8❤️

4 0 0
                                    

Hari berikutnya, Yeonjun merasa tidak selesa dan berasa bersalah tentang kejadian malam tadi. Dia cuba untuk fokus pada kelas, tetapi fikirannya sering melayang kepada Beomgyu. Yeonjun bertekad untuk meminta maaf dan menjelaskan perasaannya kepada Beomgyu.

Petang itu, selepas kelas, Yeonjun menunggu Beomgyu di luar kelas. Beomgyu tiba-tiba muncul, kelihatan sibuk dengan buku-buku yang dibawanya. Yeonjun menghampirinya dengan perasaan gugup.

"Beomgyu, boleh... kita cakap sekejap?" Yeonjun bertanya dengan nada lembut.

Beomgyu memandang Yeonjun dengan sedikit terkejut tetapi mengangguk perlahan. "O-okay, apa yang kau nak cakap?"

Mereka berjalan ke sebuah taman yang tenang di kampus, tempat yang biasanya sunyi dan sesuai untuk berbincang. Yeonjun berhenti dan berpaling ke arah Beomgyu.

"Beomgyu, aku benar-benar minta maaf tentang ciuman malam tadi. Aku mabuk dan tidak berniat untuk buat kau rasa tidak selesa. Aku nak cakap yang  aku sebenarnya ada perasaan suka dekat kau, tetapi aku tidak tahu macam mana untuk cakap dekat kau." kata Yeonjun dengan penuh keikhlasan.

Beomgyu terdiam seketika, kelihatan agak keliru. "Yeonjun, aku faham kau mabuk, tetapi ciuman itu membuatkan aku rasa agak terganggu. Aku cuma tidak tahu macam mana untuk hadap dengan semua ini."

Yeonjun mengangguk, memahami perasaan Beomgyu. "Aku faham. Aku hanya nak kau tahu bahawa aku serius tentang perasaan aku dekat kau. Aku tidak nak kau rasa tertekan atau terpaksa membuat keputusan sekarang."

Beomgyu mengangguk, merasakan sedikit kelegaan. "Terima kasih kerana beritahu. Aku akan fikirkan betul-betul pasal semua ini dan beritahu kau kalau aku dah bersedia."

Yeonjun tersenyum lemah. "Terima kasih, Beomgyu. Aku hargai itu."

Beberapa minggu selepas itu

Setelah perbualan mereka, suasana menjadi agak tenang. Namun, masalah baru timbul apabila Soobin, seorang pelajar baru yang kelihatan mesra dan menarik, mula mendekati Beomgyu dengan lebih rapat. Soobin sering muncul di sekitar Beomgyu, berbual dan menghabiskan masa bersama.

Yeonjun tidak dapat menahan rasa cemburu melihat Soobin dan Beomgyu berbual dengan begitu akrab. Dia sering melihat mereka berdua bersembang dan ketawa bersama, dan rasa cemburu semakin membara di hatinya. Walaupun Yeonjun tahu bahawa dia sendiri mempunyai perasaan terhadap Beomgyu, dia tidak dapat mengelak daripada merasa terancam dengan kehadiran Soobin.

Suatu petang, ketika Yeonjun berada di kafetaria, dia melihat Beomgyu dan Soobin duduk bersama, berbual dengan mesra. Yeonjun merasakan rasa cemburu yang mendalam dan tidak dapat menahan diri. Dia mengarahkan langkahnya ke meja mereka dengan tekad untuk mengatasi perasaannya.

"Hey, Beomgyu. Boleh aku duduk sini?" Yeonjun bertanya dengan nada sedikit kasar.

Beomgyu memandang Yeonjun dengan sedikit terkejut tetapi mengangguk. "O-oh Ya, boleh boleh."

Soobin tersenyum dan memberi ruang untuk Yeonjun duduk. "Hai, Yeonjun. Selamat datang."

Yeonjun tersenyum lemah. "Terima kasih, Soobin."

Yeonjun duduk dan cuba berbual dengan Beomgyu, tetapi dia tidak dapat menahan perasaannya. Dia merasakan persaingan dengan Soobin dan merasa tertekan. Sepanjang perbualan, Yeonjun berusaha keras untuk menyembunyikan rasa cemburunya tetapi tidak dapat mengelak daripada mengawasi Soobin setiap kali dia mendekati Beomgyu.

Selepas beberapa waktu, Soobin minta diri dan pergi, meninggalkan Yeonjun dan Beomgyu sendirian di meja. Yeonjun melihat Beomgyu dengan serius. "Beomgyu, kau kenal Soobin tu dah lama ke?"

Beomgyu mengangguk. "Tak lama pun, kami baru saja berjumpa. Dia nampak macam seorang yang baik."

Yeonjun mengangguk, merasakan rasa cemburu yang semakin kuat. "Aku hanya... aku hanya mahu kau tahu bahawa aku betul-betul serius tentang perasaan aku dekat kau. Aku tidak suka tengok kau dekat dengan orang lain."

Beomgyu memandang Yeonjun dengan penuh rasa terkejut. "Yeonjun, kau jealous?"

Yeonjun mengangguk. "Ya, aku jealous. Aku tidak tahu macam mana nak hadap, tetapi aku rasa aku perlu beritahu kau pasal perasaan aku."

Beomgyu terdiam seketika, merasakan kekeliruan yang semakin mendalam. "Kita kena cakap tentang ini lebih lanjut. Tapi buat masa sekarang, aku kena pergi. Aku ada beberapa benda yang aku perlu uruskan."

Yeonjun mengangguk, memahami bahawa Beomgyu perlukan masa untuk berfikir. "It's okay, Beomgyu. Kita boleh cakap lagi nanti."

Beomgyu meninggalkan kafetaria, meninggalkan Yeonjun untuk memikirkan perasaannya dan bagaimana dia akan mengatasi situasi ini.

Beyond First Impression || YeongyuWhere stories live. Discover now