❄️🐧H A P P Y R E A D I N G🐧❄️
"Manalah budak ketot ni?" ujar Mikael sendirian
SUDAH 20 minit Mikael berdiri dihadapan keretanya. Namun bayang isterinya juga tidak kelihatan. Mikael mengerling sekilas jam tangannya sebelum memerhati keadaan sekeliling.
Nampak sunyi dan sepi saja keadaan sekeliling. Mana pergi budak-budak sekolah. Apa dia datang terlalu awal untuk mengambil Hanis. Jam benar menunjukkan 2 petang waktu budak-budak sekolah pulang.
Sedang Mikael leka dalam dunianya. Muncul sekumpulan remaja yang baru saja melangkah keluar dari pagar sekolah. Suara dan bisikkan dari mereka mengejutkan Mikael yang leka dengan dunianya sendiri.
"Handsomenyaaa..." jerit salah seorang dari mereka dengan tergedik-gedik
"Dia tunggu siapa, weyh?"
Mikael hanya memasang wajah dingin dan datar saja. Tak ada masa nak layan mereka semua. Mikael berdecit melihat perangai tergedik-gedik perempuan itu.
disgusting
"Kau tak rasa something ke Hanis?" soal Nina dengan membetulkan tudung yang sedikit senget
Hanis menganggat bahu."Tak pun tapi aku rasa macam kau gagal exam nanti " jawabku selamba
Nina hanya membuat muka. Orang tanya boleh buat main-main pula. Dia rasa macam ada something yang akan berlaku sekejap lagi.
"Ishh kau ni Hanis. aku serius lah" kata Nina dengan kegeraman
"Aku pun serius juga. Kau ada nampak muka aku main-main ke?" tanya Hanis pula
Nina melepaskan nafas perlahan. Sakit hati bila bercakap dengan seketul Hanis Nazira. Hanis suka buat loya buruk bila bercakap dengannya tapi bukan dia je orang lain pun sama termasuklah cikgu dia sendiri.
"Apa yang kau cuba sampaikan ni Nina?"
"Kau tak rasa apa-apa ke? Maksud aku, Mikaelkan datang ambil kau pastu kau tak rasa ke dia kena goda ke dengan orang lain"
"Kau tak cemburu ke suami sendiri kena mengorat dengan perempuan lain?" sambung Nina
"Soalan apa ni Nina? mesti lah aku cemburu, Mikael kan suami, aku kan isteri dia mesti lah aku cemburu bila ada perempuan lain dekat dengan Mikael"
"Kalau kau tak cemburu ke badboy kau kena mengorat dengan Marsyah?" tanya Hanis dengan menjongketkan keningnya
"Gila tak cemburu badboy tu aku punya" jawab Nina perlahan
"Eh jap macam mana kau tahu aku dengan badboy?" tanya Nina pelik
Setahunya dia tak bagitahu Hanis pun tentang hubungan dia dan Adam. macam mana Hanis boleh tahu sendiri tanpa dia bagitahu? bela saka budak ni.
"Aku tahu lah Nina kau tiap-tiap hari lepaskan badboy macam tu je kau tak denda dia pun. Selalunya kalau dia lambat kau denda ini tak pun"
"Kenapa dah mula sayangkan badboy tu ke?" perli Hanis dengan tersenyum sinis
Nina hanya diam dan menunduk memandang lantai. Betul kata Hanis dia tak denda Adam langsung bila Adam datang lambat ke sekolah. Apa dia mula sayangkan Adam tanpa Adam sedari? mungkin dia mula sayangkan Adam sejak Adam membuat keputusan ingin meninggalkannya.
"Kau rasa aku nak pilih siapa. Anas atau Adam?" soal Nina dengan tiba-tiba membuat Hanis memandang pelik
Dia sendiri pun tak tahu kenapa pertanyaan itu keluar dari mulutnya. Agaknya nak makan penampar kut. Ni kalau Adam dengar kecik hatinya.
YOU ARE READING
Budak Ketot Itu Isteri Aku | OG
RomanceMUHAMMAD MIKAEL | HANIS NAZIRA Bagaimana perasaan aku ketika baru saja pulang dari sekolah harus menerima bahwa tetamu yang datang itu, ternyata bakal mak mertua dan bakal suami aku. Aku Hanis Nazira, budak sekolah yang dijodohkan dengan ceo muda, M...