BKIIA | 07 ❄️🐧

51 22 10
                                    

❄️🐧H A P P Y  R E A D I N G❄️🐧

HARI yang sangat indah ini menyenangkan hati dan fikiran seseorang tapi itu tidak berpihak pada Nina. Dia harus berhadapan dengan badboy kesayangan buat gadis-gadis diluar sana.

Matahari sudah mencanak naik di atas langit. Namun wajah dan bayang seseorang tidak kelihatan. Adam mengeluh berat, tangannya mengelap peluh yang jatuh mengalir dari dahinya.

Dia sedang berperang dengan peluh dan cuaca panas pada waktu pagi.


Nina yang baru saja melangkah masuk ke dalam pagar sekolah sudah menayang wajah tidak sukanya. Adam tengah melambai tangannya kearah Nina. Nina berjalan mendekati Adam. Wajahnya sudah seperti itik kampung.

Dari rauk wajah Nina sudah menunjuk yang dia tengah menahan sesuatu yang akan keluar tidak lama lagi. Matanya memerhati gerak geri lelaki dihadapannya ini.

Adam tersengih seperti kerang busuk kearah Nina. Dia sempat memandang wajah garang Nina, matanya dikerdip-kerdip ingin membuat suasana tidak menjadi tegang.

Nina mengeluh perlahan sebelum membuka mulut.

"Kau nak apa lagi Adam?" tanya Nina dengan mengarukan keningnya

Adam tersenyum manis memandang kearah Nina. Bunga mawar putih ditangannya dihulur kearah Nina.

"Terima lah bunga ni dari badboy sehandsome v bts seperti aku"

Nina menyambut huluran bunga pemberian Adam. Dia melirik sesaat bunga itu sebelum tangannya diangkat tinggi ingin membuat bunga itu tapi dihalang oleh Adam.

"Aipp! no no jangan lah buang bunga aku tu. Kalau kau tak suka owner bunga tu takpe tapi ambillah bunga tu"

Nina tersenyum paksa mendengar kata dari Adam. Dia menjatuhkan kembali tangannya disisi kiri dan kanan.

"Okay, thankyou" Nina tersenyum manis sebelum melangkah pergi

"Eh, aku tak habis cakap lagi lah Nina. Kau cepat-cepat nak pergi mana? rilek lah. lepak dulu santai masih awal lagi" kata Adam dengan menghalang jalan Nina

"Otak kau suruh aku santai-santai. Aku ni pengawas kena pergi bertugas bukan macam kau. Ponteng je tahu" bidas Nina kasar

"Aku ponteng sebab dah pandai. Kau tak nak ponteng sekali ke Nina?" dengan selamba Adam berkata . sukahati aku lah nak cakap apa pun

Panas telinga Nina mendengar perkataan yang keluar dari mulut Adam. Matanya mengecil memandang Adam. Geram dengan perangai tak matang Adam.

Besar kecik-besar kecik je aku tengok Adam ni kalau aku panggang Adam ada orang nak makan ke?

"Kalau nak jadi bodoh sorang-sorang jangan ajak orang lain jadi bodoh macam kau, faham?"

Adam hanya tersenyum kecil. Dia terasa dengan ayat Nina, kalau Nina dan lain-lain tahu kenapa dia suka ponteng jadi badboy mesti ramai kesiankan dia. Tapi dia hanya diam, dia tak nak orang simpati dengan hidup dia.

"Kau ni tak boleh nak rilek langsung lah Nina, asik nak serius pastu marah. Bosan lah macam ni" kata Adam dengan mencebik bibir kedepan

Budak Ketot Itu Isteri Aku | OGWhere stories live. Discover now