"ya beril sen salak mısın? çocuğa gidip "senin en yakın arkadaşınla katılacağım ben davete" mi dedin cidden?"
simayla oturduğumuz kafede yine durduk yere berkan'ın konusu açılmıştı.
"ben söylemesem illa öğrenecekti, ya davet sırasında öğrenecekti ya da barış söyleyecekti. ben erken davrandım sadece"
simay kahvesini tek yudumda bitirip bana öldürücü bakışlar attı. "senin hoşlandığın çocuk sana gelip böyle bir şey söylese bu sakinlikte kalabilir miydin acaba, çok merak ediyorum."
"buradaki tek sorunumuz berkan'ın benden hoşlanmıyor olması simaycığım, basit bir olayı bu kadar büyütme lütfen"
"barışla falan gitmiyorsun davete beril"
simaya "sen ciddi misin?" bakışlarımı attım.
"şuan barış'ı arıyorum ve davete onunla gitmek istediğimi söylüyorum. barış da beni reddedemeyip seni ekeceğine göre tek çaren berkan ile gitmek oluyor."
"emin ol öyle bir şey yaparsan o davete adımımı bile atmam simay."
simay barış'ı arayıp konuştuktan sonra gerçekten dediği gibi olmuştu. barış onu reddetmeyip zaten gidecek birisi olmadığını söylemişti. barış gibi arkadaş düşman başına.
tam o sırada beni barış aramıştı.
"alo, berilciğim nasılsın?"
simaya bir şey belli etmemem gerektiği için sakince ses tonumu koruyarak konuştum. "iyi barış, seni sormalı?"
"kanka çok güzel bir şey oldu biliyor musun?"
simaya barış'ın dediklerini çaktırmadan cevap verdim.
"kanka beni simay aradı, davete benimle gelmek istediğini söyledi. senin bizi ayarlamana gerek kalmadı yani haberin olsun"
"hainsin sen hain, senin gibi arkadaş olmaz olsun."
barış sesli bir şekilde gülünce belli etmeden telefonumun sesini kıstım.
"berkan'ın davetini kabul etmeye ne dersin beril?"
berkan'ın beni davet ettiğini barış nereden biliyordu?
"hayır derim, çocuğu bir kere reddettim seninle gideceğimi sandığım için. şimdi gidip de barış beni ekti beraber gidelim dersem olmaz. nasip değilmiş"
barış bir şeyler homurdanıp telefonu kapattı.
barışla davete gidecek olmamın sebebi simay ile barışı ayarlamamdı, simay ile barış davete gideceğine göre benim davette yer almama zaten gerek kalmamıştı.