Evi vertelt haar idee: 'ik ga wel op onderzoek uit. Mij kennen ze niet. Dus ik kan hoop ik gewoon langslopen en luisteren.' 'slim!' roept Lisa. 'Sst Lisa', zegt Anne geïrriteerd. 'Straks horen ze ons nog.' Evi loopt zo onopvallend mogelijk langs het hutje. Maar ze kan door de harde wind nog niet verstaan wat ze zeggen. 'Ik moet nog wat dichterbij zien te komen', denkt ze. 'Ah', ze ziet een krukje en zet het voor het raam. Zo kan ze net naar binnen loeren en horen wat ze zeggen. Ze ziet wat enge mannen praten met 1 van de Darkriders: 'Zo zijn jullie daar eindelijk? Waar hebben jullie het drakonium?' 'Drakonium?' Evi snapt er niks van. Maar dan wiebelt het krukje en valt ze op de grond met een gil. De Darkriders en mannen komen meteen naar buiten gesneld. 'Oh jee', denkt Evi. Ze vlucht snel achter het huisje en kijkt even om het hoekje of ze al weg zijn. Maar ze had niet naast zich gekeken want daar zat een man met een bevroren boterham die haar meteen zag. Evi schrikt zich kapot als ze in haar nek wordt gegrepen en meegenomen wordt. De man loopt met haar naar de Darkriders toe. Evi probeert nog weg te rennen maar het lukt niet. 1 van de Darkriders zegt: 'gooi haar maar in het ijskoude water dan zullen we nooit meer last van haar hebben. Haha!' Evi rilt bij de gedachte maar veel denktijd heeft ze niet want ze word al meegenomen. Maar dan komen de Soul Riders van achter de struiken! Ze roepen: 'laat haar los!' de man zegt: 'oké oké, ik laat haar wel los!' Evi hang al zowat bij het water en kijkt even opgelucht. Maar dan laat de man haar in het water vallen! Linda en Lisa rennen zo snel ze kunnen naar het water! Ze proberen haar omhoog te trekken en het gaat heel lastig. Maar toch slagen ze erin om Evi uit het water te trekken. Ze is helemaal doorweekt en niet bij bewustzijn. 'Anne! Concorde! Kom snel en neemhaar mee naar Elizabeth voor het te laat is!' roept Lisa terwijl ze haar jas omruilt met die van Evi.
dank voor het lezen <3
JE LEEST
De Soul Riders en ik
AdventureDit verhaal speelt zich af op Jorvik! Jorvik komt uit het spel Star Stable. (niet alles zal kloppen met het echte spel)