Bölüm 4: Üst Kattaki Çocuklar

157 18 44
                                    


***

Bu fırsat beklediğimden daha erken geldi.

Cuma günüydü. Mayıs ayının üçüncü haftasında hava dramatik bir şekilde değişmişti. Havaların hızla yaz başlangıcına girmesiyle birlikte öğrenciler okul üniformalarının ceketlerini çıkarıp gömlek ve kravatlarıyla dolaşıyorlardı. Sabah ve akşam hava hâlâ soğuktu ama öğleden sonra hava sorun yaratmayacak kadar güzeldi. Ben de gömleğimin kolları dirseklerime kadar sıvanmış, kravatım gevşek düğümlenmiş halde derse gittim.

Havaların ısınmasıyla birlikte açık hava sporlarına pasif kalan öğrenciler spor tutkusunu da göstermeye başladı. Tarih dersindeki arkadaşlarımla öğle yemeği yedikten sonra birisi kalan zamanda futbol oynamamızı önerdi. Herkes kabul etti. Birinci ve ikinci yarıya 15'er dakika ayırıp hakemin kim olacağına karar verdik ve hızla bir takım oluşturduk.

Beklemediğim şey Jerome'du. Jerome biz hakemleri ararken ilgiyle izledi ve sonunda son dakikada müdahale etti. Ben kırmızı takımdaydım ve Jerome da mavi takımdaydı. Bu noktaya kadar çok iyi bir ruh halindeydim ve Jerome'dan intikam alma şansım olacağını hiç düşünmemiştim.

Hakem düdüğü çaldığında top çimlere çarptı. Hepimiz kravatlarımız gevşemiş, gömleğimizin üç dört düğmesi açık halde topun peşinde koşuyorduk. Ayakkabı giydiğim için çimenler biraz kaygandı.

Sağ orta sahada oynadım ve iyi oynamak için gayret gösterdim. Şut atma şansım çok azdı ama atakların çoğu sağa gittiği için topa vurma fırsatım çok oldu. Jerome stoperdi, bu yüzden onunla karşılaşmadım. Ancak köşe vuruşunu kullandığımızda yaklaşma şansımız oldu.

Jerome arkamdan konuştu.

"İyi oynuyorsun Raymond. Sanırım futbolu seviyorsun."

Soğukkanlılıkla cevap verdim.

"Benimle konuşma deli piç."

Başımın üzerinden bir top uçtu. Kimse gol atamadı. Jerome, hayal kırıklığına uğramış gibi gözlerini kısıyordu. Görmezden geldim.

Bunun yerine göz kırpmanın karşılığını vermek için iyi bir fırsat bir süre sonra geldi. Top bendeydi ve orta mesafeli şut zamanı gelmişti. Kalenin önünde sadece kaleci ve Jerome vardı.

Jerome ve ben kısa bir süre göz teması kurduk. Ona elimden geldiğince gülümsedim. Sonra, orta mesafeden bir şut atıyormuş gibi yaparak topu Jerome'un kafasına doğru elimden geldiğince sert bir şekilde attım. Bunu beklemeyen Jerome topun çarpmasıyla geriye doğru düştü.

Herkes şaşırdı ve Jerome'un yanına koştu. İçten içe sanki bir gol atmışım gibi tezahürat yapmak istedim ama kendimi tuttum ve şaşırmış gibi davranıp Jerome'a yaklaştım.

Jerome'un burnu kanıyordu. Çok güzel bir manzaraydı. Sanki bacaklarımda ve sırtımda kalan mavi morluklar anında iyileşmiş gibi kendimi iyi hissettim. Ama aptalca davranmadım. Mutlu olmak yerine büyük bir endişeyle elimi Jerome'a uzattım.

"İyi misin? Ayakkabı giydiğim için topa düzgün vuramadım... Üzgünüm, Jerome seni destekleyeceğim."

*yürürken desteklemesinden bahsediyor

Ancak beklenen tamamen farklıydı... Jerome yine gülümsüyordu. Burun deliğinden kan damlamasına rağmen parlak bir şekilde gülümsedi.

"Başım ağrıyor. Ama sorun değil! Sadece bu kadar."

Jerome da aptal bir adam değildi bu yüzden kızmayacağını düşündüm. Ancak en azından ifadesinin sertleşeceğini düşünmüştüm.

Jerome yüzünün sertleşmesi yerine gülümsedi, uzattığım elimi tuttu ve ayağa kalktı. Jerome, iyi olduğu cevabının aksine ayağa kalkarken tökezledi. Farkında olmadan refleks olarak kolumu uzattım ve Jerome'u destekledim. Jerome eylemlerim için minnettardı.

Bad LifeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin