POL 5

162 14 1
                                    

Keesokan paginya

Freen tersenyum puas melihat becky sedang menangis di depannya.

"Aku akan padam video ni kalau kau ikut cakap aku" kata freen sambil menggerakkan telefonnya keatas.

Telefonnya saja dia buka agar becky melihat bukti yang ditunjukkan olehnya.

"Kenapa kau buat semua ni? Apa salah aku pada kau?" Kata Becky dalam tangisan.

"Kau akan tahu sendiri nanti, kau dengar baik² Becky kalau kau tak nak video ni disebarkan kau ikut cakap aku aku tak minta banyak hanya satu je, kau perlu jadi kekasih aku tak lama dalam satu tahun" kata freen.

Becky hanya diam dalam tangisannya dia sedang berfikir jika dia menolak kemungkinan besar freen akan terus mengugutnya tapi kalau dalam masa tu becky jatuh cinta pada freen macam mana?

"Aku akan bagi masa dekat kau tapi hanya tiga hari je lepas dari tiga hari aku akan pastikan video tu tersebar" kata freen lalu dia pun keluar dari bilik itu dengan senyuman jahat.

'Aku tahu becky kau akan dengar cakap aku' Guman freen.

Becky hanya diam dia masih bingung ingin melakukan apa

Tiga hari kemudian

Di kantin sekolah

Becky menghampiri freen dan kawan² nya lalu dia menyetujui untuk menjadi kekasih freen.

"Freen, aku setuju untuk jadi kekasih kau"

Heng,nam Billy dan rat dan juga kekasihnya turut terkejut dengan apa yang mereka dengari.

"Kau yakin? Takkan menyesal" tanya freen.

"Aku dah fikir masak²" jawab Becky.

"Okay baiklah okay guys aku ada satu pengumuman nak bagitahu dekat korang semua mulai daripada hari ni Becky akan menjadi kekasih aku, aku nak korang semua jadi saksi boleh" laung Becky.

"Boleh" laung pelajar²

"Kalau macam tu aku minta diri dulu"

Becky pun pergi meninggalkan kantin.

Di belakang kolej

Becky menangis sambil melihat kearah padang. Perasaan dia sekarang bercampur dia tidak tahu sama ada keputusan yang dia ambil ni betul atau tidak.

'Ya tuhan apa yang akan terjadi pada diriku seterusnya, aku tidak tahu keputusan yang aku ambil ini tepat ataupun akan menyakiti ku di kemudian hari, aku merayu padamu Tuhan berikanlah aku kebahagiaan walaupun sementara sekurang-kurangnya aku merasai kasih sayang daripada orang yang tidak ku cintai' doa Becky dalam hati.

"Bec"

Becky menghapuskan air matanya apabila mendengar nama yang tidak asing lagi baginya.

"Kau nak apa rat?" Tanya becky tanpa melihat kearah lelaki itu.

Rat terus memeluk becky dari belakang becky tersentak dengan apa yang dilakukan oleh rat.

"Rat apa ni lepas lah" becky cuba melepaskan tangan rat dari pinggangnya namun rat memeluknya erat.

"Woi perempuan"

Disebabkan terkejut rat melepaskan pelukan itu lalu cuba menghalang Heidi dari menyerang Becky namun disebabkan terlalu marah Heidi menolak tubuh rat ke belakang dan dia maju ke hadapan becky dan...

Pap

Semua yang berada disitu terkejut dengan tindakan Heidi.

"Freen becky kena tampar pergi lah tolong dia" kata nam.

PRISON OF LOVEWhere stories live. Discover now