, dus wat ons betreft mag je vandaag al naar huis!' Ik word blij, ik wil graag weer naar huis, zeker nu ik weet wat daar gebeurt nu ik er niet ben. Ik bedank de arts en dan ben ik weer alleen.

Noor is er, ik heb haar net eerst het goede nieuws verteld dat ik weer naar huis mag. Ze is super blij voor me. Maar goed ik heb haar voor een andere reden hierheen gevraagd, dus dan zeg ik ernstig: 'Noor, wat is er aan de hand, ik zie dat er iets is.' Ze kijkt me vragend aan, maar zegt dan: 'Er is niet echt iets, behalve dat ik denk dat Robbie er misschien iets te maken dat jij nu in het ziekenhuis ligt.' Ik schrik er een beetje van. Zou hij dat echt doen? Hij was wel boos, maar dan doet hij dit toch niet? Ze zegt niks over vannacht, maar ik moet het weten dus ik zeg: 'Robbie was hier dus net en hij vertelde me iets waar ik best wel van schrok. Noor ik wil dat je nu heel eerlijk tegen me bent; ga je vreemd op me met Milo?' Ze kijkt me verschrikt aan en begint te huilen. Ik zeg dwingend: 'Is het waar Noor?' Ze schud haar hoofd. 'Wat is dit dan?' Ik laat haar het filmpje zien wat Rob inmiddels heeft gestuurd. Ze kijkt verbaasd, maar zegt dan: 'Ik snap het echt dat je dat  nu denkt, maar het is echt niet waar. Ik was gisteren naar bed gegaan, maar ik kon niet slapen. Ik was bang dat, omdat jij er niet was, Robbie weer zou komen om me wat aan te doen. Ik ging dus naar beneden waar Milo nog was. Ik heb hem alles verteld over wat er de afgelopen tijd gebeurt is. Je weet dat hij een goede vriend van me is. Hij stelde voor dat ik bij hem kwam logeren, dat vond ik een goed idee, want dan kon Rob me niks doen. Ik hem bij hem geslapen, maar ik zweer dat er niks is gebeurt! Please Mat, geloof me. Je weet dat Rob boos op me is en hij dit kan flikken!' Ze is weer aan het huilen. Ik weet  even niet zo goed wie ik moet geloven, Noor haar verhaal klinkt logisch, maar ik weet ook dat Milo zo kan zijn en liegt Rob of niet?

Ik weet het allemaal niet. Ik weet alleen zeker dat ik terug naar huis wil. Ik  pak mijn spullen en samen met Noor lopen we naar buiten. We stappen in een taxi en rijden weer naar cdh. Als we aankomen is iedereen er, de hele entourage weer bij elkaar. Er hangt een gespannen sfeer in de lucht, dit kan zo niet langer.


Dit  was deel 11! Hoop dat jullie het leuk vonden. We hebben bijna 100 reads, super bedankt!!!🩷xxx de schrijfster 🩷

Niet wat het lijkt // BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu