***O gün akşam yemeği bile yemedim. Bütün süre boyunca odamda kilitliydim. Pazar günü öğle saatlerinde nihayet odamdan çıkmak istedim.
Jerome gözüme çarpmadı. Beklenmedik bir şekilde yurda ilk dönen Simon oldu. Öğle yemeğinden sonra ben yatakta otururken Simon odaya geri geldi. Sersemlemiş bir şekilde oturuyordum, sırtıma ve uyluklarımın önüne kırbaçlandığım için ne uzanabiliyordum ne de yüzümü yere koyabiliyordum.
Simon odaya şık bir takım elbiseyle girdi ve beni selamladı.
"Selam."
"Selam. İyi bir yolculuk geçirdin mi?"
"Evet. Sorunsuz geçti. Senin için nasıldı?"
Simon ceketini çıkarıp bir askıya asarken sordu.
Bir noktada Jerome hakkında konuşmalı mıyım diye düşündüm ama sonunda konuşmamaya karar verdim. Bunun nedeni, Jerome ile Simon arasındaki ilişki hakkında henüz pek bir şey bilmememdi.
"Ben de iyiydim. Sessiz ve güzeldi."
Ding.
Oturma odasındaki zilin çaldığını duydum. Saatime baktım. Öğleden sonra saat dörttü. Tabii bir süre sonra dışarıdan bir tık sesi duyuldu. Simon'ın kilidi çözüp odadan çıktığını ve ardından kapının açılma sesini duydum.
Simon konuşmaya başladı.
"Yağmur yağıyordu. Ata mı biniyorsun?"
"Hafif bir yürüyüşe çıktım. Dadı ile olan ziyaretinden memnun kaldın mı Simon?"
Simon, Jerome'a cevap verdi ve odamıza döndü.
"Sorun olmadan güzel bir zamandı."
Jerome onu odaya kadar takip etmedi. Halıya çarpan çizmelerinin sesini dikkatle dinledim. Yine ateşin yanındaki kanepede oturuyor gibiydi. Farkında olmadan vücuduma çok fazla güç veriyordum ve ancak o zaman sonunda rahatladım.
Ben iç çekerken anahtarını kutuya koyan Simon bana döndü. Göz temasından kaçınarak yatağa uzandım. Simon bir şey sormak yerine sessizce kıyafetlerini değiştirdi. Bugün Simon burada olduğu için başka hiçbir şey olmayacaktı. Fakat tam olarak rahatlayamadım.
Simon ve Jerome arasındaki ilişki nasıldı? Hayır, odamızda yaşayan üç kişiyle Jerome arasındaki ilişki nasıldı? Onlar sadece arkadaş mıydı ve hepsi Jerome tarafından mı kandırılıyordu? Jerome nasıl biriydi?
Cevaplayamadığım şüphelerle çevrili bir halde sessizce nefes verdim. Simon tüm kıyafetlerini değiştirdiğinde hışırtı sesi kesildi. Bir süre sonra bilgisayarın açılma sesi duyuldu. Gözlerimi açtığımda Simon dik bir duruşla sandalyede oturuyordu ve bana bakıyordu.
Simon konuştu.
"Sesi kapatmalı mıyım?"
"Ne izleyeceksin?"
"Bugün Jurassic Park'ı izleyeceğim.".
Açık sözlü ama son derece umursamaz sözleriyle rahatladım.
"Güzel. Ben de izlemek istiyorum."
Sandalye getirdi ve yan yana oturup filmi izlemeye başladık. Jerome dışarıdaydı ama ne yaptığına dair hiçbir ses yoktu. Ancak saat altıya geldiğinde her zamanki gibi odasına döndü. Simon'la bir film izledim ve bir yemekhanede akşam yemeği yedim. Hugh o gün gece yarısına kadar dönmedi, George da pazartesi akşamına kadar dönmedi ve oda sonunda doldu. Kendimi biraz daha rahatlamış hissettim.
O olaydan sonra Jerome ile ilgilenmeye başladım ama bunda özel bir şey bulamadım. Benim dışımda hiç kimse Jerome'un deli bir insan olduğunu fark etmemişti. Ancak şüpheli bir şeyi çözmeyi başardım. Herkes Jerome'a normal davranıyormuş gibi davranıyordu ama aynı zamanda herkes ondan bir adım uzakta duruyordu.
Düşünürsek aynen böyleydi. Hugh, Jerome'a herkese davrandığı gibi davrandığı için bir istisnaydı ancak konuşkan olan George yalnızca Jerome'un önünde söylenenlere sadece yanıt veriyordu ve pek konuşkan biri olmayan Simon, sessizce onları dinliyordu.
