Binkie

20 0 5
                                    

DEEL1



Evi ligt nog in bed als haar moeder onder aan de trap staat en roept: 'Evi! Ik ga zo naar de stal en je moet met me mee. Dus schiet een beetje op alsjeblieft'. 'Oké', zucht Evi moeizaam vanuit haar bed. 'Ik ben al bijna klaar!' 'Mooi zo', antwoord haar moeder en ze loopt weg. Evi duwt zich rechtop en trekt haar sloffen aan. Dan loopt ze naar haar raam en ziet haar moeder al buiten staan wachten. En met de gedachte dat ze te laat op stal met alle paarden zal komen racet ze naar haarkleding. Ze grist het uit de kast en en trekt het al rennende aan. Via de trapleuning glijdt ze naar beneden, rent naar de keuken en pakt de boterham die haar moeder vast had klaargemaakt. Ze eet de boterham terwijl ze al weer naar boven rent om haar tanden te poetsen. Uiteindelijk helemaal buiten adem staat ze naast haar moeder.
'Zo, heb jij een marathon gerend?' vraagt haar moeder. Evi antwoord: 'nee, maar je moet wel wat over hebben voor de paarden. Toch mam?' 
'Ja!'zegt haar moeder lachend.
Dan lopen ze naar de stallen. Evi loopt meteen naar haar paard: Binkie. Binkie is ondeugend maar nooit stout. Evi de loopt de stal binnen om hem te aaien. Maar dan roept haarmoeder: 'Oh, Evi! Ik moet nu snel naar het dorp. Er staat een circus zonder vergunning. Dus je weet het ik moet snel even mijn werk doen.' 'Is goed mam!' roept Evi nog na. 'een circus hé?' zegt Evi. 'Zullen we daar eens een kijkje nemen Binkie?' Binkie hinnikt zachtjes en kijkt blij. 'Eindelijk een avontuur' denkt hij. 

De Soul Riders en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu