BKIIA | 09 ❄️🐧

44 24 0
                                    

❄️🐧H A P P Y  R E A D I N G🐧❄️

MUKA Hanis yang masih tertidur itu dipandang sayu oleh Mikael. Sejak kejadian tadi Hanis masih tak nak bangun. Dokter kata Hanis mengalami stress dan tertekan.

"Kau buat aku risau budak ketot. Apa yang kau fikirkan sampai stress dan tertekan ni Hanis." ujar Mikael sendirian. Mikael mengucup lembut tangan sejuk Hanis.

Ketukan pada pintu bilik Mikael terdengar. Mikael hanya membiarkan saja. Matanya masih tertumpu memandang wajah pucat isterinya.

"Hanis dah sedar?" tanya Puan Jasmien


"Belum mummy. Dokter kata biarkan Hanis berehat lama sikit."

"Kesiannya menantu mummy. Mummy bawa makanan untuk Mikael, dari tadi tak makan kan" Puan Jasmien meletakkan dulang makanan diatas meja kerja Mikael.

"Mikael tak lapar" kata Mikael

"Mana boleh macam tu Mikael nanti perut masuk angin kalau Mikael sakit siapa nak jaga isteri kamu tu" Puan Jasmien mengusap lembut kepala anak teruna eh masih teruna ke? HAHA

"Hujung minggu ni sebelum Hanis masuk sekolah Mikael nak pindah rumah Mikael. Mikael tak nak Hanis duduk sini"

"Mummy okay je mana-mana asalkan menantu mummy sihat selalu" Puan Jasmien tersenyum kecil memandang wajah pucat Hanis

"Mikael nak tanya sikit dekat mummy boleh" ujar Mikael

"Hmm apa?"

"Hanis duduk sini selama dua minggu ada sesiapa kacau atau cari gaduh dengan Hanis ke?" soal Mikael dingin

Puan Jasmien mengerutkan kening. Selama menantunya duduk sini tak ada pula Hanis mengadu dia kena kacau atau ada orang cari gaduh. Hanis hanya senyum dan seronok bila duduk dekat sini.

"Setahu mummy tak ada rasanya tapi tak tahu lah takut Haris dengan Qaseh ada kacau Hanis. Cuba Mikael tanya Hanis sendiri" kata Puan Jasmien

Haris dengan Qaseh? Nak mati dua ekor keldai ni.

"Takpelah nanti Mikael tanya sendiri dekat Hanis. Mikael nak mandi kejap"

"Yelah kalau macam tu mummy turun bawah dulu lah. Kalau ada apa-apa Mikael panggil mummy atau mak ina tau"

Mikael hanya menganggukan kepala. Dia bangun melangkah masuk kedalam bilik airnya. Puan Jasmien sudah melangkah keluar dari bilik Mikael. Ada kerja yang perlu dia siapkan.

Hanis yang baru tersedar itu memerhati keadaan sekeliling. Matanya mencari kelibat seseorang tapi kelibat itu tidak kelihatan.

Dia masih tiada tenaga untuk bangun. Dia menutup kembali matanya tak sampai satu minit dia kembali tertidur. Dengkuran halus keluar dari mulut Hanis. Mungkin penat sangat kut.


❄️🐧❄️🐧❄️🐧❄️


ANGIN malam itu membuat Hanis memeluk tubuhnya sendiri. Rambut Hanis ditiup angin malam. Hanis menyelit rambut perangnya kebelakang telinga saat angin kuat menampar kearah dirinya.

Budak Ketot Itu Isteri Aku | OGWhere stories live. Discover now