Öğretmenler bile Jerome'dan biraz rahatsız görünüyordu.Sır kısa süre sonra George tarafından ortaya çıktı.
"Henüz bilmiyor muydun? Jerome, İngiliz kraliyet ailesi üyesi. Birisi onun taht varisleri arasında da yer aldığını söylemişti."
Doğrusunu söylemek gerekirse şaşırdım. Hayatı boyunca tuğla fabrikası işçisi olarak çalışan bir babayla yaşadıktan sonra aniden film yıldızı annesinin evine hapsedilip şimdi de kraliyet ailesinin üyesiyle aynı okula mı gidiyordum? Şaşırmadan edemedim.
Jerome'un bir odayı yalnız kullanmasının gerçek bir nedeni vardı. Yurdun bir zamanlar soyluların ve zenginlerin kaldığı bir yer olduğunu duymuştum ama gerçek soyluların hâlâ orada yaşadığını hiç düşünmemiştim. Tabii bunun ardından merak da geldi. Kraliyet ailesinin üyesini bu uzak okula getiren şey neydi? O da benim gibi gayri meşru bir çocuk muydu? George bunu bilmiyordu bile. Geçmişi hakkında daha fazla soru sormadım.
Bunun yerine başka bir şey sordum.
"George. Jerome ile yakın mısınız?"
George omuz silkti.
"Yani. O öyle ise öyle olabilir, değilse öyle olmayabilir."
İnatla sordum.
"Bu nedir ve ne değildir?"
Hiçbir şeyi saklamayan George itaatkar bir şekilde cevap verdi.
"Bu benim değil, Jerome'un tutumuna bağlı. Eğer bana dostça davranırsa arkadaşız demektir. Eğer beni tanımıyormuş gibi davranırsa arkadaş değiliz demektir."
George'un yüzüne dikkatle baktım. Yalan söylüyormuş gibi görünmüyordu. Sakin bir şekilde başımı salladım ve George'un sözlerini kabul ettim.
Bu sefer George sordu.
"Peki neden Jerome'u merak ediyorsun?"
Ding.
Öğleden sonra saat dörttü. Kafamı çevirip kapıya baktım. Hugh'un şimdiye kadar açık bıraktığı kapıyı sayesinde Jerome'un odamıza girdiğini görebildik. Düşmanlığımı gizlemeden Jerome'a dik dik bakarak cevap verdim.
"Çünkü Jerome beni merak ediyor."
Jerome odaya girmeden önce kalktım ve önce odama girdim. Kapanan kapının ardından Jerome'un George'u selamladığını duyabiliyordum.
Jerome her gün ata binmeye giderdi. Yağmur yağdığında yağmurluk giyip ata binerdi. Onu sık sık kütüphanenin penceresinden ata binerken izlerdim. Dürüst olmak gerekirse, atlar veya binicilik hakkında hiçbir şey bilmiyorum ama Jerome'un at idaresi becerileri oldukça mükemmel görünüyordu. Aslında binerken nadiren kırbaç kullanırdı. Ancak sanki doğal bir şeymiş gibi her zaman yanında taşıdığı kırbaç beni gerçekten rahatsız ediyordu.
Jerome şimdiye kadar tanıştığım en çılgın insanlardan biriydi. Şimdiye kadar annem Julia'nın en anormal insan olduğunu düşünürdüm ama en azından kırbaç kullanmıyordu. Jerome'un o sırada beni kırbaçla kırbaçlamasının nedeni de saçmaydı.
'Ben izin vermeden koltuğundan kalkma.'
Şimdi düşününce, bunun kraliyet mensubu olmasından mı kaynaklandığını merak ediyordum. Ne de olsa o tamamen akıllı bir adamdı.
İyi haber şu ki Jerome o olaydan sonra bana dokunmadı. Okul koridorlarında birkaç kez karşılaştık ama tek kelime konuşmadık. Onu küçümsememe ve iğrenç bulmama rağmen, Jerome hâlâ sinsi ve nahoş bir gülümsemeyle gülümsüyordu.
Bazen kırbacı ve zorba tavrı ona geri dönüyordu ama artık korku hissetmiyordum. Aksine, kürek kemiğini demir bir boruyla parçalayarak onu sakatlayamadığım için pişman oldum. Böyle bir fırsat bir daha gelirse asla kaçırmazdım.
_
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bad Life
Narrativa generaleRaymond, annesi tarafından beş yıl tutuklu kaldıktan sonra sanki terk edilmiş gibi kırsaldaki bir yatılı okula nakledildi. Yurttaki dört oda arkadaşıyla yeni bir okul hayatına başlar.