Hari-hari selepas pengakuan perasaan, hubungan antara Yeonjun dan Beomgyu menjadi lebih jelas. Mereka saling memahami perasaan masing-masing dan cuba untuk membina semula hubungan mereka dengan lebih baik. Namun, cabaran baru timbul apabila Beomgyu menghadapi kesukaran dalam menyesuaikan diri dengan perubahan yang berlaku.
Pada pagi itu, Beomgyu sedang bersiap untuk pergi ke perpustakaan, seperti biasa. Dia memandang cermin dan tersenyum kepada bayangannya sendiri, merasakan sedikit keyakinan baru selepas berbincang dengan Yeonjun. Ketika dia keluar dari biliknya, dia bertemu dengan Yeonjun yang sedang menunggunya di luar.
"Morning, Beomgyu!" Yeonjun menyapa dengan senyuman. "Kau nak pergi ke perpustakaan dengan aku tak hari ini?"
Beomgyu mengangguk. "Morning, Yeonjun. Okay je, jomlah kita pergi bersama."
Semasa mereka berjalan bersama ke perpustakaan, Beomgyu merasakan kedekatan mereka semakin kuat. Yeonjun terus berusaha untuk menunjukkan betapa dia serius tentang hubungan mereka, dan Beomgyu menghargai usaha tersebut. Namun, dia juga tahu bahawa ada cabaran yang perlu mereka hadapi bersama.
Sementara itu, Soobin terus menjalani hidupnya dengan tekad untuk mengatasi perasaannya. Walaupun dia masih merasakan rasa cemburu dan kesedihan, dia cuba untuk bergerak maju dan menerima kenyataan. Soobin menghabiskan banyak masa di bilik-bilik kuliah dan bekerja keras untuk menumpukan perhatian kepada pelajarannya.
Pada satu petang, Soobin terserempak dengan Yeonjun di koridor kampus. Dia menghampiri dengan wajah yang serius.
"Yeonjun," Soobin memanggil, "boleh kita cakap sekejap?"
Yeonjun memandang Soobin dengan rasa ingin tahu. "Ya, ada apa?"
Soobin mengangguk. "Aku cuma nak cakap tentang perkara yang berlaku baru-baru ini. Aku nak tahu macam mana kau dan Beomgyu berdua."
Yeonjun memandang Soobin dengan penuh kejujuran. "Kami berusaha untuk kuatkan relationship kami. Beomgyu adalah orang yang penting dalam hidup aku dan aku bertekad untuk buat dia bahagia."
Soobin mengangguk, walaupun dia masih kelihatan sedih. "Aku faham. Aku cuma nak kau tahu yang aku tidak berniat untuk ganggu hubungan korang. Aku betul-betul nak korang berdua bahagia."
Yeonjun menghargai sikap Soobin dan berterima kasih atas kejujurannya. "Terima kasih, Soobin. Aku tahu ini tak mudah untuk kau. Aku appreciate sikap kau."
Selepas perbualan itu, Soobin berundur dan meninggalkan koridor dengan perasaan yang sedikit lebih lega. Dia tahu bahawa dia perlu meneruskan hidupnya dan memberi ruang kepada Yeonjun dan Beomgyu untuk membina hubungan mereka.
Pada malam itu, Yeonjun dan Beomgyu duduk bersama di taman kampus, menikmati suasana yang tenang. Mereka berbual tentang pelajaran, rancangan masa depan, dan bagaimana mereka boleh menyokong satu sama lain. Beomgyu kelihatan lebih ceria dan relaks, dan Yeonjun merasakan bahawa hubungan mereka semakin kukuh.
"Yeonjun, terima kasih sebab sentiasa ada untuk aku," Beomgyu berkata, memandang Yeonjun dengan penuh rasa terima kasih.
Yeonjun tersenyum. "Aku cuma buat apa yang sepatutnya. Kau lebih daripada penting bagi aku, Beomgyu."
Mereka saling memandang dengan penuh rasa kasih sayang. Yeonjun merasakan bahawa dia telah membuat keputusan yang tepat dengan memilih untuk bersama Beomgyu. Walaupun mereka masih menghadapi cabaran, dia percaya bahawa mereka akan dapat menghadapinya bersama.
Ketika malam semakin larut, Yeonjun dan Beomgyu pulang ke bilik mereka, berasa lebih dekat dan saling memahami. Mereka tahu bahawa perjalanan mereka tidak akan selalu mudah, tetapi mereka bersedia untuk menghadapi apa sahaja yang datang bersama-sama.
YOU ARE READING
Beyond First Impression || Yeongyu
RomantikDalam dunia universiti yang sibuk, dua jiwa yang berlainan bertemu dan merasakan sesuatu yang luar biasa. Yeonjun, seorang pelajar yang penuh keyakinan dan popular, sering kali membuatkan orang di sekelilingnya terpesona dengan karismanya. Namun, ke...