Selepas perbualan yang menyakitkan itu, Beomgyu mula menjauhkan diri dari Yeonjun. Dia cuba untuk tidak berada di tempat yang sama dengan Yeonjun, apatah lagi berbual dengannya. Hatinya masih terasa perit setiap kali mengingatkan kata-kata Yeonjun yang mengatakan bahawa dia bukan jenis yang diminati.
Setiap kali Beomgyu melihat Yeonjun dari jauh, hatinya menjadi berat, tetapi dia cuba menguatkan diri. "Aku tak boleh terus mengelak macam ni selalu." fikirnya. Dia tahu dia perlu melupakan perasaan itu dan fokus pada pelajarannya. Tetapi semakin dia cuba melupakan Yeonjun, semakin sukar untuk membuang bayangan lelaki itu dari fikirannya.
Di perpustakaan, tempat yang biasa menjadi ruang selesa bagi Beomgyu, dia kini berasa resah. Setiap kali Yeonjun melangkah masuk, Beomgyu cepat-cepat menundukkan kepala, berpura-pura sibuk membaca. Walaupun begitu, dia tak dapat menahan diri daripada mencuri pandang Yeonjun. Ada sesuatu tentang Yeonjun yang memikat—senyuman ceria, cara dia berbual dengan rakan-rakan, dan ketawa yang sentiasa menceriakan suasana. Tetapi setiap kali Beomgyu teringat kata-kata Yeonjun, dia cepat-cepat menundukkan kepala lagi, cuba melawan perasaan yang semakin menyakitkan.
Sebaliknya, Yeonjun mula menyedari sesuatu yang aneh. Beberapa hari kebelakangan ini, dia jarang melihat Beomgyu. Bahkan di perpustakaan, Beomgyu akan berada di sudut yang jauh, berusaha untuk tidak menarik perhatian. Ini menimbulkan rasa ingin tahu dalam diri Yeonjun, tetapi dia tidak begitu memikirkannya.
Namun, lama-kelamaan, Yeonjun mula perasan perkara-perkara kecil tentang Beomgyu yang tidak pernah diperhatikannya sebelum ini. Misalnya, bagaimana Beomgyu selalu menyelitkan rambutnya ke belakang telinga setiap kali dia membaca, atau bagaimana dia akan menggigit bibirnya dengan lembut ketika dia berfikir. Ada sesuatu tentang Beomgyu yang tenang dan tertutup, yang mula menarik perhatian Yeonjun.
Pada suatu hari, semasa Yeonjun berjalan keluar dari dewan kuliah, dia secara tidak sengaja melintasi Beomgyu yang sedang berjalan ke arah yang berlawanan. Beomgyu yang nampak terkejut terus berpaling ke arah lain, mempercepat langkahnya. Yeonjun berasa sedikit hairan melihat reaksi itu. "Apa yang tak kena dengan dia?" fikir Yeonjun, sambil matanya tertumpu pada Beomgyu yang semakin menjauh.
Yeonjun menggelengkan kepala, cuba mengusir perasaan pelik yang mula timbul. Dia terus berjalan sambil berfikir, "Kenapa aku peduli sangat pasal dia? Bukan ke dia cuma pelajar biasa?" Tetapi, di dalam hatinya, Yeonjun tahu bahawa ada sesuatu yang semakin menarik minatnya terhadap Beomgyu. Namun, dia masih belum bersedia untuk mengakui apa perasaan itu sebenarnya.
Dan begitu, walaupun tanpa sedar, Yeonjun mula mencari-cari kelibat Beomgyu di sekitar kampus. Dia mula menyedari bahawa dirinya semakin tertarik kepada Beomgyu, walaupun dia sendiri belum pasti mengapa. Perasaan itu, yang pada mulanya kabur, mula menjadi lebih jelas—dan ia hanya permulaan kepada sesuatu yang lebih besar.
YOU ARE READING
Beyond First Impression || Yeongyu
RomanceDalam dunia universiti yang sibuk, dua jiwa yang berlainan bertemu dan merasakan sesuatu yang luar biasa. Yeonjun, seorang pelajar yang penuh keyakinan dan popular, sering kali membuatkan orang di sekelilingnya terpesona dengan karismanya. Namun, ke...