BKIIA | 02 ❄️🐧

78 34 39
                                    

❄️🐧H A P P Y  R E A D I N G🐧❄️

PAGI hari sekali Adam sudah menunggu kedatangan sang pujaan hati, siapa lagi kalau bukan Hanis. Adam sudah menyiapkan sejambak bunga ros yang akan dia berikan pada Hanis. Adam sudah bernekad untuk meluahkan perasaan cintanya terhadap Hanis.

"Aku yakin Hanis akan terima aku yang handsome seperti v bts." ujar Adam yang terlalu yakin


"Selama ni Hanis jual mahal dengan aku tapi aku yakin Hanis jual mahal sebab dia cintakan aku"

Adam terus menunggu kedatangan hanis. Sampai dia dapat tatapan dari setiap budak yang baru saja sampai di sekolah tapi Adam menatap balik pada mereka yang pandang dia sehingga mereka merasa ketakutan. Dia badboy di sekolah ni.

"Kau tengok-tengok apa? nak kena pukul dengan aku ke?" jerit Adam pada budak-budak yang menatap ke arahnya.

Mereka yang mendengar jeritkan dari Adam terus berlari menjauh dari kawasan yang Adam berada. Mereka memang takut pada Adam. Entah tak tahu kenapa.

"Akhirnya sang pujaan hati aku sudah tiba" kata Adam saat melihat hanis yang melangkah masuk bersama sahabatnya

Aku dan sahabat aku, Nina yang melihat Adam di depan mereka terus merasa kesal dan menyampah kerana pagi-pagi adam sudah menganggu ketenangan mereka.

"Kau nak apa pagi-pagi ganggu aku ni hah!" lantang suara aku marah namun tak dihiraukan Adam

Adam melutut dihadapan hanis sehingga menyebabkan mereka menjadi pusat perhatiaan dari semua orang.

"Kau kenapa melutut depan kau? nak sembah aku jadi tuhan kau ke? buat malu lah bongok" aku merasa geram dengan perangai tak semengah Adam.

"Entah kau ni Adam, depan tuhan sendiri kau tak nak sujud tapi depan hanis kau beria nak bersujud bagai. pelik lah kau ni Adam. buang tabiat" kata Nina yang merasa geram dengan perangai Adam

Adam tetap tak menghiraukan ucapan pedas dari Hanis dan Nina. Dia masih nekad ingin mengatakan perasaan cintanya terhadap Hanis.

"Hanis Nazira binti Dato Husien." panggil Adam dengan menatap wajah hanis dengan penuh rasa cinta. malah yang ditatap itu menunjukkan wajah jijik

"Adam cintakan Hanis. Sudikah Hanis menjadi pasangan sehidup semati dengan Adam?" ujar Adam dengan menyerahkan sejambak bunga ros kepada Hanis

Aku tak merasa terkejut langsung bila Adam meluahkan perasaannya tapi aku merasa malu kerana perbuatan Adam membuat aku menjadi pusat perhatiaan semua orang termasuk lah pakcik guard.

Banyak yang merasa terkejut dengan apa yang di lakukan oleh adam. Mereka tidak menyangka bahawa badboy seperti Adam boleh menyukai perempuan seperti Hanis dan mereka tidak sangka Adam boleh bersikap seromantik seperti ini.

"Kau gila ke Adam? aku nak jadi pasangan sehidup semati dengan kau memang tidak lah jawapannya. Kalau dalam mimpi sekali pun aku tak akan balas cinta kau" kata aku dengan tidak suka dengan pengunkapan dari Adam

"Adam memang gilakan Hanis. Adam cintakan Hanis sangat-sangat. Terima lah bunga dari Adam Hanis."

Aku pun tersenyum dan berjalan kearah adam, bunga yang berada di tangan Adam diambil dan membuat semua orang merasa terkejut. Adam tersenyum lebar. Adam mengira Hanis menerima cintanya namun tidak dengan harapannya.

"Terimakasih sang pujaan hatiku. Akhirnya cinta aku terbalas, hahaha" jerit Adam dan ketawa kuat membuat semua orang terkejut.

Adam tersenyum dan ingin menyentuh tangan kecil Hanis namun hanis berjalan meninggalkan Adam tangannya diangkat keatas, bunga ros itu digoyang-goyangkan

Budak Ketot Itu Isteri Aku | OGWhere stories live. Discover now