Weer wachten ze af. De meiden beginnen te huilen. 'Nu tijd om het ziekenhuis te bellen?!'roept Alex helemaal van slag uit. 'Ja doe maar Alex', zegt Anne naar Evi kijkend. Alex belt 112. als ze hoort dat ze onderweg zijn is iedereen al iets geruster maar nog steeds zijn ze heel bang.
Maar in plaats van de ambulance is Elizabeth er eerst. Ze nemen samen Evi mee naar haar huis. Dan word Alex gebeld: 'het is de ambulance...' 'geef mij die telefoon maar', zegt Elizabeth. Elizabeth praat wat en zegt dan: 'de ambulance weet dat ze bij ons in goede handen is.' de meidenzijn al wat geruster, want als de ambulance niet hoeft te komen komt het wel goed.
Elizabeth gaat naar haar keukentje en berijdt wat brouwseltjes. Ze loopt ermee naar Evi en 1 van de drankjes word in haar mond gegoten en de andere druppelt ze uit over haar voorhoofd. De Soul Riders vinden het er vreemd uitzien, maar ze houden hun mondwant ze willen Evi niet uitlachen. Een paar seconden later beweegt Evi haar armen. En dan ook de rest van haar lichaam. En als laatst doet ze haar ogen open. Iedereen slaakt een diepe zucht. Dan geven ze haar een dikke knuffel. 'uhh, meiden, kijk uit straks krijg ik geenlucht door deze knuffel.' iedereen lacht en ze laten haar los.
Als ze naar buiten lopen staat Evi's moeder daar. 'Och, meissie! Kom hier!' Haar moeder rent naar Evi en knuffelt haar. 'Kom, we gaan naar huis', ze neemt Evi mee naar de auto en stapt in. De Soul Riders zwaaien haar uit. Als ze onderweg zijn zegt haar moeder boos: 'Evi! Ik wil dat je niet meer met die meiden omgaat. Ze hadden er bijna voor gezorgd dat je dood was!' ja, mam', zegt Evi droevig. Ze kijkt uit het raam van de auto. Ze rijden langs een groot open veld. Maar ineens ziet Evi de Soul Riders op hun paarden naast hun galopperen! Ze zwaaien naar Evi. Evi doet haar raam open en zwaait terug. 'Evi! Doe je raam dicht het is koud met die wind', haar moeder zag de meiden ook. Ze geeft snel gas. 'maar mam...' 'nee! Ik wil er niksmeer van horen, Evi. Begrepen?' 'ja, mam.' de rest van de rit houdt Evi haar mond. Ze weet dat haar moeder boos is op ze.
JE LEEST
De Soul Riders en ik
AdventureDit verhaal speelt zich af op Jorvik! Jorvik komt uit het spel Star Stable. (niet alles zal kloppen met het echte spel)