Ceritera Cinta 2

0 0 0
                                    

Jojie: Guys, help me!

Yin: ko pehal dik?

Acap: smiley

Jojie: lagi dasat dari kes ko, Yin

Yin: is typing....

Azraf: hei guys. Sorry aku baru lepas mandi. Wasap gais!

Acap: rolling eyes.

Yin: Che Mariam suruh kahwin ke? Hihi

Acap: ermmm

Azraf: ko ni asek bahan Mak Long je

Jojie: reply (Yin: Che Mariam suruh kahwin ke? Hihi) jackpot bro,

Acap: siyesla?

Azraf: wait, what?

Yin: speechless

Yin: siapa pulak mama pickup?

Yin: ko biar betul?

Yin: vidcall

Jojie tutup muka bawah bantal. Kusut kepala dia. Nak jumpa all the boys, semua takde kat depan mata. Tak lama kemudian telefonnya berdering. Tanda ada panggilan masuk. Videocall WhatsApp dari group The Boys. Jojie lerek butang hijau ke kanan.

"Like seriously?" tinggi suara Azraf di hujung talian. Masih dengan tuala disanggul atas kepala, mengeringkan rambutnya yang sengaja dibela panjang macam artis.

"Yin, spill. Siapa gadis itu? Pilihan Che Mariam jarang mengecewakan," si abang pula membahan dengan nada sarkastik.

Asyraf macam biasa, hanya menjulingkan mata.

"Aina,"

Diam semua orang.

"Aina mana ni?" Yin angkat kening.

"Aina Mardiyah, anak arwah Wak Lamat. Yang abang dia bela kambing 40 ekor tu,"

"Oooooo," serentak ketiga-tiga di hujung talian menjawab.

"Bukan ko suka dia ke dulu?" Acap tanya soalan cepu emas.

Jojie lepas nafas.

"Tu dulu la. Benda dah berapa tahun lepas. Kita budak-budak lagi kot,"

Semua angguk-angguk kepala.

"Eh, dulu budak tu yang ko kasi surat cinta letak kat pasu bunga depan kelas dia tu kan?" Yin tanya sebab macam ingat-ingat lupa.

"Iya, yang dia masuk kelas si Aina letak surat dalam beg sekolah. Berapa kali dia cuba buat. Aku jugak kena temankan dia. Ermmm," Acap sambung bicara.

"Weh, benda lama la korang ni," Jojie muncungkan bibir.

"Apasal aku tak tahu weh? Korang tak share dengan aku ke?" Azfar mencelah.

Jojie juih bibir. Azfar paling pandai nak dibandingkan dengan mereka semua sebab sekolah asrama dari tingkatan 3. Adik beradik berdua tu, Azfar dan Acap masing-masing sambung belajar luar negara di taja sepenuhnya MARA. Azfar dan Acap sama-sama berkhidmat dalam bidang perubatan sekarang. Azfar doktor gigi manakala Acap doktor fisio.

"Ko tu budak baik, rambut sikat tepi. Ko rosak sebab ada cousin macam kitorang je. Kalau tak ko mana nak geng budak kampung macam kitorang," saje Jojie membahan.

Ceritera CintaWhere stories live. Discover now