6❤️

5 0 0
                                    

Keesokan harinya, cuaca di kampus sangat cerah. Beomgyu memutuskan untuk menghabiskan masa di perpustakaan untuk menyiapkan tugasan dan mengkaji beberapa nota. Perpustakaan itu adalah tempat yang tenang dan jauh dari gangguan, yang sesuai untuk Beomgyu ketika dia ingin fokus pada kerjanya.

Beomgyu mencari tempat duduk di sudut perpustakaan yang biasanya tidak ramai orang. Dia menyusun buku dan nota di atas meja, memulakan tugasan dengan tekun. Sambil membaca, dia teringat kembali kepada perbualan yang dia ada dengan Yeonjun semalam. Hatinya berdebar setiap kali mengenangkan kata-kata Yeonjun yang membuatkan dia berasa canggung.

Tanpa disedari Beomgyu, Yeonjun tiba-tiba muncul di hadapan meja perpustakaan Beomgyu. "Hai, Beomgyu. Boleh aku duduk sini?" tanya Yeonjun dengan senyuman mesra.

Beomgyu terkejut melihat Yeonjun. "Oh, Yeonjun. Ya, boleh. Duduklah," jawab Beomgyu sambil cuba menyembunyikan rasa terkejutnya.

Yeonjun duduk di sebelah Beomgyu, meletakkan buku dan nota di atas meja. "Aku nampak kau selalu datang sini untuk belajar. Aku ingat mungkin kita boleh duduk dan belajar bersama."

Beomgyu tersenyum kecil. "Ya, aku sering datang ke sini untuk fokus pada kerja."

Sementara mereka mula membuka buku dan nota, suasana antara mereka terasa agak awkward. Beomgyu cuba untuk fokus pada tugasan, tetapi dia tidak dapat mengelak daripada merasakan kehadiran Yeonjun di sebelahnya. Dalam satu ketika, Beomgyu tidak dapat menahan rasa janggalnya dan memandang ke arah Yeonjun yang sedang sibuk membaca.

Yeonjun, dalam pada itu, memandang Beomgyu secara tidak sengaja. Dia mula memerhatikan Beomgyu dengan lebih teliti-dari rambutnya yang disisir rapi ke tepi telinga, hingga bibirnya yang kelihatan lembut. Yeonjun tidak dapat menahan perasaan terpesona yang mula muncul dalam dirinya. Dia menyedari bahawa dia tidak pernah melihat Beomgyu dengan cara ini sebelum ini.

Ketika Beomgyu mengangkat muka untuk melihat ke arah Yeonjun, dia secara tidak sengaja mengalih pandangan Yeonjun yang selama ini tertumpu pada bibirnya. Mereka bertemu pandangan untuk seketika, dan dalam detik itu, Beomgyu dapat merasakan bahawa Yeonjun sedang memerhatikannya dengan lebih mendalam.

Suasana di perpustakaan semakin sunyi dan tenang, dan Beomgyu mula berasa sedikit janggal dengan perhatian yang diberikan oleh Yeonjun. "Yeonjun, kau ada apa-apa yang nak tanya ke?" tanya Beomgyu, cuba mengalihkan perhatian.

Yeonjun tersentak dari lamunannya. "Oh, tidak. Aku cuma terfikir, kalau kau perlukan apa-apa bantuan atau nak bincang pasal kerja, aku boleh tolong."

Beomgyu tersenyum kecil. "Terima kasih. Aku rasa aku boleh menguruskan sendiri. Tapi, jika aku perlukan bantuan, aku pasti akan minta."

Yeonjun mengangguk. "Baguslah. Aku seronok dapat duduk dan belajar dengan kau."

Mereka kembali fokus pada kerja masing-masing. Walaupun suasana menjadi sedikit lebih tenang selepas perbualan tersebut, Beomgyu tidak dapat mengelak daripada berfikir tentang bagaimana Yeonjun mula menarik perhatiannya. Dia cuba untuk tidak terlalu memikirkan perkara itu, tetapi dalam hatinya, dia tidak dapat menahan perasaan yang semakin kuat.

Setelah beberapa ketika, Yeonjun mengangkat muka dari bukunya dan melihat ke arah Beomgyu. "Aku kena pergi ke kelas sekejap lagi. Tapi aku gembira dapat duduk dan belajar dengan kau hari ini."

Beomgyu mengangguk. "Aku juga. Terima kasih kerana datang."

Yeonjun tersenyum sebelum bangun dan mengemas barang-barangnya. "Sama-sama. Jumpa lagi nanti."

Beomgyu memandang Yeonjun yang semakin menjauh dan merasa hatinya berasa bercampur baur. Dia sedar bahawa perasaannya terhadap Yeonjun semakin rumit, tetapi dia juga tidak dapat mengabaikan ketertarikan yang semakin mendalam.

Ketika Beomgyu kembali fokus pada kerjanya, dia merasakan bahawa suasana di perpustakaan kini terasa sedikit lebih hangat dan penuh dengan perasaan yang sukar untuk dijelaskan. Mungkin ada sesuatu yang lebih daripada sekadar perasaan yang tidak selesa di antara mereka.

Beyond First Impression || YeongyuWhere stories live. Discover now