❄️🐧H A P P Y R E A D I N G🐧❄️
AKU pun langsung melangkah masuk kedalam kereta milik Puan Jasmien. Sebelum kereta itu bergerak pergi, aku melambai tangan kearah sahabat aku, Nina.
"Hati-hati Hanis. Jangan lupa senyum" kata Nina dengan melambai kembali keaarah Hanis
Kereta itu pun pergi dari kawasan sekolah dan menuju ke butik Puan Jasmien mengikuti arah share location yang diberi oleh Puan Jasmien.
Saat sampai di lokasi yang dikirim Puan Jasmien. Aku merasa terkejut melihat butik milik Puan Jasmien. Terlalu besar dan mewah. Aku tidak menyangka bahwa Puan Jasmien memiliki butik sebesar dan semewah ini.Kereta itu pun langsung diparking. Lalu aku dan bodyguard Puan Jasmien masuk kedalam butik itu. Sampai saja didalam aku disambut oleh pekerja Puan Jasmien mungkin pembantu peribadi Puan Jasmien kot.
"Cik Hanis Nazira?" sapa pembantu peribadi Puan Jasmien yang tadi sudah diberi pesan oleh Puan Jasmien
"Ye saya, dekat mana ruangan bilik Puan Jasmien." tanya aku kepada pembantu peribadi itu
"Mari ikut saya cik Hanis. Puan Jasmien sudah tunggu cik Hanis dari tadi" kata si pembantu peribadi
Sampai saja di ruangan kerja Puan Jasmien. Pembantu peribadi itu meminta diri dan menyambung kembali kerjanya.
Aku mengetuk pintu ruangan kerja Puan Jasmien terlebih dahulu.
Tuk! Tuk! Tuk!
"Masuk." kata Puan Jasmien dari dalam
Hai mummy." aku melangkah masuk kedalam ruangan kerja Puan Jasmien
"Hai menantu mummy. Hanis duduk sini" Puan Jasmien mengarah aku duduk disofa yang berada di dalam ruangan kerja
"Maaf mummy Hanis lambat sebab tadi cikgu panggil" kata aku sebelum menduduk diatas sofa
"Tak apa sayang, mummy faham."
Aku terkejut saat mata aku tak sengaja bertembung dengan anak mata helang milik mamat beku, Muhammad Mikael. Mikael yang duduk disofa singel dan bermain phonenya.
'Semak lah mamat beku ni, tak suka betul kalau dia ada sekali.' bisik aku di dalam hati
"Hanis nak minum apa?" tanya Puan Jasmien
"Chocolate milk" kata aku tersenyum manis, Mikael yang mendengar itu terukir senyuman dibibirnya. dah besar pun masih minum susu coklat, lupa budak ketot memang macam ni.
Puan Jasmien mengangguk dan menghubungi pembantu peribadinya dan memerintahkan untuk membawa minuman yang dipesan oleh Hanis, calon menantunya.
Aku melirik ke arah mikael yang dari tadi diam dan fokus dengan phonenya. Aku geram bila Mikael tak tegur aku langsung. Mesti tengah chat perempuan lain atau cari scandal. OVT aku tauu...
'Masih wujud ke orang yang seperti mamat beku ni? lelaki sedingin ini bakal suami aku. parah ni' gumam aku didalam hati
"Eh Hanis dari tadi mummy tengok hanis pandang je Mikael kenapa? rindu bakal suami ye." suara Puan Jasmien mengejutkan aku dari terus memerhati wajah handsome Mikael
Aku terus melarikan mata dari terus menatap wajah mikael, aku menunduk memandang lantai wajah aku sudah membahang saat Puan Jasmien berkata begitu. aku maluuuuuu. huwaaaa mama... helpp...
Mikael turut perhatikan hanis. dia tersenyum sinis. Kantoi budak ketot ni pandang aku. Aku tahu aku handsome. comel je budak ketot ni kalau dah kahwin nahas aku kerjakan.
YOU ARE READING
Budak Ketot Itu Isteri Aku | OG
RomanceMUHAMMAD MIKAEL | HANIS NAZIRA Bagaimana perasaan aku ketika baru saja pulang dari sekolah harus menerima bahwa tetamu yang datang itu, ternyata bakal mak mertua dan bakal suami aku. Aku Hanis Nazira, budak sekolah yang dijodohkan dengan ceo muda, M...