Het Circus

21 0 6
                                    

DEEL 2



Evi pakt het tuig voor Binkie en begint met een snelle poetsbeurt. Al gauw blinkt Binkie weer en kan het zadel erop. Nadat het tuig erop zit pakt ze haar cap en loopt met Binkie naar een krukje om op te stappen. Dan rijden ze samen door het bos op weg naar het dorp. Binkie hoort al muziek en deinst even terug, maar nadat Evi hem gerust gesteld heeft lopen ze rustig verder. Daar achter de bomenrij zien ze het. Een grote paarse circustent! Het eerste wat Evi opvalt zijn 4 meisjes die tekeer gaantegen een meneer. 'daar ga ik op af' denkt Evi zonder te aarzelen. ze loopt op het groepje af en zegt: 'Hallo!' het blijft even stil maar daarna zegt de man: 'Hallo jongedame, is er iets dat ik voor je kan betekenen?' 'Slijmerd!' antwoordt één van de meisjes. 'oh hou toch je mond Alex.' Evi grijpt in: 'meneer, doe niet zo akelig tegenhaar!' 'Maar tortelduifje, je hoort toch dat zij begint.' zegt de meneer met een suikerzoete stem. 'Let niet op hem!' zegt Alex. 'Hij lijkt misschien zoet maar hij is zuur, als je begrijpt wat ik bedoel.' 'Ik begrijp het' zegt Evi boos kijkend naar de man.
'Jullie zullen nog van mij horen! Ik, de grote Ydris!' zegt hij en hij loopt boos weg. Evi vraagt als eerste: 'Hé, wie zijn jullie eigenlijk?' 1van de meisjes antwoordt meteen: 'ja, hoi! Ik ben Linda en dit zijn: Alex, Lisa en Anne. En jij bent?' 'ik ben Evi' zegt Evi. Na een korte introductie van de meiden krijgt Lisa een telefoontje 'oh, het is Elizabeth. We moeten gaan, Evi.' de meiden klimmen op hun paarden en galopperen weg. 'nou' denkt Evi 'die meiden lijken me zeker aardig.' Evi loopt terug naar Binkie en vraagt: 'Binkie, zullen we naar Valedale voor een buitenrit?' Binkie briest blij. Ze rijden samen door het Holle Bos op weg naar Valedale een klein dorpje langs de Silversong rivier. Evi doet even haar ogen dicht om te genieten van het bos, maar dan hoort ze stemmen achter de bomen vandaan komen. Ze besluit even te luisteren. Ze hoort wat vrouwen zeggen: 'we gaan die Soul Riders hier toch niet mee weg laten komen?'

De Soul Riders en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu