Kerana kecewa dan marah Becky pergi dari situ, dia keluar dari kolej itu dengan deraian air mata.
Dia betul² tidak menyangka freen tergamak melakukan itu kepadanya, maruahnya sudah jatuh kerana freen.
Tingggg
Bunyi loceng menandakan waktu rehat sudah habis, semua pelajar mula masuk ke dalam kelas begitu juga dengan freen.
"Kau ada nampak Becky?" Tanya freen kepada pelajar perempuan.
"Tadi kami nampak dia pergi ke lobi kolej" kata pelajar itu.
"Terima kasih"
Freen berlari ke lobi kolej, dia mendail nombor becky.
Tapi tidak ada jawapan dari Becky.
Freen mencuba lagi tapi tetap tidak ada jawapan. Freen mula risaukan becky.
Di makam
Hiks.... Hiks
Terdengar bunyi tangisan seorang wanita di depan makam yang tertera nama saint suppapong chankimha.
Dia tiada tempat untuk mengadu selain makam kawannya.
"Dia kejam saint!!!! Dia kejam!!! Hiks... Hiks" kata Becky
Di kolej
Tingggg
Bunyi loceng menandakan waktu pelajaran sudah habis, freen segera berlari ke tempat parking.
Dia dari tadi tidak berhenti memikirkan tentang Becky, dia risau terjadi sesuatu pada Becky.
Setibanya dia di rumah, dia segera masuk ke dalam bilik becky dapat dua lihat becky sedang duduk di tepi katil membelakanginya.
"Bec kena.... Pa kau nangis?" Tanya freen sambil duduk di sebelah becky.
Kerana sudah tidak tahan.
Pap
Puan chankimha yang baru saja datang kesitu terkejut dengan tindakan Becky yang tiba² menampar anaknya di depan matanya.
"Aku mula nak percaya pada kau freen tapi.... Aku tak sangka kau sanggup buat aku sampai ke tahap ni kerana dendam kau aku hilang maruah aku benci sangat ke kau pada aku sehingga kau sanggup malukan aku dalam media sosial"
"Bec aku mula percaya pada kau, bukan kau yang bunuh saint"
"CUKUP FREEN!!!!" Bentak becky, freen terdiam.
"AKU DAH MUAK DENGAN SANDIWARA KAU!!!! MULAI DARIPADA HARI NI AKU TAK NAK JUMPA KAU LAGI AKU TAK NAK KAU GANGGU AKU LAGI" kata Becky lalu dia pun pergi.
Freen mengejar Becky. Becky menahan teksi lalu dia masuk ke dalam teksi.
"Bec aku percaya bukan kau yang dah bunuh saint bec, tolong maafkan aku bec aku tahu aku salah tapi aku merayu dengan kau jangan minta aku jauh dari kau bec sebab aku cintakan bec... Becky... Becky" rayu freen sambil mengetuk cermin kereta.
"Jalan pak cik" arah Becky
Pemandu teksi mengangguk lalu mereka pun meninggalkan kawasan rumah freen.
"BEC... BEC" jerit freen lalu dia rebah di situ, puan chankimha memeluk sang anak.
"Jangan tinggalkan aku bec, aku merayu pada kau... Hiks" jerit freen
'Sepatutnya aku tak berdendam pada becky dan membuat dia menderita seperti ni, sekarang semua sudah hancur dia dah tinggalkan aku, becky takkan maafkan aku'
Becky menangis terisak² dia memegang dadanya yang terasa pedih.
'Kenapa kau uji aku sebegini rupa tuhan, kenapa masalah kau berikan pada aku yang tak tahu sampai bila penghujungnya, aku mencintai kau freen tapi kenapa luka yang kau beri pada aku sebegitu besarkah dendam kau pada aku sehingga kau sanggup mencalarkan maruah aku dalam media sosial bahagiakah kau buat aku menderita freen?'
Di club
Freen meminum wine untuk menghilangkan stress.
"Awal kau datang kesini" tegur nam
"Nam... Dia dah tinggalkan aku, dia dah pergi" kata freen sambil memeluk nam
"Maksud kau?"
