7❤️

5 0 0
                                    

Keesokan paginya, Yeonjun memutuskan untuk mengikuti Beomgyu secara diam-diam. Dia bangun lebih awal, dengan tekad untuk mendekati Beomgyu dan berbincang tentang apa yang berlaku semalam. Namun, Beomgyu, tanpa menyedari kehadiran Yeonjun, berjalan ke arah biliknya di asrama.

Yeonjun mengikutinya dari jarak jauh, berhati-hati untuk tidak membuatkan Beomgyu perasan. Dia memerhatikan Beomgyu memasuki biliknya, dan setelah memastikan Beomgyu sudah masuk, Yeonjun memutuskan untuk menunggu seketika di luar bilik Beomgyu. Dia berasa cemas tetapi bertekad untuk menjelaskan perasaannya.

Malam itu, Yeonjun menghadiri satu acara sosial bersama beberapa rakan. Walaupun dia sudah berusaha untuk tidak minum minuman keras terlalu banyak, suasana dan suasana pesta membuatkan dia sedikit mabuk. Setelah beberapa gelas minuman, Yeonjun merasa pusing dan mula kehilangan keseimbangan.

Ketika malam semakin larut, rakan-rakannya memutuskan untuk pulang ke rumah masing-masing. Yeonjun dan beberapa rakan yang lain berjalan bersama, tetapi mereka akhirnya berpisah kerana mengambil jalan yang berbeza. Dalam keadaan yang sedikit mabuk dan keliru, Yeonjun merasa agak tersesat.

Tanpa arah tuju yang jelas, Yeonjun tiba-tiba teringatkan bilik Beomgyu. Dengan tekad untuk mencari tempat berlindung, Yeonjun menuju ke arah bilik Beomgyu. Walaupun dia tidak sepenuhnya sedar, dia merasakan bahawa Beomgyu mungkin dapat membantunya.

Yeonjun sampai di hadapan bilik Beomgyu dan mengetuk pintu dengan perlahan. "Beomgyu, ini aku. Boleh aku masuk?" katanya dengan nada yang sedikit tidak stabil.

Beomgyu, yang sedang duduk di atas katil dan membaca, terkejut mendengar suara di luar pintu. Dia membuka pintu dan melihat Yeonjun berdiri dengan keadaan sedikit mabuk. "Yeonjun? Apa yang kau buat di sini?"

Yeonjun tersenyum lemah. "Aku... aku tersesat. Boleh aku masuk? Aku rasa... aku rasa aku perlukan tempat untuk tidur."

Beomgyu merasa cemas tetapi merasa kasihan melihat keadaan Yeonjun. "Okay tak apa, masuklah. Kau tidur di atas katil aku dulu sementara aku tidur dekat atas lantai."

Yeonjun mengangguk, dan Beomgyu membantunya masuk ke dalam bilik. Setelah Yeonjun berada di atas katil, Beomgyu mengambil selimut dan bantal tambahan untuk tidur di lantai. Namun, sebelum Beomgyu sempat berbaring, Yeonjun tiba-tiba memanggilnya.

"Beomgyu, boleh ke kau duduk di sini sekejap?" Yeonjun berkata dengan nada lembut.

Beomgyu duduk di tepi katil Yeonjun, merasa agak janggal. "Ya, apa yang kau perlukan?"

Dalam keadaan yang mabuk dan keliru, Yeonjun memandang Beomgyu dengan penuh perasaan. "Aku hanya mahu bercakap dengan kau. Aku... aku sebenarnya suka dekat kau."

Beomgyu terkejut dan merasa terkejut. "Y- Yeonjun, kau mabuk. Mungkin lebih baik kalau kau tidur dulu."

Yeonjun meraih tangan Beomgyu dengan lembut, menariknya dekat. Tanpa dapat mengawal diri, Yeonjun memandang Beomgyu dengan penuh hasrat. Dalam keadaan yang tidak stabil, bibir Yeonjun secara tidak sengaja bertembung dengan bibir Beomgyu, mencium Beomgyu dalam keadaan yang tidak terduga.

Beomgyu terkejut dan terdiam seketika. Dia tidak tahu bagaimana untuk bertindak balas dan hanya membiarkan Yeonjun menyentuh bibirnya. Setelah ciuman itu berakhir, Beomgyu menarik diri dan memandang Yeonjun dengan penuh rasa teragak-agak. "Yeonjun, kau kena tidur sekarang. Aku akan tidur di lantai."

Yeonjun mengangguk dan berbaring di atas katil. Beomgyu meletakkan bantal dan selimut di lantai sebelum berbaring dengan rasa janggal. Suasana di bilik itu menjadi agak tegang, tetapi Beomgyu tidak dapat mengelak daripada berfikir tentang ciuman yang baru sahaja berlaku.

Malam itu, Yeonjun tidur dengan tenang di atas katil, manakala Beomgyu tidur di lantai dengan rasa berdebar. Walaupun keadaan tidak ideal, Beomgyu merasa sedikit tenang kerana dapat menjaga Yeonjun yang mabuk dan memberi sokongan.

Esok pagi, ketika matahari mula terbit, Beomgyu bangun terlebih dahulu dan melihat Yeonjun yang masih tidur di atas katil. Dia mengemas bilik dengan hati-hati, memikirkan bagaimana hendak menangani situasi ini selepas ini.

Yeonjun akhirnya bangun dan melihat Beomgyu yang sedang berdiri di tepi katilnya. "Pagi, Beomgyu. Aku minta maaf tentang semalam. Aku benar-benar tidak bermaksud untuk..."

Beomgyu memotong. "Tak apa, Yeonjun. Kau patut berehat dan hilangkan rasa mabuk kau. Kita boleh cakap dan bincang pasal benda tu nanti."

Yeonjun mengangguk dan merasa berterima kasih. "Terima kasih sebab jaga aku. Aku akan mesej kau nanti."

Beomgyu mengangguk dan meninggalkan bilik, meninggalkan Yeonjun untuk bersiap dan memikirkan tentang apa yang berlaku.

Beyond First Impression || YeongyuWhere stories live. Discover now