De vroege middagzon scheen zacht door de ramen van Matthy's appartement. De stad ontwaakte langzaam, maar Matthy was al uren in beweging. Terwijl hij voor de spiegel stond en zijn PSV-sjaal om zijn nek knoopte, die hij van Robbie had geleend. Hij voelde een mix van opwinding en nervositeit. Vandaag zouden hij en de rest van de Bankzitters naar een voetbalwedstrijd gaan: PSV tegen Heracles, in het stadion van Almelo. Het was Robbie zijn idee geweest, natuurlijk. Het was lang geleden dat ze samen naar een wedstrijd waren geweest, en hoewel Matthy ernaar uitkeek, voelde hij zich vreemd onrustig.
Misschien was het de gedachte aan het huisfeestje dat hij volgende week zou geven voor zijn verjaardag. Hij had het al weken gepland, maar de spanning begon nu pas echt te komen. Hij wilde dat alles perfect zou zijn; zijn vrienden zouden komen, er zou genoeg drank en muziek zijn, en misschien zelfs een verrassingsact als alles volgens plan verliep. Toch kon hij de zenuwen niet helemaal van zich afzetten.
Zijn telefoon trilde op het nachtkastje. Een bericht van Robbie.
"Ben je klaar? We halen je over tien minuten op."
Matthy glimlachte en stuurde snel een bericht terug: "Yessss, tot zo."
Met een laatste blik in de spiegel op zijn haar, liep hij de deur uit. Beneden stond de auto van Koen al te wachten, met Robbie aan het stuur en Milo en Raoul op de achterbank. De auto was gevuld met gelach en het geluid van opzwepende muziek. Het was zoals altijd wanneer ze samen waren, vol energie en humor, alsof er geen zorgen in de wereld bestonden.
"Matthy! Klaar voor een epische wedstrijd?" vroeg Robbie met een brede grijns terwijl Matthy instapte.
"Voor een PSV wedstrijd? Nooit." antwoordde Matthy sarcastisch, zijn stem vastberaden, maar met een ondertoon van iets dat hij zelf nog niet helemaal begreep.
De rit naar Almelo verliep snel. Ze spraken over van alles, van hun nieuwste video-ideeën tot de laatste voetbalresultaten. Matthy probeerde zich volledig te concentreren op het gesprek, maar een vreemd gevoel van onbehagen bleef aan hem knagen.
Toen ze eindelijk het stadion bereikten, werden ze begroet door de opwinding van de menigte, de geur van stadionvoedsel en het geluid van supportersgezang dat door de lucht galmde. Het was een heerlijke chaos, een perfecte ontsnapping uit de dagelijkse sleur.
Ze vonden hun plaatsen op de tribune, een paar rijen achter het doel, precies in het hart van de actie. De spanning in het stadion was voelbaar, en Matthy kon niet wachten tot de wedstrijd begon. Terwijl de teams het veld opkwamen, maakte hij snel een paar foto's voor Instagram, waarbij hij de sfeer probeerde vast te leggen.
"Dit wordt geweldig," mompelde hij in zichzelf, terwijl hij zijn telefoon terug in zijn zak stopte.
Maar net op het moment dat de scheidsrechter op zijn fluit blies voor de aftrap, voelde hij zijn telefoon opnieuw trillen. Matthy trok hem uit zijn zak en zag een melding die zijn adem stokte.
"Roddelpraat: Matthy Bankzitter gay? Relatie met man op Curaçao onthuld!"
Zijn hart begon te bonzen, en de kleuren van het stadion vervaagden om hem heen. Hij klikte op de melding, en een video met Jan Roos en Dennis Schouten begon af te spelen. Ze spraken met een sinistere toon, alsof ze een groot geheim hadden onthuld. Het was een video gevuld met speculaties, leugens, en insinuerende grappen. Ze beweerden dat Matthy, tijdens een vakantie op Curaçao, een relatie had gehad met een man, en nu eindelijk uit de kast kwam.
Matthy voelde zijn keel dichtknijpen. Dit was niet waar, niets van dit alles was waar. Zijn gedachten begonnen te razen, en een gevoel van paniek overmande hem. Zonder iets te zeggen, stond hij abrupt op en begon naar de trap te lopen die naar de toiletten leidde, zijn ademhaling snel en onregelmatig.
JE LEEST
HUISFEESTJE || mabbie [✔️]
Romans𝐕𝐎𝐋𝐓𝐎𝐎𝐈𝐃 [Terwijl de tekst van het nummer opkwam, zag hij hoe Robbie zijn lippen vormde naar de woorden van de lyrics: "Schat ik geef een huisfeestje voor twee, ik wacht alleen op jou RSVP." Matthy voelde zijn hartslag versnellen. Er was iet...