BKIIA | 05 ❄️🐧

66 28 19
                                    

❄️🐧H A P P Y  R E A D I N G🐧❄️

Mrs. Muhammad Mikael

"Aku terima nikahnya Hanis Nazira binti Dato Husien dengan mas kahwinya sebanyak 10,000 ringgit tunai"

"Sah"


"Sah"

"Sah"

Alhamdullilah dengan sekali lafas aku sah menjadi isteri mamat beku, Muhammad Mikael. Selesai saja habis bacaan doa. Mikael bangun mendekat aku untuk sesi membatalkan air sembahyang.

Mikael melihat wajah tersenyum Hanis yang memberi senyuman kepada tetamu. Dia tersenyum senget. Aku kena kacau budak ketot ni.

"Kau tak nangis pulakan budak ketot. Selalunya pengantin perempuan akan menangis sebab bahagia. Kau tak pun aku tengok." ujar mamat beku itu dihadapan aku.

Aku menjeling tajam kearah mamat beku yang baru beberapa minit saja bergelar suami aku. Kau ni mamat beku tak sampai sejam lagi aku jadi isteri kau dah ajak aku berperang.

Mikael yang menyarung cincin dijari manis aku dipandang lama. 'Mahal ke tak cincin yang kau beli ni mamat beku, entah-entah karat nantikan.' bisik aku perlahan tapi sempat Mikael dengar.

"Mahal lagi dari harga baju dalam kau." setepek aku kena.

Singkat, padat, jelas, sentap.

Ternganga aku mendengar. Mikael menayang senyuman sinisnya. Kau sengaja nak malukan aku kan.

"Kenapa sarung cincin dekat jari ni?" soal aku perlahan

"Habis tu takkan aku nak sarung dalam lubang hidung kau pula." Balas Mikael dengan mengerutkan dahi

"Kenapa tak sarung dekat jari tengah aku." kata aku selamba dan menjelir lidah kearah Mikael.

"Kau ni baru jadi isteri aku dah buat dosa kering." pipi aku menjadi sasaran Mikael cubit

"Boleh minta ampunkan." bidas aku dengan menyelit rambut kebelakang telinga

"Hanis tunggu apa lagi, salam suami kamu." suara Puan Jasmien membuat aku dan Mikael mengerling kearah tetamu. tergamam aku melihat semua Mata tertuju kearah aku nak Mikael.

Tangan Mikael ditarik kasar sebelum aku menundukkan kepala dan mencium lembut kekura tangan Mikael.

Mikael meletakkan tangannya lembut keatas kepala aku. Perlahan-lahan Mikael mengukir senyuman. Lepas ni berat tanggungjawab aku, nak kena jaga didik budak ketot ni.

Dahi putih aku dicium lembut Mikael. Mata aku merenung kedalam anak mata Mikael. Kenapa mata helang itu membuat aku ingin terus tatap tanpa mengalih pandangan. Kenapa dengan hati aku? Aku dah mula jatuh cinta dekat dia,tak mungkin secepat itu.

"Jadi isteri mithali jangan derhaka dengan syurga kau ni."

"Tahu lah mamat beku."

Puan Mariam hanya menggeleng perlahan melihat perangai anak dan menantunya. Ada je benda nak digaduhkanya

"Cukup-cukup lah tu gaduh nanti kamu dua gaduh dalam bilik ye." tegur Puan Mariam. Aku sudah menunduk malu. Mikael pula tersenyum nakal memandang aku

Budak Ketot Itu Isteri Aku | OGWhere stories live. Discover now