Di makam
Becky sedang duduk menghadap makam yang tertera nama saint di situ.
"Saint... Kenapa kau biarkan aku yang kena hadap benda ni, tiada satu orang pun percayakan aku, bukan aku yang bunuh kau kenapa kau tinggal aku saint tak ada siapa lagi yang aku percaya pada aku" adu becky dengan tangisan.
Becky berjalan sambil memeluk diri di bawah air hujan.
Freen yang baru sampai di hotel mencari becky namun orang dia cari tidak berada di sana.
Dia turun semula lalu masuk ke dalam kereta.
"Kau dekat mana Becky?" Tanya freen risau.
"Kenapa kau nak risaukan dia freen dia bukan apa² dengan kau" katanya lagi.
Disaat dia sedang fokus dengan pencariannya matanya tidak sengaja menangkap satu sosok yang sedang terbaring di seberang jalan.
Freen menghentikan keretanya lalu dia keluar untuk melihat orang itu.
Alangkah terkejutnya dia apabila orang itu adalah becky orang yang sedang dicarinya tadi.
"Bec"
Tanpa menunggu lama dia mengangkat tubuh becky payung yang dipegang tadi tidak dihiraukan olehnya.
Freen membawa becky ke rumah miliknya. Dia membawa becky masuk ke dalam biliknya.
Freen mengambil telefonnya untuk menelefon doktor May. Tidak lama kemudian doktor May datang.
"Macam May keadaan dia"
"Dia hanya demam biasa punca duduk dalam hujan tapi kau tak payah risau dia akan pulih dalam beberapa hari" jelas doktor May.
"Terima kasih May"
"Sama² by the way dia siapa?" Tanya May sambil melihat kearah Becky.
"Dia...."
Clark pintu bilik dibuka
"Hai freen sejak bila kamu balik? May kamu buat apa dekat sini? And siapa perempuan tu? And kenapa baju kamu basah kuyup?" Tanya puan chankimha bertubi².
'Oh god aku lupa, kenapa kau rela kehujanan demi perempuan ni freen' bisik freen dalam hati.
"Nanti freen jawab pertanyaan mama, May thank you. Mama freen nak tukar baju dulu nanti freen akan bagitahu dekat mama pasal perempuan tu" kata freen.
"Baiklah mama dan May keluar dulu jom sayang" ajak puan chankimha.
May hanya tersenyum lalu dia mengikuti puan chankimha.
Freen masuk ke dalam bilik mandi setelah mama dan May keluar.
Clark pintu bilik mandi dibuka.
Becky melihat freen yang baru saja keluar dari bilik mandi.
"Kau duduk dekat sini jangan cuba² keluar dari bilik ni faham!!" Kata freen dingin.
Becky hanya diam. Freen keluar dari bilik lalu dia turun kebawah.
"So bagitahu mama dia siapa?" Tanya puan chankimha setelah anaknya duduk di sebelahnya.
"Dia Becky, dia kawan freen and kawan arwah saint"
"Saint"
"Ya dia lah yang sudah membunuh saint anak mama" jelas freen
Puan chankimha dan May terkejut.
"Kalau dia pembunuh kenapa kamu bawa dia ke rumah ni?" Tanya puan chankimha.
"Freen nak balas dendam dekat dia ma freen akan menyiksakan hidup dia" kata freen dengan mata yang sudah kemerahan
YOU ARE READING
PRISON OF LOVE
RomanceBecky yang berusia 20 tahun tertuduh diatas kematian kawannya sehingga dia di masukkan ke dalam penjara.