🌺 البارت ²⁰ "عشق اولاد النمر" 🌺

1K 28 8
                                    

✨البارت العشرون ✨
✨روايه عشق اولاد النمر ✨
✨ غرام النمر 2 ✨️
~~~~~~~~~~~~~~

في غرفه ماسه كان ماسه وحمزه نائمين وكانت ماسه قريبه من حمزه جدا ثم فتح حمزه عيونه ورأي ماسه قريبه منه نظر الي وجهها ثم شرد ...
ثم قال : انا مش عارف اعمل اي ...مش قادر أذيكي حته ابوكي امبارح كنت معاه وكنت واقف معاه وكنت في ضهره ...المفروض ان اذي بس قلبي مجبش انا عاوز انتقم لماما وبابا بس مش عارف ...كل ما ابص لوشك ارجع في كلامي وقلبي يحن.
ثم تنهد ولاحظ ان ماسه بدأت تفوق غمض عيونه ومثل انه نائم فتحت ماسه عيونها وبرقت عندما رأت حالها انها قريبه من حمزه قامت بسرعه ووقفت ووضعت يدها علي شعرها باحراج وقالت : انا كنت نايمه علي الكنبه اي اللي جابني علي السرير...
حمزه فتح عيونه وقال بخبث : انا اللي جبتك.
ماسه جلست علي الفراش وقالت له بغضب : انت ازاي تتجرء تجبني وتخليني انام جمبك.
حمزه نام علي جنبه ووضع يده تحت رأسه...
ثم قال : يعني مش معقول اسيبك نايمه علي الكنبه افرضي كان حد دخل ...كان ممكن يفهموا اي ..
ماسه نفخت وقالت : اوووف ربنا يخلصني منك قريب ...
حمزه : انا ملاحظ انك لسانك طول ...شكلك استحليتي سكوتي وهتبدأي تزيدي فيها اسمعي يا حلوه انا عشان بفهم بالاصول فضلت معاكي امبارح مسبتيش حد من عيلتك وابوكي اللي هو انا بكرهه كره العمل فضلت واقف معاه ...بس ممكن في لحظه اغدر بي و....انا مش هكمل لان انتي عارفه اي اللي ممكن يحصل فاتزبطي احسنلك سامعه ...
ماسه كانت هترد لاكن سمعت صراخ في الخارج....ركضت مسرعا الي خارج الغرفه وشهقت عندما رأت اسد حامل همس وكانت مجروحه في يدها.
ماسه قالت بصراخ : مالها همس حصلها اي.
اوس ببكاء : حاولت تنتحر يا ماسه يلا بسرعه تعالي عشان تروحي تنقذيها ....
ماسه ركضت الي خارج القصر والجميع ركبوا سيارتهم وحمزه ذهب معهم .. وتوجهوا الي المشفي
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
تفاعلوا ارجوكم ♥️♥️♥️🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
وبعد ساعه كان الكل منتظر خروج ماسه ليطمئنوا علي همس ...كان جاسر يذهب ذهابا وايابا...
وغرام جالسه علي مقعد وبتبكي ..
ثم قالت : ولادي بيروحوا مني ...اااه يارب انا مش هقدر حد تاني من عيال يروح مني ارجوك احميهم وخلي همس ميحصلهاش حاجه ..
تاج : اهدي يا غرام ان شاءالله همس هتكون كويسه صدقيني...
خرجت ماسه وتوجهت اليهم ثم قالت : الحمدلله جت سليمه لولا يامان وتولين كانت همس ...ممكن تحصل عشق ..
غرام : ااااه احمدك واشكرك يارب ...
جاسر : هي عامله اي دلوقتي .
ماسه : كويسه احنا نقلناها اوضه عاديه ..
جاسر قال : ممكن ادخل اطمن عليها يا ماسه ..
ماسه : اه يا بابا ممكن...
غرام : وانا كمان هدخل معاك يا جاسر انا عاوزه اطمن علي بنتي.
توجهوا جاسر وغرام الي الغرفه التي فيها همس ..دخلوا وتوجههوا نحو الفراش الذي فيه همس كانت همس لسه ما فاقت ...
غرام قربت علي همس ثم مسكت يدها ..وبيدها الاخري وضعتها علي وجهها وملست عليه ..
غرام ببكاء : همس بنتي ...قومي يا حبيبتي...افتحي عيونك ..
ثم همست همس وقالت : عشق.
غرام بحزن نظرت لجاسر ...وكان جاسر ساند علي الحائط بظهره وكان ينظر الي همس...
غرام : همس حبيبتي...
همس فتحت عيونها ورأت غرام ثم قال : امم انا فين ..
جاسر قرب : انتي في المستشفى يا حبيبتي..
غرام قالت بوجع : كدا يا همس عاوزه توجعيني وتمشي ...اي اللي خلاكي تعملي كدا ..
همس ببكاء : انا اسفه انا كنت عاوزه اروح لعشق يا ماما انا مش هقدر اعيش من غيرها عشق بتكون نصي التاني...ازاي اقدر اعيش من غيرها.
جاسر قال : يعني فكرك لما تنتحري عشق هتكون مبسوطه...لا يا همس اولا عشق كانت هتزعل منك ثانيا بقي اللي انتي عملتي ده حرام انتي فاهمه اكيد كلامي كويس انتي بتصلي وبتقرء في دينك وعارفه ...ثالثا انتي عارفه ان ربنا بيختبرنا يا بنتي وانتي بالي كنتي هتعملي كان ممكن تسقطي في الاختبار ....بس عشان ربنا بيحبك قرر يديكي فرصه تانيه استغفري ربنا كويس وصلي وادعي لاختك ...كل ما دعيتي ليها كل ما هتكون مبسوطه ومرتاحه وانتي عارفه ان اختك في مكان جميل كلنا بتمني نكون مكانها ...اوعي تفكري تعملي اللي انتي عملتي ده تاني سامعه يا همس ...عاوزك تعرفي ان ربنا بيحبك وحاسس بوجعك وشايف قد اي انتي موجوعه علي اختك ...ربنا استحاله يعمل حاجه وحشه يا بنتي حته لو اخد منك اغلي انسان علي قلبك دايما احمدي ربنا وعودي لسانك علي حمده سامعاني يا همس ..
همس نظرت له ثم قالت : سامعه يا بابا انا اسفه ..
جاسر قرب عليها وحضنها وقال : مش انا اللي المفروض تعتذري منه ...اللي مفروض تعتذري منه هو ربنا ...انتي زعلتي جدا باللي عملتي ...قعدي استغفري ربنا واعتذري لي كتير ...وانا متأكد ان هيسامحك لان ربنا غفورا رحيم ...
غرام ابتسمت وقالت : كل حاجه ربنا بيعملها خير ....حته موت عشق خير لينا ...في ايه بتقول ...
يابنتي.....

غرام النمر 🌺 (الجزء الاول والثاني )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن