❦Tanrı ,insanoğlunu başlangıçta Adem ve Lilith'i çift olarak yaratmıştır. Lilith'le Adem cennet bahçesinde beraber yaşamaya başlarlar. Fakat bu beraberlik sağlıklı bir beraberlik değildir.
Adem, Lilith'in ona hizmet etmesini, onun dediklerini yapmasını ister ama Lilith bunları yapmak istemez. Çünkü ikisinin de eşit olduğunu savunur. Sonrasında bu birliktelik akıl almaz bir hal alır ve Lilith, Tanrı'nın yasaklı ismini söyleyerek cenneti terk eder.
Lilith dünyada, Kızıl Deniz taraflarında bir mağaraya sığınır. Cenneti terk ettiği için artık yeri 'Cennetten dışlanmışlar' arasındadır. Daha sonra ise Şeytan'la ilişkiye girer ve yüzlerce çocuk doğurur. Bu da kötülüklerin yaygınlaşmasında büyük bir rol oynar.
O sırada cennette yalnız kalan Adem, Tanrı'ya Lilith'i cennete geri getirmesi için yalvarır. Tanrı da üç tane meleği görevlendirip Lilith'i cennete geri çağırır. Lilith ise bu çağrıyı kesinlikle reddeder.
Melekler, Lilith'i eğer dönmezse her gün yüzlerce çocuğunu öldürmekle tehdit eder. Tehdit yerine getirilir. Lilith bu duyduğu acıyla Adem'in soyundan gelen bütün insanların, bebeklerin, hamile ve yeni doğum yapmış olan kadınların baş düşmanı olacağına dair yemin eder.
Sonra Tanrı, Adem'in kaburga kemiğinden Havva'yı yaratır. Havva, Lilith'in resmen birebir aynısıdır. Adem bunu görünce şok olur. Adem başta Havva'yı Lilith sanar. Fakat Havva'nın Lilith'le görünüş haricinde uzaktan yakından alakası yoktur.
Tanrı Havva'yı yarattıktan sonra Adem ile Havva'yı tek bir konuda uyarır. O da Yasaklı Ağaçtaki elmaları yemeleridir. Adem ile Havva, Tanrı'ya itaat ederler.Lakin,
Bir gün, bir yılan. Havva'yı Yasaklı Ağaçtan elma yemeye ikna eder. Aynı zamanda Havva elmanın bir kısmını Adem'e verir. İkisi de o elmayı yerler.
Bunu gören Tanrı, yılanı ve toprağı lanetler.
Ve aynı zamanda Adem ile Havva'yı cennetten sürgün eder.
Cennetten kovulan Adem ile Havva dünyada kendilerine bir yaşam alanı kurarlar. Birlikte vakit geçiriyorlardır.
Havva, Adem'le ilişkiye girdikten sonra hamile kalır. Habil ile Kabil adında iki tane oğulları olur. Habil ile Kabil büyür ve birlikte ava gitmeye başlarlar.
Kabil, Habil'in yaptığı kendisinin yapamadığı konularda Habil'i çok kıskanır. Onu öldürmek ister. Bir süre bu düşüncelerini hiçe sayarak hayatına devam eder.
Ama bir gün iki kardeş büyük bir kavgaya girerler. Habil, Kabil'den fiziksel olarak daha güçlü olduğu için Kabil'i yenmiştir ve onu bağışlamıştır. Kabil sinirine, kibirine, kıskançlığına yenik düşerek, kardeşini öldürmüştür.
İşte insanlığın ilk cinayeti böyle olmuştur.İyilik azalıyor.
Kötülük artıyor.
Yüce Tanrı yenilgiye doğru gidiyor, Şeytan ise galibiyete.
❦
Harun Koçarslan,
O herkes tarafından Şeytan'ın ta kendisi olarak bilinir.
Peki, Şeytan aslında kendi özünde iyi olabilir mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HK | Ehvenişer
ChickLitHarun Koçarslan, O herkes tarafından Şeytan'ın ta kendisi olarak bilinir. Peki, Şeytan aslında kendi özünde iyi olabilir mi?