"Dia dah tinggalkan aku, Becky dah benci aku nam... Aku bodoh sebab dah buat dia menderita nam.... Aku menyesal nam aaaaa" tangis freen pecah di dalam dakapan nam.
Nam menggosok bahu freen untuk menenangkan freen.
------
Freen dan noey datang ke rumah keluarga becky untuk mencari becky, namun sayangnya mereka tidak menemui Becky disana.
Sejak pulang dari rumah Amstrong freen tidak berhenti mengalirkan air matanya.
"Freen lebih baik kalau kita balik rumah kau rehat aku tak sampai hati tengok keadaan kawan aku macam ni, aku rela tengok muka dingin kau daripada muka kau pucat seperti mayat hidup"
"Dah tiga hari dia pergi noey, aku rasa dunia aku dah tak berwarna, aku menyesal atas apa yang aku buat pada dia" kata freen.
"Kalau kau nak dia kembali aku boleh bantu, aku ada satu rancangan"
Freen memandang ke arah noey sekilas lalu dia kembali melihat kearah depan.
3 hari kemudian
Freen dan noey giat mencari bukti lain untuk menangkap pelaku yang sebenar.
"Aku akan arahkan beberapa orang untuk follow Heidi aku yakin dia pasti dah tahu yang kita sudah curiga mula padanya" kata noey saat itu mereka berada di dalam cafe.
"Aku akan dapatkan bukti lagi untuk sumbat dia ke dalam penjara" kata freen dengan penuh dendam.
Kring... Kring
"Hello"
........
"Okay aku balik sekarang"
Freen mematikan panggilan telefon.
"Noey aku balik dulu mama aku pengsan"
"Okay hati²"
Freen pun meninggalkan Noey.
Di kediaman freen
"Macam mana keadaan mama saya doktor?" tanya freen setibanya dia di rumahnya.
"Luka di kepalanya tidak teruk cik freen jangan risau," jawab doktor itu membuatkan freen lega.
"Syukurlah terima kasih doktor"
Doktor itu tersenyum lalu freen pun mengantar doktor itu ke depan.
Freen kembali ke biliknya dia mendekati puan Amstrong yang sudah sedarkan diri.
"Mama"
"Freen"
Freen membantu mamanya bangun dari baringnya lalu menyandarkan mamanya di kepala katil.
"Mama okay? Kepala mama sakit lagi ke?" Tanya freen apabila melihat mamanya memegang kepalanya.
"Mama rasa pening"
"Mama rehat dulu okay"
Puan chankimha mengangguk freen membantu mamanya berbaring, dia menyelimuti mamanya.
--------
Aku mula nak percaya pada kau freen tapi.... Aku tak sangka kau sanggup buat aku sampai ke tahap ni kerana dendam kau aku hilang maruah aku benci sangat ke kau pada aku sehingga kau sanggup malukan aku dalam media sosial.
AKU DAH MUAK DENGAN SANDIWARA KAU!!!! MULAI DARIPADA HARI NI AKU TAK NAK JUMPA KAU LAGI AKU TAK NAK KAU GANGGU AKU LAGI
'Ini yang kau nak sebenarnya freen, apa yang dikatakan Becky tu betul kau dah melampau kau tak layak mendapat cinta becky, aku baru sedar setelah kau hilang bec aku dah menyesal dengan atas perbuatan jijik aku pada kau aku memang tidak layak mendapat maaf dari kau tapi aku akan buktikan kau tidak bersalah aku akan masuk Heidi ke dalam lokap dia yang sepatutnya berada di sana dulu bukannya kau andai saja aku percaya kan kau dari awal pasti aku akan takkan buat benda bodoh ni' Guman freen di bawah air yang mengalir.
'Aku rindu pada kau bec'
Bersambung...
TQ 😊 sorry kalau kurang memuaskan hati semua korang
YOU ARE READING
PRISON OF LOVE
RomanceBecky yang berusia 20 tahun tertuduh diatas kematian kawannya sehingga dia di masukkan ke dalam penjara.