is ze... bewusteloos?

8 0 3
                                    

De Soul Riders springenop. Ze rennen naar de deur om met de paarden naar moorland tevertrekken. Linda vraagt nog: 'Evi, wil je nog mee of moet je evenbijkomen?' 'Natuurlijk ga ik mee!' Evi wil opstaan maar Elizabethhoudt haar tegen. 'Evi neem dit drankje mee je moet het elk halfuurinnemen.' Oké!' Evi pakt het drankje aan en rent met de meiden naarde paarden. Als ze op weg zijn vraagt Linda: 'Evi, wat deed deDarkCore daar?' 'Er komen soms schepen aan die vracht brengen. Devracht zijn volgens mij altijd van die tonnen. Dan komen er busjesdie de tonnen meenemen.' 'De tonnen die misschien wel in dit busjezaten!' roept Alex uit. 'Ja!' roepen de Soul Riders en ze rijdenverder. Evi blijft wat achter. Ze voelt zich slap. Voor iedereen hetdoorheeft valt Evi bewusteloos van haar paard. Binkie hinnikt en deSoul Riders kijken om. 'EVI!', ze stappen allemaal van hun paarden enrennen naar Evi. 'Oh help! Wat nu?!' Roept Alex uit. 'Ja, het drankjenatuurlijk!' zegt Anne boos. Ze pakt het uit Evi's jaszak. Ze geefthet aan Linda die heeft er meer verstand van. Linda pakt het drankjeaan en draait het dopje van de fles. Met trillende handen probeert zehet naar Evi's mond te brengen. Lisa houd de mond open. De SoulRiders vinden ook dat het drankje stinkt en gieten snel wat ervan inhaar mond. Er gebeurt niks. Evi blijft liggen en de Soul Riderswachten af. Alex draait door: 'ik ga Elizabeth bellen! Of hetziekenhuis? Een dokter?' 'Alex rustig!' Zegt Anne. 'Misschien moetenwe even geduld hebben.' ze wachten in spanning af. 'laat mij eens',zegt Linda. Ze luistert of Evi nog ademt. 'En?' vragen de meiden nubijna huilend. Linda knikt. 'Ja, ze ademt nog.' 'Maar voor hoelangnog?' vraagt Lisa nog bezorgd. 'Ik weet het niet. Maar ik giet derest van het drankje er ook wel in.' Linda pakt het drankje weer aanen giet het in Evi's mond.



De Soul Riders en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu