***Yurtta yaşamaya başladığımdan beri Jerome hakkında bilgi sahibi olmaktan başka seçeneğim yoktu. Jerome her zaman öğleden sonra dörtte odamıza gelirdi. George'la şöminenin önünde oturdu ve konuştu. Bazen Simon'la konuşuyordu ve erken döndüğü günlerde Hugh'la da sohbet ediyordu. Bunların hepsi önemsiz konuşmalardı. Sık sık okulda olup bitenlerden, politikacılar ve ünlüler hakkındaki dedikodulardan, futbol ve oyunlarla ilgili hikayelerden bahsederdi. Ve saat tam altıda odasına geri dönerdi.
Jerome'un odası bizimkiyle aynı katta, koridorun sağ tarafındaydı. Jerome odada tek kalıyordu. George bunun yeterli öğrenci olmamasından kaynaklandığını söylemişti ama ben ona inanmadım.
Jerome'u ilk gördüğüm andan itibaren içgüdüsel olarak ondan nefret ettim. Benimle hemen hemen aynı boydaydı ve benzer bir yapıya sahipti ama benden daha uzun ve daha güçlü görünüyordu. Bir binici olarak fiziği ince ve çevikti ve elleri ortalama bir insanınkinden biraz daha büyüktü.
Her gün ata bindiği için sık sık binici kıyafetleriyle geliyordu. Dar beyaz binici pantolonu ve siyah çizmeler, yakası açık beyaz bir gömlek giyiyordu ve elinde deri bir kırbaç tutuyordu. Özellikle o kırbaçtan nefret ediyordum. Jerome şaka olsun diye Hugh'un çenesinin ucunu kaldırmak için sık sık kamçının ucuna takılan deri kayışın halkasını kullanıyordu, ama görüntü çok rahatsız ediciydi.
Ancak bu, Jerome'un ortalıkta kırbaç sallayarak dolaştığı anlamına gelmiyordu. Ata binmeyi bitirdikten sonra odamıza sanki bu şekilde giyinmiş gibi geliyordu ve genellikle kırbacını sessizce uyluğuna yerleştiriyor ya da bir alışkanlık olarak deri kayışın halkalarını parmaklarıyla ayarlıyordu. Yine de Jerome'un güçlü izlenimi nedeniyle onun elinde kırbaç tutması hiç hoşuma gitmiyordu.
Jerome birkaç kez bana dostça davranmaya çalıştı. İlk önce merhaba dedi ve hatta beni okulda gördüğünde benimle konuştu. Ancak mesafemi korumaya ve gereğinden fazla yaklaşmamaya çalıştığımda Jerome ne demek istediğimi hemen anladı ve mesafeyi daha fazla kapatmaya çalışmadı.
Ama bazen kanepede oturup kitap okurken, başımı kaldırıp bana dikkatle bakan Jerome ile göz teması kurardım. Böyle zamanlarda önce kitabı kapatıp odama kaçardım. Simon genellikle odada film izliyordu bu yüzden bir nedenden dolayı ani bir rahatlama hisseder ve sonunda onunla film izlemeye başlardım.
Jerome çok rahatsız bir varlıktı. Pürüzsüz yüzü, bütün bir odasının kendisine ait olması gerçeğiyle şüpheli ve tuhaf bir adamdı.
Jerome'dan hoşlanmamam dışında yeni okul hayatım sorunsuz geçiyordu.
Babam öldükten sonra Julia ile birlikte yaşadım ve okula gidemedim. Evde eğitim görüyordum ve zamanımın çoğunu evde geçiriyordum. Julia asla dünyanın benim hakkımda bilgi sahibi olmasını istemedi. Bir anda karşıma çıkan lüks hayattan utandım ve babamı kaybettikten sonra kötü hissediyordum bu yüzden Julia'nın istediğini yaptım.
Başlangıçta Julia'ya güvenmenin bir nedeni vardı. Beni terk ederse bu dünyada gerçekten yalnız kalacağımdan korkuyordum. Ancak zaman geçtikçe babamın ölümünün üzüntüsü hafifledi ve sonunda gerçeğin farkına varabildim.
Babam öldüğünden beri yalnızdım. Julia ve benim hiçbir ilişkimiz yoktu. Evde beni, hayvan gibi yetiştirildiler. Okula gitmeme izin vermemek için evde eğitimi bahane etti ve kimseyi tanımadığım yabancı bir ülke olduğu için dışarı çıkmama izin vermedi. Beni hapsediyordu.
Elbette bana böyle davrandığı için Julia'dan intikam alacaktım. Julia ile babam arasında ne olduğunu bilmiyorum. Bilmek bile istemiyordum. Babam bir tuğla fabrikasında işçiydi ve ben fakir büyüdüm ama mutlu bir hayat sürmeyi başardık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bad Life
Ficção GeralRaymond, annesi tarafından beş yıl tutuklu kaldıktan sonra sanki terk edilmiş gibi kırsaldaki bir yatılı okula nakledildi. Yurttaki dört oda arkadaşıyla yeni bir okul hayatına başlar.